Chillin123 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei, jeg er en gutt på 16år. Har et problem med at jeg kan forandre personlighet fra dag til dag. En dag kan jeg være den personen som vil jobbe og slite for noe. Den andre dagen kan jeg være slask som f**n å drite i alt. En dag kan jeg være "nerd" en annen det motsatt. Føles også noen ganger som jeg er forskjellige personer. Hva kommer dette av? Bytter også personlighet etter hvilke folk jeg er med. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Dette er nok normalt, og spesielt i din alder. Du prøver fortsatt å finne ut av hvem du vil være, og andre mennesker du er med har stor innflytelse på din personlighet. Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for dette. Du vil før eller senere finne ut hvem du vil være, og det vil mest sannsynlig falle naturlig. Om du føler det ubehagelig, kan du prøve å tenke litt mer på det i det daglige, og velge den personligheten du liker best. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Det er nok mye i det Akse sier om personlighetsutvikling, men som regel ligger det en manglende følelse av stabilt selvbilde som ofte stammer fra foreldrene. I forhold til en del forskning jeg har sett den senere tid kan også være infeksjoner, stress og miljøpåvirkninger som forårsaker dette. Som regel er det ganske sammensatt, så det er vanskelig å peke på bare en enkelt ting og gi den skylden for alt. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Slet en del med sosial angst og dårlig selvtillit før. Kan det være litt av årsaken? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg hadde også lav selvtillit før. Det endret seg gjennom en kombinasjon av kampsport, jobb/utdanning og det faktum at jeg ble eldre. Det er ingen tvil om at det å få til noe gir deg bedre selvtillit, og grunnlag til å tro bedre om deg selv. Sosial angst tror jeg du må kurere ved å være mer med mennesker. Det vil bli lettere jo mer du gjør det. Stift nye bekjentskap og få nye venner. Det høres kanskje vanskelig ut, men de fleste mennesker er åpne for nye venner. Begynn med å ta kontakt med noen du ikke har pratet med på lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå