Woodoo Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg har hørt mye rart om Databutikken, men jeg synes prisene deres virker billige, og jeg vurderer å handle der. Men har de virkelig så dårlig kundeservice som det høres ut som? Hvis det er tilfellet skal jeg vurdere å kjøpe fra en annen webshop. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg har selv handlet der noen ganger og det har gått problemfritt, hadde varene etter en uke, men en vare jeg bestilte var ikke på lager så det kan ha forsinket leveransen litt. Er storfornøyd med de, men jeg har heldigvis sluppet å returnere varer til de. Det er her man merker den store forskjellen på webshoppene. Dersom du setter pris på god og sikker kundeservice er det vel ikke noe annet valg enn PS Data (jobber ikke der nei...). PS: Tror signaturen din er litt større enn retningslinjene gir rom for. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg kjøpte meg et kabinett og vifte der, visste at kundeservicen etter kjøp var heller laber. Grunnen var at prisen på de produktene var såpass mye lavere enn i konkurrende butikk og jeg tenke at risikoen for reklamasjon på en vifte og kabinett var så liten, dermed tok jeg sjansen. Men du skal være ganske pågående for å komme i dialog med de, noe jeg selv har erfart ved tidligere kjøp. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Les hva som står i webshopguiden, så tror jeg du blir overbevist om at det ikke er en plass å handle! Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 ALDRI handle der, vær så snill Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Handla halve pc'n min der pga billige HW. Anbefaller databtuikken om du skal bryte garantien, som å sette på annen kjøler på HK, CPU eller GPU, men skal du ha noe som lett ryker og garantien er god å ha, som HD, så burde du kjøpe andre steder... Med andre ord: Kjøp ting du ikke regner med å returnere uansett der, men ikke kjøp ting som du skal ha lenge, som har en ganske god sjanse for å ryke... Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 jeg kjøpte meg nylig en pc derifra og hovedkortet streiket når jeg satt i tp kabel og jeg sendte det inn til de for 2 uker siden, det er nå ankommet i sverige hvor de skal sjekke det. Ellers er de veldig billige men med så lang ventetid er det ikke å anbefale fra mine øyne ihvertfall. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 jeg kjøpte meg nylig en pc derifra og hovedkortet streiket når jeg satt i tp kabel og jeg sendte det inn til de for 2 uker siden, det er nå ankommet i sverige hvor de skal sjekke det. Ellers er de veldig billige men med så lang ventetid er det ikke å anbefale fra mine øyne ihvertfall. Du får det IKKE tilbake, tro meg. Eller, du får tilbake ditt ødelagte, ja Lenke til kommentar
Templar Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Ikke ta det som ros når folk sier til deg.. Jeg bestillte og fikk varen etter 3 dager.. alt var greit. Det er ikke ett ros, det er en selvfølge. Det minste som du kan forvente er at motta varene innen en uke og i gott stand. Så bare glem slike kommentare. Det virkilege prøve for en tjeneste og en butikk er når noet går galt. Jeg kjøpte også en del tinger fra dem. Komplett PC, den kom raskt og uten problem. Ett HK og det komt uten problem. Ett skjermkort og det komt uten problem etter litt forsinkelser. MEN!!! Så måtte jeg returnere skjermkortet og da!!! Les http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=140088 for hele historien. Tro meg.. ikke spar 50kr på Databutikken.. Handl noen andre steder det er IKKE vert det!! Tenk om hvor mange har lignene problemer med dem som aldri poster.. En gang til, ikke ta det som ros når folk sier at dem bestillte og fik varen uten problem... les om de som måtte få en liten service! Lykke til, Simon Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Har handlet på databutikken.com men har foreløpig ikke trengt å returnere noe. Har forsåvidt et hovedkort kjøpt på komplett som ikke takler to minnebrikker (ok på annet hk). Med minnetest fikk jeg feil hele tiden. Komplett kjørte 3dmark2001 en gang og mente at alt var bra og sendte HK og ram tilbake. såvidt jeg vet sjekker ikke 3dmark alle minneadressene. Jeg tok kontakt med dem igjen, forklarte problemet og sendte HK tilbake for ny sjekk. gadd de å gjøre noe annet enn en 3dmark igjen? neida! Og hvem må betale for frakt? Meg. Har ikke handlet der siden. De får ikke mer penger fra meg etter det. Forstår ikke disse folka at service faktisk er smart i lengden? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Og om du ennå ikke er overbevist, sjekk siggen min! Sendte inn en skjerm til service, tok "bare" to MÅNEDER får jeg fikk den igjen, og da hedde de ikke rørt den... Lenke til kommentar
Logan Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 At ikke webshop's altid er raske ved returer, har jeg stor forståelse for. Hvor mange av returene er "virkelige returer". For å være helt erlig, så tror jeg mange ødelegger for andre. Det vil si - mange returnerer varer uten feil p.g.a. mangel på kunnskap. Stikk innom et pc-verksted og spør om hvor stor del av servicene som skyldes hardwarefeil. Du vil bli svært overrasket over hva de svarer. En annen ting er hvordan hardwarefeil oppstår. Er sikker på at uforsiktighet og seriøs dumhet, er en del av årsaken her også. Man kan vel sammenligne det med forsikringer. Var det ikke for alle svindlere og amatører, så ville forsikringen vært mye billigere. Det er ikke tilfeldig at enkelte folk, ofte har problemer med pc'n. De fleste, ja de aller fleste har skylden selv. Trist, men sant. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Please Logan.. ditt argument hører ikke inn her.. Databutikken er så langt ut av kortet at ingen argument kan justifisere kundebehandlingen som den er akkurat nu og blir sikkert fremover. Det at folk returnerer varer som er user error er bare noet som nettbutikker må takle og hvis ikke da må dem bare stenge dørene. Slike tinger forekommer i all form av handel og nettbutikker skal ikke få noen mer sympati en fe. Elkjøp eller andre butikker der du kan gå inn og returnere varen over ett pult. At motta retur er bare en del av formulen når man er i business! Simon Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Sjekk de nyeste trådene hvis du har ikke allerede handlet. Simon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå