Olestokk Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 vel, nå prøvde jeg 4.2GHz men når jeg kjører prime 95 så stopper kjerne nummer 5 etter rundt 5 sekunder trenger den mer spenning? i amd overdrive står spenninga som 1.325 mens i CPU-Z er "core voltage": 1.440 det jeg egentlig satte den i i BIOS var 1.425 Sørg for å ha satt LLC (Load-Level Calibration) til Enabled, hvis ikke får du en stygg VDroop (fall i spenning) når du kjører på med load. Du er trygg opp til 1.55V og ca 55-60C om du så trenger dette, men lavere spenning gir lavere temps, og lavere temps har stor effekt på stabilitet for AMD-prosessorer. Om du møter på en spennings-"vegg" der du trenger mer enn 0.05V for å få 100MHz bør du gi opp der du er og klokke opp CPU/NB. Det kan også være en idé å skru av en kjerne for å se om du kommer høyere da hehe, dette virker kanskje som et idiotisk spørsmål, men hvor finner jeg LLC i BIOS? eller må jeg gjøre det noe annet sted? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) hehe, dette virker kanskje som et idiotisk spørsmål, men hvor finner jeg LLC i BIOS? eller må jeg gjøre det noe annet sted? Oppdaget først nå at du har CHVF, ikke IV-utgaven. Det er synd, for den siste utgaven med 990FX-chipsettet vil ikke overklokke en Thuban like bra. Vil tippe du kan finne LLC-konfigurering i DIGI+ VRM/POWER control. Her har du noen valg, hvilket som passer deg best vet jeg ikke, siden hvert tilfelle er forskjellig. Jeg vil tippe High (50%) eller høyere er å anbefale. EDIT: Sørg for å skru av Over Current Protection, og å sette PWM Phase Control til manual med Fast (eller raskere) Voltage Frequency til manual med Fixed mode til ~350 CPU PWM mode vil jeg tippe du vil gå for Extreme. Endret 30. desember 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 LLC var på auto prøvde å endre den til 50% og 75% og begge = instant BSOD (skal prøve et som står i editen din etterpå ) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 LLC var på auto prøvde å endre den til 50% og 75% og begge = instant BSOD (skal prøve et som står i editen din etterpå ) Godt mulig du må senke overklokken først for å se effekten. Målet må uansett å være å få en stabil/økende CPU Core Voltage når du påfører load, ingen vits i å få spenningsfall ved load. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Over current protection: det er ikke off eller noe, bare auto, 100%, 110%, 120%, 130% og 140% Skal den stå på 100%? Edit: BSOD, jeg nedklokket ikke Endret 31. desember 2011 av olestokk Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 140% ocp effekt = spenning * strøm du kan ikke kun pumpe spenningen når du overklokker. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 istedet for å lage en ny tråd så bumpet jeg denne kan jo starte med at den er stabil på 1.450000 V nå har hørt noe om at jeg kan øke CPU-NB for å få skvist ut litt ekstra ytelse? da lurer jeg på, ca. hvor høyt skal jeg sette den? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Hvor høyt? Så høyt du kommer, men ikke dropp 400 MHz på kjernene for 100MHz på CPU-NB. Det du i praksis gjør er å overklokke L3 Cachen Hvordan? Samme som med vanlig overklokking av kjernefrekvens, det du bryr deg om nå er CPU-NB og dens tilhørende spenning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jeg har AMD Phenom II X6 1100T 3.3 Ghz og har overklokket den til 3.5 Ghz og 4 Ghz når den går i Turbo med 3 kjerner. Overklokket med bare multiplier og 3.5Ghz holder 1.25 volt. 4Ghz klokken holder 1.40 volt. Ingen problemer. Til mitt bruk, spill å sånt. Jeg tør ikke gå til grenseland da jeg er redd for at livsløpet til CPUen skal forkortes for mye. Endret 27. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Sinusn Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Har overclocket x6 1055t til 3.8Ghz med volt på auto. multiplyer på 14 og fbs 270. Temp under load max 52 grader med V8 custom oppsett. Men etter 3.8 blir systemet ustabilt har prøvd litt og øke volten uten og få systemet stabilt. Noen som kjører 1055t på høyere klock med extra spenning. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå