Gå til innhold

AMD X6 overklokking

Anbefalte innlegg

vel, nå prøvde jeg 4.2GHz

men når jeg kjører prime 95 så stopper kjerne nummer 5 etter rundt 5 sekunder

trenger den mer spenning?

i amd overdrive står spenninga som 1.325

mens i CPU-Z er "core voltage": 1.440

det jeg egentlig satte den i i BIOS var 1.425

Sørg for å ha satt LLC (Load-Level Calibration) til Enabled, hvis ikke får du en stygg VDroop (fall i spenning) når du kjører på med load.

Du er trygg opp til 1.55V og ca 55-60C om du så trenger dette, men lavere spenning gir lavere temps, og lavere temps har stor effekt på stabilitet for AMD-prosessorer.

Om du møter på en spennings-"vegg" der du trenger mer enn 0.05V for å få 100MHz bør du gi opp der du er og klokke opp CPU/NB. Det kan også være en idé å skru av en kjerne for å se om du kommer høyere da ;)

hehe, dette virker kanskje som et idiotisk spørsmål, men hvor finner jeg LLC i BIOS? eller må jeg gjøre det noe annet sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, dette virker kanskje som et idiotisk spørsmål, men hvor finner jeg LLC i BIOS? eller må jeg gjøre det noe annet sted?

Oppdaget først nå at du har CHVF, ikke IV-utgaven. Det er synd, for den siste utgaven med 990FX-chipsettet vil ikke overklokke en Thuban like bra.

Vil tippe du kan finne LLC-konfigurering i DIGI+ VRM/POWER control. Her har du noen valg, hvilket som passer deg best vet jeg ikke, siden hvert tilfelle er forskjellig. Jeg vil tippe High (50%) eller høyere er å anbefale.

EDIT:

Sørg for å skru av Over Current Protection, og å sette PWM Phase Control til manual med Fast (eller raskere)

Voltage Frequency til manual med Fixed mode til ~350

CPU PWM mode vil jeg tippe du vil gå for Extreme.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

LLC var på auto

prøvde å endre den til 50% og 75% og begge = instant BSOD

(skal prøve et som står i editen din etterpå :) )

Godt mulig du må senke overklokken først for å se effekten. Målet må uansett å være å få en stabil/økende CPU Core Voltage når du påfører load, ingen vits i å få spenningsfall ved load.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+513

Jeg har AMD Phenom II X6 1100T 3.3 Ghz og har overklokket den til 3.5 Ghz og 4 Ghz når den går i Turbo med 3 kjerner. Overklokket med bare multiplier og 3.5Ghz holder 1.25 volt. 4Ghz klokken holder 1.40 volt. Ingen problemer. Til mitt bruk, spill å sånt.

Jeg tør ikke gå til grenseland da jeg er redd for at livsløpet til CPUen skal forkortes for mye.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har overclocket x6 1055t til 3.8Ghz med volt på auto. multiplyer på 14 og fbs 270.

Temp under load max 52 grader med V8 custom oppsett. :roll:

Men etter 3.8 blir systemet ustabilt har prøvd litt og øke volten uten og få systemet stabilt. :hrm:

Noen som kjører 1055t på høyere klock med extra spenning. ? :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...