DJ-Stigma Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hei. Er det slik at når man forberedere et fag gjennom privatist, og den karakteren man får erstatter den kun eksamenskarakter? Jeg har lest at det skal også skal erstatte standpunktkarakter i følge samordnaopptak Har du forbedret karakteren i et fag med privatisteksamen, vil den nye karakteren erstatte både gammel standpunkt- og eksamenskarakter hvis dette gir høyere gjennomsnittskarakter Faget er et program-fag, og fikk en 5er. Slik jeg ser det har den kun erstattet eksamenskarakter, og ikke standpunkt som jeg fikk 4er på. Så skal det ikke være slik: 5 på standpunktkarakter, og 5 eksamenskarakter? Mulig jeg er helt på jordet.. Men er ikke helt sikker.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Det jeg har detektert er at privatistkarakteren skal stryke tidligere standpunktkarakter og eksamenskarakter i faget, og erstatte den med en ny eksamenskarakter som du har fått på en privatisteksamen. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Det jeg har detektert er at privatistkarakteren skal stryke tidligere standpunktkarakter og eksamenskarakter i faget, og erstatte den med en ny eksamenskarakter som du har fått på en privatisteksamen. Ok, men kun eksamenskarakter? ikke standpunktkarakter? Altså standpunkt er merket med "---" og eksamenskarakter står det 5 FEM Hva med standpunktkarakter da? Endret 27. desember 2011 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Det vil riktig nok bli ------- under Standpunktkarakter, så 5 fem under Eksamenskarakter. Dermed har du bare 1 stk karakter i faget. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Det vil riktig nok bli ------- under Standpunktkarakter, så 5 fem under Eksamenskarakter. Dermed har du bare 1 stk karakter i faget. Trodde at 5ern skulle erstatte både standpunktkarakter og eksamenskarakter med 5, og at det skulle være 2 stk karakter i faget.. Uansett takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Bare hyggelig:) Her er et bevis for tvilere. Se i første avsnitt. Jeg finner ingen grunn til å betvile ung.no på dette området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå