Xaantiam Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hei! Skal bygge meg en ny PC for andre gang. Min forrige fra 2008 holder ikke helt koken i BF3 lenger selv om den i sin tid var ganske bra. Har ikke så veldig mye peiling på komponenter, ønsker derfor tilbakemelding på om dette er et fornuftig oppsett. Dette er det planlagte oppsettet så langt: 2 x EVGA GeForce GTX 570 1280 MB Superclocked Kategori: Skjermkort Intel Core i7 2700K Kategori: CPU/prosessor Ivy Bridge variant når den kommer.. Corsair AX 1200W Kategori: Strømforsyning (PSU) Overkill? Evt. Corsair HX 750W, men er usikker på om det holder? Corsair SSD Performance Pro Series 128GB Kategori: Harddisk Asus P8Z68-V PRO/Gen3 Kategori: Hovedkort Antec Twelve Hundred Kategori: Kabinett Har dette kabinettet fra før. G.Skill Sniper DDR3 -1600 8GB CL7 (2x4GB) Kategori: Minne/RAM Noen som vet om disse går sammen med kjøleren eller om de blir for store? Noctua NH-D14 Kategori: CPU-/prosessorkjølere På forhånd takk for hjelpen! Xaantiam Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Har 4x C-AC1200w og de er overkill med mindre du skal kjøre 3-4way-SLI På 100% cpuload vil pcen trekke 150W klokket til 4,6. Så kommer kun gpu på det igjen. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hei! Skal bygge meg en ny PC for andre gang. Min forrige fra 2008 holder ikke helt koken i BF3 lenger selv om den i sin tid var ganske bra. Har ikke så veldig mye peiling på komponenter, ønsker derfor tilbakemelding på om dette er et fornuftig oppsett. Dette er det planlagte oppsettet så langt: 2 x EVGA GeForce GTX 570 1280 MB Superclocked Kategori: Skjermkort Intel Core i7 2700K Kategori: CPU/prosessor Ivy Bridge variant når den kommer.. Corsair AX 1200W Kategori: Strømforsyning (PSU) Overkill? Evt. Corsair HX 750W, men er usikker på om det holder? Corsair SSD Performance Pro Series 128GB Kategori: Harddisk Asus P8Z68-V PRO/Gen3 Kategori: Hovedkort Antec Twelve Hundred Kategori: Kabinett Har dette kabinettet fra før. G.Skill Sniper DDR3 -1600 8GB CL7 (2x4GB) Kategori: Minne/RAM Noen som vet om disse går sammen med kjøleren eller om de blir for store? Noctua NH-D14 Kategori: CPU-/prosessorkjølere På forhånd takk for hjelpen! Xaantiam vel for det første kan jeg si at i5 2500K er like gos om i7 2600K og 2700K i spill og en annen ting er at AX 1200 er total overkill da er vel AX 750/HX 750 noe bedre for deg, eller hvis du vurderer å overklokke ganske høyt så kanskje en AX 850/HX 850 er verdt det kan jo vurdere å spare litt inn på å ikke velge "superclocked" versjonen av skjermkortet og bare overklokke dem selv eller så kan du vente på AMD HD 7970 som kommer rundt 9. januar, anbefaler deg å vente du trenger ikke så dyr RAM, et par Corsair Vengeance LP 8GB/Kingston HyperX 8GB vil not holde ettersom G.Skill Sniper ikke vil gi deg noe ekstra ytelse Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg ville ikke gått rett på SLi ved kjøp av ny PC. Gå heller opp en klasse -GTX 580 eller HD7970 i januar- og spar muligheten til SLI til neste anledning. Det er så mye tull rundt SLI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå