StoreMyen Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Mine sønner fikk ikke konsollene de ønsket seg til jul og vil derfor kjøpe seg konsoll sammen. Utfordringen er at den ene vil ha Xbox mens den anre vil ha PS. Jeg har utnevnt meg selv til dommer og håper derfor den erfarne gjengen her kan hjelpe med argumenter for og mot begge konsollene. (jeg har allerede 2 som sier ".......er best" og trenger ikke mer av det.) Bakgrunnsinfo. Har Wii Har hver sin laptop Tilgjengelige skjermer: - 50" plasma- 40" LCD - 24" LCD monitor Endret 27. desember 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Personlig liker jeg xbox best, men den er også dyrere å ha. Du må ut med 500,- i året for å kunne spille online i forhold til Ps3 hvor du ikke trenger å betale noe. Men bortsett fra det syns jeg Xbox er bedre og mer ryddig på alle måter enn Ps3. 1 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hadde valgt xbox 360. Hovedsaklig på grunn av Xbox Live. (kanskje de liker Kinect?) Dersom du kjøper live fra feks maximuscards så koster det i overkant av 300kr for 14mnd. 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hadde valgt Ps3, fordi du slipper å punge ut 500,- for ingenting (annet en masse reklame overalt). PS3 har mye, mye bedre eksklusive spill. Det aller viktigste dog er at Xbox har 30% failur rate, mot Ps3s 0,6%. Dvs at når garantien går ut er det 1/3 sjangs for at du må kjøpe en ny. Ps3 har jo i tilegg Blu-ray spiller, som du kan bruke hvis du ikke har det. Eller guttene dine kan se på BR filmer 4 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hadde valgt Ps3, fordi du slipper å punge ut 500,- for ingenting (annet en masse reklame overalt). PS3 har mye, mye bedre eksklusive spill. Det aller viktigste dog er at Xbox har 30% failur rate, mot Ps3s 0,6%. Dvs at når garantien går ut er det 1/3 sjangs for at du må kjøpe en ny. Ps3 har jo i tilegg Blu-ray spiller, som du kan bruke hvis du ikke har det. Eller guttene dine kan se på BR filmer Det er helt åpenbart at du ikke vet hva du prater om. 5 Lenke til kommentar
Roskva Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Man bør vel egentlig se på hva slags spill de ønsker seg. Tror de færreste 9-åringer eller 12-åringer bryr seg så mye om hvor bra eller hvor dårlig online-tjenesten er så lenge det hvertfall er en mulighet for å spille online. Kinect og Move er jo sikkert også en ting å ta i betraktning. 1 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 kjøp xbox 360. den er bedre. med bedre mener jeg at ikke alle jukser, bedre support, bedre online tjeneste. du må betale 500 kroner i året for og spille online, men du kan jo altids gi dem 12 måneder hver jul og si at det er årets julepresang? tips: ikke løft eller flytt konsollen mens det er en CD/DVD eller et spill inni det lager en perfekt ripe rundt hele disken, dette gjelder både xbox 360 og ps3 . for xbox trenger du ikke det trådløse adapteret, du kan bare bridge tilkoblingen på pc'n. det er bare og søke på "how to bridge xbox 360 connection". da kommer det plenty med tutorials. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hadde valgt PS3. Blue-ray er gøy, liker bedre de eksklusive titlene til PS3 og den har innebygd Wi-Fi + gratis nettjeneste. Enkelt valg for min del. Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Helt klart en 360 med kinect Mere morro skal du lete lenge etter et utrolig genialt bruker vennelig konsoll Ingen tvil Endret 29. desember 2011 av samco 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Ville gått for PS3, som andre nevner så er det ingen utgifter for å spille online om det er noe som skulle være aktuelt. Menyene på PS3 er også enklere og mer oversiktlig, slik at minstemann kommer til å få minimalt med problemer å navigere seg rundt. Selve håndkontrolleren er også litt mindre en X360 sin kontroller, små hender burde ikke ha noe problemer i det hele tatt. Sony har også endel spill som mange yngre (og voksne for den saks skyld) setter pris på som ikke finnes på X360. Dem pleier også ha Norsk språk og menyer i spillene. PS3 fungerer også som en bra blu-ray spiller så om det skal snurres litt HD film på gutterommet eller stua så er muligheten tilstede. Sony slipper også den 22 februar den nye PSP Vita, en ny håndholdt spill maskin som kommer til å kommunisere med PS3 på flere måter. En måte er at noen spill vil kunne spilles på både PS3 og PSP Vita...så kan en sitte å spille samens på hver sin maskin. Eller starte opp en blu-ray film på PS3 og se den på PSP Vita....bare noen eksempler. Norge er et Playstation land og sjansen for at venner av dine barn kommer også til å ha en