NoraO Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Heihei! Jeg har snart 16-årsdag og har tenkt å ønske meg noe kamerautstyr av foreldrene mine. Nå er ikke jeg noen proff, så jeg tenkte at noen av dere andre kanskje kunne hjelpe meg litt når det gjelder hva jeg burde ønske meg? Jeg har et Canon 1000D, et Sigma-objektiv (18-200 mm), og et stativ fra før av. Har tenkt litt på en ekstra blits, men vet ikke helt hva som kunne vært aktuelt. Mamma og pappa pleier å legge seg på rundt 1000-1500 i bursdagsgaver til meg, så om jeg kunne fått noe nyttig utstyr til kameraet i den prisklassen, så hadde jo det vært supert. Jeg kan jo selvfølgelig betale en del av gaven selv, hvis ting er dyrere. Har noen av dere noen forslag, så blir jeg kjempeglad. Ikke alltid lett å finne ønsker til bursdag, rett etter jul, hehe. Legg gjerne igjen en kommentar! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hva med et kurs i bruk av kamera? En bok om hvordan bruke kamera? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 En ekstern blits er snadder - anbefalt er 430 EXII. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) En ekstern blits vil kunne heve kvaliteten på innebilder med mange hakk, og er en smart investering. Akkurat hvilken modell du burde gå for må andre svare på, da jeg ikke har peiling på Canon, men det holder stort sett med billigste alternativ som kan vinkles mot taket. Så lenge du kjøper en ny blits og holder deg til samme merke som kameraet er du rimelig trygg. Endret 27. desember 2011 av Må jeg? Lenke til kommentar
NoraO Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Har allerede ønsket meg en fotobok ("Fotoglede") av noen andre, pluss at jeg har en som jeg er kjempefornøyd med fra før av (den heter "Bedre bilder") Nå har det seg sånn at jeg bor langt nord i en liten by, og her er det ikke så veldig mange fotokurs å melde seg på, men jeg skal ta å sjekke det ut. Kanskje det kan være noen i nærheten, for det hadde jo vært veldig artig. Har allerede tenkt ut 18-årsgaven min; workshop med Morten Krogvold, hehe. Det høres helt fantastisk ut! Blitsen skal jeg se nærmere på! Det kunne virkelig vært noe Tusen takk for tips alle sammen! Endret 27. desember 2011 av NoraO Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Som nevnt er blits noe man burde ha. Siden du har interesse for fotografering kan også fastobjektivet "ikke zoom" Canon 50mm f/1.8 II være en gøyal ting for å fremme læringsprosessen siden det fordrer at du er litt aktiv for og utnytte det fult ut både på komposisjon og dybdeskarphet i bildet. Ellers så er ekstra batteri, rengjøringdippedupper; fjernutløser og pola-filter/nd-filter veldig kjekt og ha. Digitalt fotografi i praksis av Magnar Fjørtoft er ofte anbefalt for nybegynnere og boka Digital fotografering av Scott Kelby er litt for de viderekommende fotografer Lenke til kommentar
NoraO Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Som nevnt er blits noe man burde ha. Siden du har interesse for fotografering kan også fastobjektivet "ikke zoom" Canon 50mm f/1.8 II være en gøyal ting for å fremme læringsprosessen siden det fordrer at du er litt aktiv for og utnytte det fult ut både på komposisjon og dybdeskarphet i bildet. Ellers så er ekstra batteri, rengjøringdippedupper; fjernutløser og pola-filter/nd-filter veldig kjekt og ha. Digitalt fotografi i praksis av Magnar Fjørtoft er ofte anbefalt for nybegynnere og boka Digital fotografering av Scott Kelby er litt for de viderekommende fotografer Mange nyttige tips her ja! Takk skal du ha Bøker er jo veldig kjekt å få. Skal se nærmere på blits. Blir nok kanskje en 430 EXII, siden så mange anbefaler den Endret 27. desember 2011 av NoraO Lenke til kommentar
tvister Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 En "Lensbaby-muse" eller "50mm 1,8" hadde kanskje vært en kjekk invistering til fotoutstyret. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå