Gå til innhold

fulldempa vs. terreng

Rubenevo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heihei, jeg lurte på hva dere foretrekker når dere skal sykle street, terreng og litt downhill? :D

er ute etter en kraftig sykkel som tåler downhill, men fortsatt lett nok til å hoppe høyt uten hopp! :p

takk på forhånd

Street har jeg lite peiling på så svaret kan være deretter.

Spørs hva slags downhillkjøring du skal gjøre, basert på det du skriver ville jeg kikket på 140-160mm fulldempere. (Ofte beskrevet som All Mountain eller grov stisykkel). Disse kan komme ned i 11-13kg, og tåler store dropp med riktig teknikk, og kan så definetivt bunnyhoppes.

Er teknikken ikke fult så finslepet (Eller om man vil kjøre enda hardere) er dedikerte downhillsykler fortsatt enklere og raskere nedover.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

heihei, jeg lurte på hva dere foretrekker når dere skal sykle street, terreng og litt downhill? :D

er ute etter en kraftig sykkel som tåler downhill, men fortsatt lett nok til å hoppe høyt uten hopp! :p

takk på forhånd

Street har jeg lite peiling på så svaret kan være deretter.

Spørs hva slags downhillkjøring du skal gjøre, basert på det du skriver ville jeg kikket på 140-160mm fulldempere. (Ofte beskrevet som All Mountain eller grov stisykkel). Disse kan komme ned i 11-13kg, og tåler store dropp med riktig teknikk, og kan så definetivt bunnyhoppes.

Er teknikken ikke fult så finslepet (Eller om man vil kjøre enda hardere) er dedikerte downhillsykler fortsatt enklere og raskere nedover.

takk for svar, downhillsykler blir for bakoverlent til å kjøre ordentlig street syns jeg :p

det er ikke sånn ordentlig downhill, mere sånn litt i slalåmløyper og sånt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...