Gå til innhold

Teknisk kybernetikk - alternativ bachelor?

Anbefalte innlegg

Lurer på å søke på en 5-årig master i teknisk kybernetikk på NTNU i Trondheim, av den enkle grunnen at det virker interessant. Problemet er at det er et stykke fra der jeg bor til Trondheim, og har derfor kikka rundt etter en bachelor som gjør at jeg kan søke inn på en 2-årig master innenfor teknisk kybernetikk. Men så langt har jeg ikke finni noen god erstatning. Er det noen som vet om studier som kan passe, og som helst er i østlandsområdet?

Hvis noen i tillegg kunne fo reklame forskjellen på en 2-årig master i teknisk kybernetikk på NTNU og en 2-årig master i kybernetikk på UiO hadde det vært toppers!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det noe at det er stykke fra der du bor da? Jeg bor langt unna Trondheim, men tenker å studere der selv. Man har bare godt av å oppleve nye steder. Man blir fort idadvendt hvis man skal gå på barne- og ungdomsskolen, videregående og universitet i umiddelbar nærhet til der man bor. Jeg har helt lagt fra meg tanken om å gå på universitetet i nærheten her.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Muligens det er litt seint naa, men hva med HiBU (Hoeyskolen i Buskerud) sin linje innen elektronikk? trur den gaar i retning Kybernetikk.

Linjen heter : " Elektroingenioer-Kybernetikk og Mekatronikk" og gir en Bachelorgrad i ingenioerfag. Du kan sikkert med C i snitt, minimum, soeke deg inn paa NTNU for Mastergrad i Kybernetikk senere hvis det skulle vaere intressant. Sikkert masse gode muligheter for jobb, da det er en del bedrifter i Kongsberg omraadet.

Endret av ingenioerstudent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...