keeryNor Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hei, jeg har tenkt til å kjøpe speilreflekskamera , til både film og foto . skal i hovedsak brukes til ski og skating, men også til naturbilder og portretter. Noen som har noen tips til et kamera som kanskje kan passe til mitt bruk ? har tenkt å bruke ca 4-5 tusen. Har sett litt på dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585660 Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Canon 550D er et meget bra begynnerkamera som burde dekke det du ønsker. Det er imidlertid et par begresninger du bør være klar over. Det første gjelder video og er at autofokusen ikke automatisk fokuserer på nytt når avstand til motiv endrer seg. Har du ikke prøvd å filme med et speilreflekskamera før anbefaler jeg å prøve å låne et og teste litt før du kjøper. Søk gjerne også litt på nettet om dSLR-filming. Neste begrenisng er ikke kameraet, men standardzoomen du ser på. Ikke noe galt med den, men husk at hvis du skal filme/ta bilder av sport må du veldig nærme for at motivet skal bli "stort nok" på bildet når du har en standarzoom med ganske lite tele. Endret 27. desember 2011 av seriksen Lenke til kommentar
keeryNor Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Så du ville anbefalt å noe lingnede denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585650#reviews Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Video på speilrefleks er noe sære greier for raringer Skal du kunne bruke det på en fornuftig måte fordrer det noe opplæring, blantdannet justering av lukker, fps, blender, herts, etc. samt at du må fokusere manuelt, sannsynligvis også kjøpe et gråfilter. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Så du ville anbefalt å noe lingnede denne? http://www.komplett....=585650#reviews Kjøpe et objektiv med mer zoom er en mulighet, kjøpe et objektiv ekstra en annen. Jeg har ingen spesielle preferanser her, mitt poeng var at det er en begrensing med en 3x zoom det er en fordel å være klar over slik at det ikke kommer som en overraskelse. For alt jeg vet kan det hende du kommer nærme nok med standardzoomen. Forøvrig jeg delvis enig med Nautica, resultatet med dSLR-filming kan bli veldig bra, men krever også mye "innsats" fra deg. Det var derfor jeg anbefalte deg å prøve å låne før du handler i første innlegg. Endret 27. desember 2011 av seriksen Lenke til kommentar
gwh Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Kunne kanskje være en ide å prøve et sony nex5n for trådtarter? Gjerne kjøp det på butikk som har 30dagers returmuligheter slik at du får testet det ordentlig for åse om det er for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå