Gå til innhold

Apt-get til slackware

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste grunn til at jeg valgte Slack, er pga at jeg prøvde å installere debian for en stund siden, og det gikk rett til h*****e . Så jeg prøver meg på Slack, fordi jeg fant en install guide :oops: . De har en på ITpro. Og jeg har ikke funnet en for Debian. Men hvis noen vet om en, så kan det godt sies ifra;)

Takker

DanielP

Lenke til kommentar
Eneste grunn til at jeg valgte Slack, er pga at jeg prøvde å installere debian for en stund siden, og det gikk rett til h*****e . Så jeg prøver meg på Slack, fordi jeg fant en install guide :oops: . De har en på ITpro. Og jeg har ikke funnet en for Debian. Men hvis noen vet om en, så kan det godt sies ifra;)

Her finner du en fin installasjonsguide: http://www.debian.org/releases/stable/i386/install :)
Lenke til kommentar

Pakkeprogrammet (pkgtool) til slackware er jo akkurat som apt-get, bare at du må laste ned pakkene manuelt. Jeg har ikke prøvd å lastet ned andre pakker enn de som er standard til slackware, men vet det finnes andre pakker som skal kunne installeres.

Lenke til kommentar

Pakkesystemet til slack fungerer utmerket så sant du ikke trenger "automatisk" pakkesystem. Men hvor vanskelig er det å laste ned pakken og SÅ installere den? =)

I tillegg er slack _veldig_ godt tilrettelagt for installering av det meste ifra source, for å være helt "ontop" og spesiallisering av systemet/software.

(Noe jeg anbefaler for de mer "avanserte" dæmons)

-dante

Lenke til kommentar
Pakkesystemet til slack fungerer utmerket så sant du ikke trenger "automatisk" pakkesystem. Men hvor vanskelig er det å laste ned pakken og SÅ installere den? =)

Nå har vel slack strengt tatt ikke noe pakkesystem i det hele tatt, ettersom «pakkene» ikke aner noe om avhengigheter seg imellom (som er grunnen til at apt ikke kan portes til slack). Vil ihvertfall jeg si. Så kan andre krangle seg ihjel om hvilke egenskaper en mengde med pakker må ha for å utgjøre et system :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...