PS3 er stor. EDIT: Og en annen liten ting er at alle spill til PS3 er på 1 plate, på X360 har dette økt i det siste. Og er det noe jeg har observert av min søsters lille krabat så er det at disse platene har en tidens til å havne både her å der. Greit å forholde seg til 1 plate....selv om det ikke er så voldsomt mange spill som er på flere idag så tror jeg det vil bare øke på slutten av levetiden til denne generasjons konsoller. Endret 30. desember 2011 av _LarZen_ 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Jeg innrømmer det jeger Ps3 fanboy men skal ta noen for og mot argumenter: Xbox MYE bedre livetjeneste Litt billigere Halo som mange syns er kult Deilige kontrollere Bråker Ikke så fint design Dyr onlinetjeneste PS3 Bluray Uncharted finere design tynnere og bråker mindre Små kontrollere er en fordel får yngre barn Glemte ulemper Litt dyrere Ikke så bra onlinestøtte Fåes kun i svart Hvis alle vennene har xbox så kjøp det og omvendt evt begge deler fordi det er ikke så dyrt heller. Endret 30. desember 2011 av Gurre Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 kun sort er helt feil gamstop selger hvite ps3 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 ah sorry my bad Lenke til kommentar
SLi Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Playstation 3 Vi har både PS3 og Xbox i hus, må si jeg liker PS3 bedre. Kontrolleren til PS3 er liten og lett, kan spilles med lenge og barn kan holde fint i den. PS3 har Bluray Veldig fint design, følelsen av kvalitet er god. ( det gjelder også touch knappene ) God vifting, den bråker ikke stort. Harddisk følger med ( 40, 60, 80, 120 240 og 320 ) Rett meg hvis jeg tar feil på størelsene. Har selv 80. Nå har jeg skrevet om den feite PS3en, dumme meg. Slim versjonen er like god, om ikke bedre. Liker også veldig godt menyen, den er enkel og grei. Media senter. Mange fine spilltitler. HDMI ingang, ethernet ingang, Optisk lyd og flere USB inganger ( også en sånn PS ingang jeg ikke husker hva heter, men du har HDMI på dine skjermer mest sannsynelig så den får du ikke bruk for..). Trådløst internet ( WiFi). Du har også PS GO ( samme som greie som kinect bare at Go er mer likt Wii. Minus Tung Ikke spessielt bra online spilling, men jeg har klart meg helt fint disse 5 årene. Kontrollene er vonde, men det syntes ikke jeg da. ( fikk det fra en venn ) Okay tror jeg har ramset opp nok til at mange vil ha PS3. XBOX Okay meny. Fint design. Xbox Live. Fine kontrollere, deilig å holde i. Laget av Microsoft. Minus Plastik design, får ikke følelsen av kvalitet. Hard disk er egentlig ikke noe som følger med. Må kjøpe ekstra Wifi man kobler på baksiden. Red Ring Of Death, overoppheting. ( får vel ikke det i slim ) Man må bytte batteri i kontrolleren, ulikt PS3. Mye er vel endret i slim versjonen. ( Har fat Xbox og PS3 ). Gå for PS3 du, vil tro du blir mer fornøyd. Endret 30. desember 2011 av Awezome 4 Lenke til kommentar
SoFAEN Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Xbox 360 slim! Hadde PS3 i begynnelsen og spilte aldri fordi det var kjedelig! Plutselig bestemte jeg meg for å kjøpe xbox 360 og jeg begynte å spille mer igjen. xbox er bra fordi: Det har bra party-system, og private chat system. Betal 40kr elns. å bytt gamertagen din (navnet) Kontroller som er ment for å sitte i hånda di Vil si at det er mer voksent samfunn på xbox enn på PS3 (fler irriterende, britiske småunger på PS3 (min opplevelse)) Det er VERDT å betale 499,- m. om du ikke finner billigere (da blir det julegave hvert år, enkel løsning) Har jo Halo, noe som PS3 ikke har. og som er sjukt kult! Andre info/ulemper med ps3 og xbox: XBOX - Hvis du kjøper den skinnende, og ikke den som er Chrome. hvis det gir noe mening.. Så blir den så fort støvete og stygg... XBOX - stygt dashboard etter oppdateringen på XBOX, men noe jeg kan leve med PS3 - etter at "fail0verflow" hacka PS3 nettverket føler jeg at jeg ikke kan stole helt på PS3 mer.. Har ikke lyst til at kontoen min skal bli tappet bare fordi jeg kjøpte en dress til LBP2 og noen har informasjonen min. PS3 - MEGET ekle, småe og ubehagelige kontrollere som gir meg krampe etter å ha brukt den i 30 minutter.. Alt i alt er jeg mer fornøyd med xboxen enn jeg var med PS3´en, det eneste jeg savner er Rachet & Clank Men kjøp xbox, så blir dere fornøyd er jeg helt sikker på! Dette er bare mine meninger, er sikkert på at mange er enige.. håper dere finner ut av det, men jeg hadde kjøpt XBOX!! Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Playstation 3 Vi har både PS3 og Xbox i hus, må si jeg liker PS3 bedre. Kontrolleren til PS3 er liten og lett, kan spilles med lenge og barn kan holde fint i den. PS3 har Bluray Veldig fint design, følelsen av kvalitet er god. ( det gjelder også touch knappene ) God vifting, den bråker ikke stort. Harddisk følger med ( 40, 60, 80, 120 240 og 320 ) Rett meg hvis jeg tar feil på størelsene. Har selv 80. Nå har jeg skrevet om den feite PS3en, dumme meg. Slim versjonen er like god, om ikke bedre. Liker også veldig godt menyen, den er enkel og grei. Media senter. Mange fine spilltitler. HDMI ingang, ethernet ingang, Optisk lyd og flere USB inganger ( også en sånn PS ingang jeg ikke husker hva heter, men du har HDMI på dine skjermer mest sannsynelig så den får du ikke bruk for..). Trådløst internet ( WiFi). Du har også PS GO ( samme som greie som kinect bare at Go er mer likt Wii. Minus Tung Ikke spessielt bra online spilling, men jeg har klart meg helt fint disse 5 årene. Kontrollene er vonde, men det syntes ikke jeg da. ( fikk det fra en venn ) Okay tror jeg har ramset opp nok til at mange vil ha PS3. XBOX Okay meny. Fint design. Xbox Live. Fine kontrollere, deilig å holde i. Laget av Microsoft. Minus Plastik design, får ikke følelsen av kvalitet. Hard disk er egentlig ikke noe som følger med. Må kjøpe ekstra Wifi man kobler på baksiden. Red Ring Of Death, overoppheting. ( får vel ikke det i slim ) Man må bytte batteri i kontrolleren, ulikt PS3. Mye er vel endret i slim versjonen. ( Har fat Xbox og PS3 ). Gå for PS3 du, vil tro du blir mer fornøyd. ps3 kontrollene er vonde og holde i over tid, og jeg har skjært meg på kanten ved triggerne mange ganger. fat versjonen av ps3 bråker som bare rakkern, i alle fall gjør min kamerat sin det. ps3 får ikke Red ring of death, den får yellow ring of death. og omvendt. dessuten er red ring of death fikset på de nyere fat xbox 360. xbox 360 kontrollene har passet perfekt til hendene mine i all tid jeg har hatt den, mens ps3 kontrollene er for små, så det er døds vanskelig og spille. på xbox kontrollene kan du kjøpe battery packs (oppladbar batteripakke) som koster 300 kroner eller noe sånt. dessuten synes jeg at mesteparten av ps3 eksklusivene er relativt dårlige/kjedelige/repetive. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) ps3 kontrollene er vonde og holde i over tid, og jeg har skjært meg på kanten ved triggerne mange ganger. fat versjonen av ps3 bråker som bare rakkern, i alle fall gjør min kamerat sin det. ps3 får ikke Red ring of death, den får yellow ring of death. og omvendt. dessuten er red ring of death fikset på de nyere fat xbox 360. xbox 360 kontrollene har passet perfekt til hendene mine i all tid jeg har hatt den, mens ps3 kontrollene er for små, så det er døds vanskelig og spille. på xbox kontrollene kan du kjøpe battery packs (oppladbar batteripakke) som koster 300 kroner eller noe sånt. dessuten synes jeg at mesteparten av ps3 eksklusivene er relativt dårlige/kjedelige/repetive. Har en Xbox 360, ps3 og en PC stående nesten ved siden av hverandre. Xboxen overdøver både PS3 og PC. Jeg skrev aldri at PS3 fikk RROD, jeg skrev at Xbox fikk det. Det kalles ikke Yellow Ring of Death, det kalles Yellow Light of Death på PS3. YLOD. Skjært deg på en PS3 kontroll? I alle mine år med PS ( 1,2 og 3 ), har jeg aldri kuttet meg eller hørt om noen som har kuttet seg på en PS kontroll! PS3/Xbox kontroller er smak og behag. Jeg liker Xbox kontrolleren fordi den er god å holde i, mens PS kontrolleren bare...bare passer på en veldig god måte. Battery packs? Jeg kjøpte min PS3 rundt 2006/2007 og har bare hatt et batteri i den.. Som jeg verken har satt i eller tatt ut. Man kjøper en kontroller, bruker den, lader den også bruker man den igjen. Ikke trenger man å gå ut av huset for å kjøpe batterier og batteripakker. Endret 30. desember 2011 av Awezome 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Gå for Ps3, den konsollen har ihvertfall spill for alle. pluss at du slipper og betale en årlig avgift til Microsoft for og spille på nett. du trenger kun og tenke på din nettforhandlers avgift. 2 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er da helt feil at 360 ikke har innebygget wifi? Sist gang jeg hadde en 360 koblet jeg den da vitterlig på wifi uten å legge til noe dingsboms på baksiden? Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 For sosial online spilling helt klart x360 For ps3 er ikke i nærheten av en x360 med sin utdaterte venne liste og ingen mulighet til å snakke med venne gjengen samtidig, eller cross game chat (at folk spiller forskjellige spill å kan snakke sammen) Den lille månedsavgiften på live er helt klart verd utgiften for ka man får vs psn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå