Gå til innhold

For de som søker Gud

Anbefalte innlegg

Om du søker Gud, så er jeg et levende vitne på at Gud fins, og han er god og snill. Om du er noen som helst i tvil om Guds eksistens, er du en noenlunde oppegående ateist, vit at jeg kommer fra samme båt, jeg har knapt vært troende i 10 mnd, så jeg har vært ateist hele livet. Jeg ba aldri Gud om bevis eller åpenbaringer, men av en eller annen grunn valgte han å gjøre åpenbaringer for meg. Og han vil gjøre seg kjent med deg på ett eller annet vis om du går inn for det. Men det er sikkert uklokt å gi opp etter noen få forsøk, prøv å få kontakt med ham. Gud er glad i deg, han skapte deg, hvert atom i kroppen din er hans verk, han er den allmektige, det er ikke lett å skjønne hva dette betyr, det blir noe liknende som med tall, folk generelt forstår ikke tall så store som 1 googol f.eks. Slik er det også med guds makt, folk forstår ikke hva allmektig betyr før de ser eksempler på det.

Guds ånd er også hellig. Gud er ånd. Ånd er ikke noe digitalt som en datamaskin f.eks, det fins de teoretikere der ute som mener at universet er en eneste stor datamaskin, men hva kom først, datamaskinen eller Guds fundament. Det er viktig å forstå at Guds ånd er virkelig ånd, og han er hellig. Evig og allmektig.

Du har kanskje hørt kristne si at "Gud er allestedsnærværende", men folk tar det ikke HELT seriøst, men det er noe de liksom sier fra tid til annen. Men jeg vet at Gud er tilstede, 24 timer i døgnet, på hvert eneste menneske i verden. Det er vanskelig å forstå hvordan han klarer det, men dette er del av guds mysterium. Han er virkelig tilstede hos deg hvert sekund, han sitter i skrivende øyeblikk å observerer deg med stor interesse. Han ser på alt du gjør og sier, hele døgnet uten pause, og det gjelder også når du sover. Om du tror jeg snakker tull så skal du tenke om igjen.

Bare vit det at han er der hele tiden og fordi Gud er ånd og allestedsnærværende så har han tid til alle. Han er også med deg på toalettet når du tisser og driter (det er komisk ja), men han er der. Jeg husker Gud kommenterte at jeg stod å tissa på "skjeiva" hele tiden, men grunnen til at jeg brukte å tisse fra sidelinjen er fordi jeg alltid tisser på dasslokket om jeg ikke tisser litt fra sidelinjen.

Så bare vær helt klar over at Gud følger med på absolutt alt. En annen ting gud fortalte meg, var at blæra mi ikke var helt god, jeg sjekka den hos legen og fant ut at den ikke var helt i sunneste laget.

he-he, folkens, ikke tvil. Bare søk han.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør virkelig oppsøke profesjonell hjelp.. Herregud for noe syke greier du klarer å spy ut.

En annen ting gud fortalte meg, var at blæra mi ikke var helt god, jeg sjekka den hos legen og fant ut at den ikke var helt i sunneste laget.

Du spurte ikke om han bare kunne fikse den der og da? Kjip fyr da.

• Liker 3
Lenke til kommentar

For å si det kort og godt - det ville nok styrket din sak om du kunne bla opp en gud istedenfor utelukkende å bable om den.

Guder har vi nemlig til gode å se, men misjonerende supportere er det flust av.

Jeg kan ikke fri meg fra å påpeke at du messer i veg som en amerikansk tele-evangelist, uten sammenligning forøvrig.

Som sagt - guder har vi tilgode å se i alle de tusenvis av varianter de forekommer i.

Og om det dukker opp en gud vil jeg ikke ha ham, for GT-guden er ikke helt god, og jeg kan min Tanakh med Salmenes 137:9.

I Vigelandsparken finnes en skulptur fra nevnte vers. "9Lykksalig er den som griper og knuser dine spede barn imot klippen."

Lenke til kommentar

Om du søker Gud, så er jeg et levende vitne på at Gud fins, og han er god og snill. Om du er noen som helst i tvil om Guds eksistens, er du en noenlunde oppegående ateist, vit at jeg kommer fra samme båt, jeg har knapt vært troende i 10 mnd, så jeg har vært ateist hele livet. Jeg ba aldri Gud om bevis eller åpenbaringer, men av en eller annen grunn valgte han å gjøre åpenbaringer for meg. Og han vil gjøre seg kjent med deg på ett eller annet vis om du går inn for det. Men det er sikkert uklokt å gi opp etter noen få forsøk, prøv å få kontakt med ham. Gud er glad i deg, han skapte deg, hvert atom i kroppen din er hans verk, han er den allmektige, det er ikke lett å skjønne hva dette betyr, det blir noe liknende som med tall, folk generelt forstår ikke tall så store som 1 googol f.eks. Slik er det også med guds makt, folk forstår ikke hva allmektig betyr før de ser eksempler på det.

Guds ånd er også hellig. Gud er ånd. Ånd er ikke noe digitalt som en datamaskin f.eks, det fins de teoretikere der ute som mener at universet er en eneste stor datamaskin, men hva kom først, datamaskinen eller Guds fundament. Det er viktig å forstå at Guds ånd er virkelig ånd, og han er hellig. Evig og allmektig.

Du har kanskje hørt kristne si at "Gud er allestedsnærværende", men folk tar det ikke HELT seriøst, men det er noe de liksom sier fra tid til annen. Men jeg vet at Gud er tilstede, 24 timer i døgnet, på hvert eneste menneske i verden. Det er vanskelig å forstå hvordan han klarer det, men dette er del av guds mysterium. Han er virkelig tilstede hos deg hvert sekund, han sitter i skrivende øyeblikk å observerer deg med stor interesse. Han ser på alt du gjør og sier, hele døgnet uten pause, og det gjelder også når du sover. Om du tror jeg snakker tull så skal du tenke om igjen.

Bare vit det at han er der hele tiden og fordi Gud er ånd og allestedsnærværende så har han tid til alle. Han er også med deg på toalettet når du tisser og driter (det er komisk ja), men han er der. Jeg husker Gud kommenterte at jeg stod å tissa på "skjeiva" hele tiden, men grunnen til at jeg brukte å tisse fra sidelinjen er fordi jeg alltid tisser på dasslokket om jeg ikke tisser litt fra sidelinjen.

Så bare vær helt klar over at Gud følger med på absolutt alt. En annen ting gud fortalte meg, var at blæra mi ikke var helt god, jeg sjekka den hos legen og fant ut at den ikke var helt i sunneste laget.

he-he, folkens, ikke tvil. Bare søk han.

Jeg deler innlegget ditt inn i faktapåstander, og tanker som ikke ser ut til å være rotfestet i virkeligheten (/bevisløse).

Faktapådstander

han skapte deg, hvert atom i kroppen din er hans verk, han er den allmektige, det er ikke lett å skjønne hva dette betyr, det blir noe liknende som med tall, folk generelt forstår ikke tall så store som 1 googol f.eks. Slik er det også med guds makt, folk forstår ikke hva allmektig betyr før de ser eksempler på det.

Hvordan ble og blir atomene som er tyngre enn hydrogen til?

Dersom man lager atomene som trengs for å bygge DNA fra hydrogen av, og bygger en menneskeskapt DNA kopi av et menneske sitt DNA, og implanterer dette menneskeskapte menneske-egget i en surrogatmor...

Ville ikke det også blitt et menneske?

Vi har absolutt ingen grunn til å tvile.

Tanker som ikke lar seg verifisere:

Alt det andre.

Du burde lese mer HP Lovecraft.

Spesielt om de eldre gudene.

Hint: Hvordan vet du at det ikke er en mektig demon som manipulerer deg?

Det er umulig å vite.

Du må teste deres evner og vilje til å være god, og deres faktiske evner.

Kan han forutsi fem terningkast på rad?

Vet han noe som du selv ikke vet, og ikke kunne ha visst?

Kan du skrive ned dette etterpå, eller forsvinner tankene før du kan få noen logikk ut av dem?

Vet han noe som støttes av forskning og fakta, som du aldri har hørt om før, og som du kan gjenfortelle?

...

Gud elsker deg

Kjæresten min, min mor, min far og mine barn -- med fler -- elsker meg.

Alle disse gjør det som står i deres makt for å hjelpe meg når jeg trenger det.

Gjør guden din alt som står i hans makt for å hindre at du lider og for å hjelpe deg når du trenger det?

Er guden din allmektig?

...

Og du har opplevd lidelse, smerte og sorg.

Jeg vet om mennesker som har levd 20 år i konstant smerte.

Dersom JEG kunne spart vedkommende for den smerten, eller helbredet vedkommende, ville jeg gjort det.

Men jeg har ikke slike evner.

Og ingen som elsker denne personen har slike evner.

Ergo elsker ikke gud denne personen, eller gud evner ikke å påvirke verden.

...

Jeg hadde tenkt å skrive et lengre og innholdsrikt innlegg, men jeg stopper her og lar være å organisere, rettskrive og svare på mer fordi jeg mistenker at det er troll eller alvorlig sykdom på færde her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

"troll" baseres på synsing og slikt tema engasjerer jeg meg ikke inn i, jeg vil med all min vilje styre unna å ville tolke andres synsinger på dette feltet. Det ligner på paranoia og du kan ta denne paranoiaen inn på ett annet forum hvor du kan diskutere din egen paranoia der. Det er dog interessant at noen definerer "Gudelige emner" i religionsforumet som "troll". Det er en smule merkelig.

For de som søker Gud "se overskrift", så er dette en tråd for det.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...