Gå til innhold

Kjøpe Ny PC til gaming med micro-ATX?

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe meg ny gaming pc nå.

Men så har jeg tenkt å lage meg HTPC når jeg har penger til det.

Men kunne det være aktuelt å kjøpe: ASUS P8Z68-M PRO Z68 S-1155 M-ATX.

For så å bruke det til HTPC, og evt kjøpe oppgradert hovedkort/prosessor når det er noe nytt og bra på markedet.

Jeg tenkte på forskjell på Micro-ATX hovedkort vs ATX til gaming...

Skal altså bare ha et skjermkort, ikke oppgraderes, og overclocker kanskje noen få hundre Mhz, ikke noe for å bryte grenser.

Tenkte å kjøpe sammen med dette:

i5 2500k (1549kr komplett)

HIS Radeon HD 6950 2GB GDDR5 (1895kr komplett)

8GB Corsair XMS3 1600Mhz. (319kr dustinhome)

CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 90GB SSD (949kr dustinhome)

Har Corsair 620W og kabinett fra før av.

God eller dårlig idè? :) Hvis ikke kjøper jeg meg Asus Z68 LX ATX til bare 819kr...

Edit: Jeg tenkte egentlig å vente på noe bedre enn 2500k med denne gaming PC'en. Men det ser ut til at det kan ta over et år før det kommer noe bedre i denne prisklassen?

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må kjøpe meg ny gaming pc nå.

Men så har jeg tenkt å lage meg HTPC når jeg har penger til det.

Men kunne det være aktuelt å kjøpe: ASUS P8Z68-M PRO Z68 S-1155 M-ATX.

For så å bruke det til HTPC, og evt kjøpe oppgradert hovedkort/prosessor når det er noe nytt og bra på markedet.

Jeg tenkte på forskjell på Micro-ATX hovedkort vs ATX til gaming...

Skal altså bare ha et skjermkort, ikke oppgraderes, og overclocker kanskje noen få hundre Mhz, ikke noe for å bryte grenser.

Tenkte å kjøpe sammen med dette:

i5 2500k (1549kr komplett)

HIS Radeon HD 6950 2GB GDDR5 (1895kr komplett)

8GB Corsair XMS3 1600Mhz. (319kr dustinhome)

CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 90GB SSD (949kr dustinhome)

Har Corsair 620W og kabinett fra før av.

God eller dårlig idè? :) Hvis ikke kjøper jeg meg Asus Z68 LX ATX til bare 819kr...

Edit: Jeg tenkte egentlig å vente på noe bedre enn 2500k med denne gaming PC'en. Men det ser ut til at det kan ta over et år før det kommer noe bedre i denne prisklassen?

det skal gå helt fint med et m-ATX hovedkort til gaming, og Asus P8Z68-M PRO skal virke helt fint

jeg synes dette er en god ide jeg...

angående bedre prosessor så kommer Ivy bridge neste år (i april hvis ikke planene er endret)

de er bare forminskede modeller av sandy bridge, men har litt bedre ytelse, de vil ta sine forfedres pris

Lenke til kommentar

det skal gå helt fint med et m-ATX hovedkort til gaming, og Asus P8Z68-M PRO skal virke helt fint

angående bedre prosessor så kommer Ivy bridge neste år (i april hvis ikke planene er endret)

de er bare forminskede modeller av sandy bridge, men har litt bedre ytelse, de vil ta sine forfedres pris

Så bra :)

Stemmer det, jeg leste om Ivy Bridge, altså nye prosessorer på 1155 men det var vel så å si ingen merkbar ytelsesforbedring, og 2500k erstatteren brukte bare litt mindre strøm, ellers ganske så likt? Og AMD ligger langt uanna Intels nivå i denne prisklassen også ut 2012?

Så det er snakk om mer enn et år før 1155 sokkelen blir utdatert i forhold til pris?

Lenke til kommentar

Så bra :)

Stemmer det, jeg leste om Ivy Bridge, altså nye prosessorer på 1155 men det var vel så å si ingen merkbar ytelsesforbedring, og 2500k erstatteren brukte bare litt mindre strøm, ellers ganske så likt? Og AMD ligger langt uanna Intels nivå i denne prisklassen også ut 2012?

Så det er snakk om mer enn et år før 1155 sokkelen blir utdatert i forhold til pris?

er vel sant det

og med mindre AMD faila bulldozer med vilje og sitter med ett ess i ermet så er det nok en stund til det er noen merkbar ytelses forbedring i den prisklassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...