AnonymDiskusjon Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei! Jeg er en jente på 21 år som har problemer med familien min, men hovedproblemet er forholdet mellom meg og min mor. Det har pågått i åresvis og det har nå kommet til et punkt der det ikke fungerer lengre. Jeg er alltid vant til å ha noen jeg kan ringe eller noen jeg kan spørre om hjelp hjemme. Hvordan takler man å ikke ha foreldre der som stiller opp lengre? Å ha foreldre som misliker deg og ikke støtter deg, og helst vil ha minst mulig med deg å gjøre? Hvordan lever man med skyldfølelsen og den dårlige samvittigheten over å ikke ha blitt den datteren de ønsket seg? Og hvordan holder man ut å få høre hvor skuffet de er og hvor dårlig person man er hver gang man har kontakt med hverandre. Bør man kutte kontakten helt når det har en så negativ påvirkning på livet ditt? Vil gjerne høre erfaringer fra andre som har opplevd noe lignende og hvordan de har håndtert situasjonen. Ps. jeg bor ikke hjemme til vanlig. Postet av anonym: 240eb42b3ccb4e9ee2162d49990194d7 Postet av anonym: 240eb42b3ccb4e9ee2162d49990194d7 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har ikke opplevd dette, men i og med at du er et voksent menneske og ikke bor hjemme, så har du absolutt ingen forpliktelser eller ansvar overfor mora di. Du behøver ikke å ha noe kontakt med henne. Du får si det som det er, at du ikke aksepterer det hun gjør eller sier, og leve ditt eget liv. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg høres kanskje kald ut, men jeg er typen til å legge på når jeg sitter i telefonen med moren min og hun begynner å oppføre seg irrasjonelt. Du trenger ikke å kutte kontakten helt, bare stå på ditt og krev at du blir behandlet med samme respekt som du gir dem, og når de ikke gjør det så får det få konsekvenser. Som her om dagen så var det nesten så jeg fikk moren min til å stoppe bilen i 'ingenmannsland' når hun ikke ville gi seg med å kritisere alt ved mitt liv. Hun sa heldigvis unnskyld, så jeg slapp å håpe på at jeg kunne komme meg hjem igjen. Du skal leve for deg selv, ikke alle andre rundt deg! Lenke til kommentar
Dinmotecom Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Sender deg en klem jeg Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Moren din kan ikke forlange noe av deg men hvis du forlanger støtte av henne så syntes jeg at hun kunne få støtte og at du kunne forplikte deg litt når det gjelder din mor. Hvis din mor ikke stiller opp for deg og du ikke stiller opp ovenfor henne så er det ett galt forhold du har til moren din. Prøv og stille opp for henne og si at du stiller opp for henne så dermed så forventer du at din mor stiller opp for deg også. Hvis du ikke stiller opp for din mor så er det sannsynlig at din mor ikke gidder å stille opp for deg heller! Moren din har ingen plikt til å stille opp for deg og din mor kan ikke bestemme over deg på noen måte men ett sterkt forhold til sin mor er at man stiller opp for hverandre. Prøv og snakke med henne om situasjonen men hvis hun ikke gidder å bry seg så må du regne med at ditt forhold til din mor er brutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå