Decoman Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Jeg trodde jeg hadde funnet det jeg ønsket da jeg kom over NZXT sin "NZXT Sentry MIX - 6 Channel Fan controller", men jeg mislike at produktet synes å komme dårlig ut i test. Håper noen her kan tipse om en vifte kontroller som fungerer perfekt, for 5+ vifter. Forhåpentlig så vil det som foreslås også kunne fåes kjøpt i dag. Edit: Forresten, jeg ønsker også å få vite hva som egentlig er problemet med vifter som ikke greier å rotere på lav volt. Har lagt merke til at f.eks en og annen av Noctua viftene mine i kabinettet kunne finne på å ikke spinne opp under opstart av maskinen. En liten dytt på bladene får vifta til å spinne rundt. Skjønner bare ikke hvorfor ikke en vifte vil kunne finne på å bli stillestående ved oppstart av maskinen. Lamptron FC8 virker artig http://www.lamptron.com/products/Controller_Devices/ (har ikke fått lest noen anbefaling om denne ennå, aner også ikke om dette produktet selges lokalt) Fanmax har også en 8 kanals sak: http://techbay.no/product.html/nesteq-multifunksjonspanel-fanmax-nfs2108b-sort (har ikke fått lest om dette produktet ennå) Det ser ut som at kontrolleren her har en av/på knapp for henholdsvis de fire viftene til høyre og de fire på venstre side på panelet. Endret 27. desember 2011 av Decoman Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg liker selv stilren maskinvare, og skal derfor gå for en Zalman viftekontroller om et par dager. Den gjør vel sitt. Ikke mer, ikke mindre - til en lav pris og fett utseende Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Det at noen vifter ikke starter er ikke unormalt siden de fleste trenger mer spenning når de starter, står som regel på vifta eller pakken de kommer i. Techbay får inn Lamptron sine viftestyringer i neste uke vet jeg. Endret 28. desember 2011 av minhund Lenke til kommentar
War Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Kjøpte 3 slike jeg skal ha i mine SR2 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649597 Har ikke montert de , men den har en erfaring på komplett Denne viftestyringen er ikke lik noen annen jeg har sett! 5 porter a 30W! Det var mer enn nok til at jeg kunne drive vannpumpa i vannkjølesystemet, kraftig deltavifte på 24w. mm. Er få viftestyringer som leverer så mange watt per kanal! Man kan justere mellom 40% og 100%, så man kan ikke skru viftene helt av. Fronten er stilren og av alu front resten er hardplast og fremstår som solid (bra byggekvalitet). Den sklir rett inn i den rene fronten på mitt lianli kabinett. Deilig at det ikke er noen brytere som stikker ut, skyvebryterne ser bra ut og det føles godt å bruke dem. Det følger med ferdigmontert lange og gode ledninger. eneste minus, er så lite: en liten hvit led diode skjult bak fronten helt til høyre lyser noe igjennom skyvebryter nr.5 den kunne vært bedre skjermet. men er null problem å fjærne denne om ønskelig.. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg likte den til Zalman som ble nevnt over her: ZALMAN MFC1 plus Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg likte den til Zalman som ble nevnt over her: ZALMAN MFC1 plus Jeg har denne selv, og den fungerer bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå