ilikekaker Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg er ikke helt proff på hardware fronten så jeg spør her om noen tips =) Spiller egentlig så mye nye "krevende" spill, men liker å ha en pc med litt fart i. Har tengt på nytt grafikkort og en ssd (har ikke prøvd ssd før så litt spent på hvor bra det egentlig er) Sitter nå med 2 skjermer noe kortet ikke klarer om sommeren..(blir litt varmt) Den ene skjermen har hdmi port, så hvis det er mulig å ha 2 skjermer (en hdmi og en med dvi) så hadde det hvert kult. Så tips om gpu og ssd blir tatt imot med stor glede Komponentene jeg har atm. ATI Radeon HD 5850 1g Corsair 8gb dd3 Intelcore I5 2500K 3,3ghz Asus p8p67 pro b3 p67 S-1155 atx corsair hx620w Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg er ikke helt proff på hardware fronten så jeg spør her om noen tips =) Spiller egentlig så mye nye "krevende" spill, men liker å ha en pc med litt fart i. Har tengt på nytt grafikkort og en ssd (har ikke prøvd ssd før så litt spent på hvor bra det egentlig er) Sitter nå med 2 skjermer noe kortet ikke klarer om sommeren..(blir litt varmt) Den ene skjermen har hdmi port, så hvis det er mulig å ha 2 skjermer (en hdmi og en med dvi) så hadde det hvert kult. Så tips om gpu og ssd blir tatt imot med stor glede Komponentene jeg har atm. ATI Radeon HD 5850 1g Corsair 8gb dd3 Intelcore I5 2500K 3,3ghz Asus p8p67 pro b3 p67 S-1155 atx corsair hx620w budsjett? et AMD HD 6870 vil vel holde for deg, eller et AMD HD 6950 problemet med varme er vel kanskje kabiettet sin luftflyt? Lenke til kommentar
ilikekaker Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Har aldri brukt "veggene" til kabinettet siden forrige eier sa det var litt trøbbel med varme. Kjenner det godt på gpu'en, blir glovarmt etter litt gaming. Har prøvd 2 skjermer om sommeren, da slår pc'en seg av etter en stund. Er kvaliteten mye bedre med hdmi, eller er det like greit å kjøpe seg kjøling til nåværende gpu? evt klokke litt hvis man får ned temperaturen. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Har aldri brukt "veggene" til kabinettet siden forrige eier sa det var litt trøbbel med varme. Kjenner det godt på gpu'en, blir glovarmt etter litt gaming. Har prøvd 2 skjermer om sommeren, da slår pc'en seg av etter en stund. Er kvaliteten mye bedre med hdmi, eller er det like greit å kjøpe seg kjøling til nåværende gpu? evt klokke litt hvis man får ned temperaturen. hdmi,dvi og displayport virker like bra, det er bare vga du skal passe deg for hvis du skal ha nytt kort burde du kanskje vurdere et med Ssus eller MSi kjøler for maksimum kjøling hva slags kabinett har du? kan jo være at kabinettet trenger litt forbedring i luftinga Lenke til kommentar
ilikekaker Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) coolermaster mystique kan jo være like bra å kjøpe kjøler til det jeg har da, funker jo bra på de spillene jeg spiller. Er jo egentlig bare hdd som trekker ned på på de komponentene jeg nå. Endret 27. desember 2011 av ilikekaker Lenke til kommentar
ilikekaker Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 ligger på ca 70°C atm Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 ligger på ca 70°C atm da er nok varme problemet ditt ja har du tilfeldigvis en 120mm vifte som du kan plassere i kabinettet, det skal jo være plass til en rett under der hvor grafikkortet vanligvis henger ellers er det jo å finne en kjøler til kortet, eller rett og slett bare kjøpe ett med ordentlig kjøler Lenke til kommentar
ilikekaker Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Får se etter litt kjøling da =) men har sett litt på ssd, har lest at mange har hatt problemer med freeze å greier. Hva skal jeg se etter når jeg skal handle ssd? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Får se etter litt kjøling da =) men har sett litt på ssd, har lest at mange har hatt problemer med freeze å greier. Hva skal jeg se etter når jeg skal handle ssd? hvis du vil ha det aller sikreste av det sikre mot feil er det crucial m4 SSDer du skal se etter deretter på lista kommer samsung 830 som er litt raskere, og etter det er det intel sine som er billige, sikre og litt trege i forhold til andre SSDer deretter kommer "alle andre". corsair, kingston, OCZ osv finn den SSDen som har nok plass for deg, bare lommboka rekker Lenke til kommentar
ilikekaker Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 blir en samsung 830 128gb og en gpu kjøler da. Tusen takk for svar olestokk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå