Gå til innhold

Ny 13-14'' bærbar pc, trenger tips!

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ny bærbar som tilfredsstiller disse kravene:

- pris maks 7000

- helst 13 tommer, men kan strekke meg til 14.

- har ikke andre pcer, så denne må kunne gjøre "det meste" på en ok måte (enkel videoredigering osv osv)

- bør kunne kjøre diablo 3, starcraft 2 osv på greie instillinger

- helst ikke være for tung og klumpete

Har sett litt og kom over denne (Asus U36SD):

http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci5-24-6gb-500-gt520m-133-w7hp/product/5010610269?intcmp=searchProvider_dacsa

Virker jo som en grei pc for pengene? Finnes det noen gode alternativer til denne? Vil det komme nye modeller i denne serien hvis jeg venter feks 2-3 måneder?

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A slim work device with SSDThe Taiwanese manufacturer, Asus, has been offering various subnotebooks with a 13.3 inch screen (1366x768 pixels, glare type) for some time. The update, U36SD-RX114V, has recently been launched onto the market with the latest and even faster hardware. However, the price also increased at the same time. With a recommended retail price (RRP) of 1299€, the latest version is much more expensive than the mainstream version, Asus U36JC-RX081V, which is sold at a street price of about 830€.

Besides the midrange dual core processor, Intel Core i5-2410M and a dedicated Nvidia GeForce GT 520M, the buyer also gets a fast and cutting edge SSD with a capacity of 160 GB. The case's slim design, good battery life and high-quality workmanship are more bonus points, which are "only" defaced by the screen and the weak webcam.

Due to the overall better performance in our review, we favor the Asus (1099€) over the less expensive Samsung QX412 with an SSD memory and 14 inch screen (879€). Apart from that, the Samsung alternative isn't in any way inferior. This looks different with the latest Acer Aspire Timeline X devices (3830TG, 4830TG, 5830TG), which all struggle with throttling issues

Review: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-U36SD-RX114V-SSD-Subnotebook.64520.0.html

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Hei, jeg beklager at jeg ikke har svart, men jeg hadde ikke kikket ordentlig på kravene dine. Starcraft 2 er et hersens tungt spill, tro det eller ei, og krever mye av både grafikkort og prosessor. Du bør se etter en pc med minimum i5 - prosessor og et grafikkort hvertfall i størrelsesorden Nvidia GT 540M, men helst sterkere (GT550 eller GT555) med den skjermstørrelsen til den prisen vet jeg ikke om dette er gjennomførbart og jeg vet ikke om du fortsatt holder øye med tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...