lunde1987 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hei! Satser på å få kjøpt en ny pc i nær fremtid og tenkte på å kjøre to SSD'er i raid 0. Har en Kingston HyperX 120GB i en laptop som jeg er kjempefornøyd med, men ser Corsair sin Performance Pro har fått kjempekritikk hos hw.no. Hva er fordelene/ulempene med disse to kontrollerne? Etter det jeg har forstått så er Sandforce veldig rask å filer som kan komprimeres, mens Marvell er raskere på filer som ikke er komprimerbare. Hva vil være kjappest? Har også sett litt på OCZ Revodrive som har over 1GB/s lese/skrive, men til en litt høyere pris. Vil denne være merkbart raskere eller er det bare benchmarker som vil klare å vise dette? PC'en kommer til å bli brukt til spilling, Word, Excel og AutoCad Electrical. mvh Inge L Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Kan være grei lesing: http://www.bit-tech.net/hardware/storage/2011/09/08/crucial-m4-vs-vertex-3-new-firmware-face-of/5 Lenke til kommentar
lunde1987 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Masse bra info der. Ser ut som det ble ganske jevnt etter nyeste firmware upgrade kom ut. Har ikke hatt noen problemer med BSOD på min Kingston SSD etter firmware upgrade så spørs om det blir ett par slike i RAID 0 om en mnd tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå