DanielP Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Finnes det Apt-get til slackware? Hvis ja. noen som har en install guide til det? Takker DanielP Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Nei, av den enkle grunn at slackware ikke har et (brukbart) pakkesystem. Skal du bruke apt-get vil jeg anbefale å legge inn debian eller redhat. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 installer debian mye bedre, en slack og redhat Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Eneste grunn til at jeg valgte Slack, er pga at jeg prøvde å installere debian for en stund siden, og det gikk rett til h*****e . Så jeg prøver meg på Slack, fordi jeg fant en install guide :oops: . De har en på ITpro. Og jeg har ikke funnet en for Debian. Men hvis noen vet om en, så kan det godt sies ifra;) Takker DanielP Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Eneste grunn til at jeg valgte Slack, er pga at jeg prøvde å installere debian for en stund siden, og det gikk rett til h*****e . Så jeg prøver meg på Slack, fordi jeg fant en install guide :oops: . De har en på ITpro. Og jeg har ikke funnet en for Debian. Men hvis noen vet om en, så kan det godt sies ifra;) Her finner du en fin installasjonsguide: http://www.debian.org/releases/stable/i386/install Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Men du kan vel få Emerge(Gentoo's pakkesystem, som går ut på mye av det samme som apt-get.) til Slack? Tror det går an å følge guiden i FAQ-tråden. Lenke til kommentar
olzorg Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Pakkeprogrammet (pkgtool) til slackware er jo akkurat som apt-get, bare at du må laste ned pakkene manuelt. Jeg har ikke prøvd å lastet ned andre pakker enn de som er standard til slackware, men vet det finnes andre pakker som skal kunne installeres. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Poenget med apt er jo at det går automatisk :-? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Men du kan vel få Emerge(Gentoo's pakkesystem, som går ut på mye av det samme som apt-get.) til Slack?Tror det går an å følge guiden i FAQ-tråden. Eller portage som det også heter se på gentoo.org forumet Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Pakkesystemet til slack fungerer utmerket så sant du ikke trenger "automatisk" pakkesystem. Men hvor vanskelig er det å laste ned pakken og SÅ installere den? =) I tillegg er slack _veldig_ godt tilrettelagt for installering av det meste ifra source, for å være helt "ontop" og spesiallisering av systemet/software. (Noe jeg anbefaler for de mer "avanserte" dæmons) -dante Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Pakkesystemet til slack fungerer utmerket så sant du ikke trenger "automatisk" pakkesystem. Men hvor vanskelig er det å laste ned pakken og SÅ installere den? =) Nå har vel slack strengt tatt ikke noe pakkesystem i det hele tatt, ettersom «pakkene» ikke aner noe om avhengigheter seg imellom (som er grunnen til at apt ikke kan portes til slack). Vil ihvertfall jeg si. Så kan andre krangle seg ihjel om hvilke egenskaper en mengde med pakker må ha for å utgjøre et system Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 strengt tatt så behøver det vel ikke ha dependencys for å være et system, så lenge det er pakker som er satt sammen i et system (noe det er) så er det et pakke-system, men om det er bra det er en helt annen sak.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå