Gå til innhold

Salg av Asus G53SW

Anbefalte innlegg

Hei,

Forsøker å selge min Asus G53SW, men virker som interessen for den ikke er der. Kjøpte den i sommer for 11.990,- på komplett.no og den er toppmodellen av G53SW utgavene foruten 3D (som i og for seg ikke var noen stor suksess på denne modellen fra hva jeg har lest)

Hva kan jeg forvente å få for den slik som den er idag? Prøver å selge den for 8.990,- med en 120GB SSD.

Kan forresten se annonsen her:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32382461

"Annonsen er vist 283 ganger, sendt til 137 e-postmottakere og lagret av 1 brukere."

Har blitt kontaktet av 1, men han bydde 5000,-, noe som var latterlig.

Hva kan jeg forvente å få?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskiner i det "flyttbare" segmentet kan være vanskelige å få solgt.

Har du ettermontert SSD?

Er det andre lagringsmuligheter på maskinen enn bare SSDen? 120GB på kun SSD er litt dealbreaker.

Legg ved utdrag av en positiv anmeldelse samt link til den, gjør det lettere for potensielle kjøpere.

Du sier ingenting om hvilken stand maskinen er i. Noen riper/merker?

Rundt 8000 er ok pris for både kjøper og selger for den maskinen der. Da har jeg trukket fra 30% fordi maskinen er brukt pluss litt ekstra fordi den er et halvt år gammel.

(veldig OT og totalt irrelevant, fy flate så stygg den maskinen der er)

Endret av Lacim
Lenke til kommentar

Takker for svar!

La til den infoen du nevner + anmeldelse fra NotebookReview, fant desverre ingen norske anmeldelser av pc'en.

Ser annonsen mer innbydende ut nå?

Skal la den stå slik til rett over nyttår for så å bumpe den rett opp til toppen igjen!

Krysser fingrene!

Og er helt enig, den er langt ifra det vakreste på markedet!

Edit:

Hvor mye må jeg gå ned om jeg velger å selge PC'en uten SSD?

Skal uansett ha meg en ny SSD til neste laptop - men lurer på hva som kan være mest lønnsomt?

Endret av Hestvik
Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg solgt maskinen med den medfølgende harddisken (500GB var det vel) og holdt kjeft om SSDen :) 8000 er like fullt en realistisk sum. Du får nesten finne ut av det selv, kanskje nevne i annonsen maskinen kan selges med SSD for kr 8000 og uten for 7500?

Har solgt en god del ting på Finn nå, en god annonsetekst øker sjansene for at kjøpere faktisk tar kontakt betraktelig. Jo mindre informasjon de må finne selv jo bedre. Besvarer du alle potensielle spørsmål allerede i annonseteksten fremstår du som betydelig mer seriøs. Worst case scenario for deg: "Asus G53SW selges, link til komplett".

Bra du har forestilt deg en realistisk salgssum, veldig irriterende med folk som prøver å selge utdatert elektronikk til praktisk talt nypris og begrunner det med at produktet er i god stand, så godt som nytt, kvittering medfølger og vet ikke hva.

I alle tilfeller bør du være tålmodig. Husk det sikkert er en hel del folk som venter på januarsalget.

Lenke til kommentar

750gb er bedre enn 500gb, du kan bare ikke forkaste det som en oppgradering bare fordi statistikken sier at "alle bruker ekstern HD".

BluRayen er ikke noen stor gulrot. Er et fåtall som bryr seg om å ta i bruk en slik med tanke på at man så vidt har bruk for CD'er nå i dag, og spesiellt trangen etter å leie / kjøpe seg film for å se denne på laptopen.

SSD' er greit nok, men for 1500,- får man en helt ny modell, og som er mer stabil enn HyperX. (feks Samsung 830 - 120gb)

Din maskin:

ASUS G5SW

i7-2630QM - 2,0 GHz

8 GB ram

500 GB HD - 7200 opm +

120 GB SSD

NVIDIA GeForce 460M

BluRay - spiller

- 6/7 mndr av garantien.

8990,-

Den nye modellen:

ASUS G53SX

i7 2670QM - 2.2 GHz

8 GB ram

750 GB HD - 7200 opm

NVIDIA GeForce GTX 560M

Helt ny garanti.

8990,- (+900/1500,- for ny SSD)

For å være konstruktiv, så er SSD'en din det beste du har å kjøpslå med, pluss noe med at 460m skjermkortet skal være like bra som 560m, kanskje noe bedre på noen felt.

Alle vil jo uansett ha en SSD disk med på laptoppen sin i dag, og din er ikke så dum foruten noe snakk om at den kan være ustabil, og det er ikke bra om man skal ha OS på den.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...