Gjest Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Heisann! I dag så har gjort rengjort pc-en og tatt ut hvert enkelt komponent. Jeg satt den sammen igjen og får ingen skjermbilde. Følgende hardware sitter i pc-en: PSU: Corsair strømforsyning, TX750W Hovedkort: ASUS P6T, X58, Socket-1366 RAM: Mushkin DDR3 6GB Blackline Ridgeback CPU: Intel Core i7 930 2,8Ghz GPU: ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Hva jeg prøvd: Bruke HDMI utgang Bruke DVI utgang Reset BIOS med jumper System-speaker kommer det ingen beep fra. Mottar alle tips! Endret 27. desember 2011 av Gjest Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hvorfor har du demontert maskinen?? Tok du delene i oppvaskmaskinen samtidig så de ble skikkelig rene?? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Problemet var at jeg tenkte jeg skulle gjøre det litt bedre plass, noe som ble gjort. Og det var støvete som fy der. Maskinen var ikke særlig glad etter mye spilling konstant, derfor ble det gjort. Ny kjølepasta ble forøvrig tatt på. Kan jeg ha kommet til skade å ødelegge CPU-en? Isåfall, hvorfor ingen system-beeps fra den lille høytalleren? Endret 27. desember 2011 av Gjest Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Tja, det er du som sitter på maskina. Demonter driten en gang til å monter den litt mer grundig neste gang. Det kan jo være hva som helst som gjør at den ikke starter så jeg orker ikke å begynne og tippe engang. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Sort skjerm kommer ofte av at man har glemt å koble 4/8pins 12V-kabel til hovedkortet så du kan jo dobbeltsjekke at denne er tilkoblet, evt. at den sitter som den skal. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Tror CPU-en har tatt kvelden for meg... Eller, CPU-en blir jo varm da, prøvde en boot uten CPU-kjøler og da skrudde pc-en seg av etter slik 30sek... Endret 27. desember 2011 av Gjest Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Nå skjønner jeg jo hvorfor maskinen din ikke funker. Har hanskene dine bare tommeltotter?? En cpu uten kjøler vil overopphete på noen få sekunder, kjære maria og josef. :!: 1 Lenke til kommentar
Stigou Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hvorfor prøvde du en boot uten cpu kjøler ?? Før du prøvde uten cpu kjøler, fikk du da bilde på skjermen når den var koblet rett til hk ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå