Gå til innhold

Klær til begravelse


Anbefalte innlegg

Hei.

Kan hende det er feil forum eller ei, men prøver alikevell.

Skal i en begravelse i morgen, kjenner ikke vedkomne, det er bare at jeg skal hjelpe til i begravelsen med noe teknisk.

Lurer på å kjøpe en grå dress (se http://dressmann.com/no/index.asp?id=71958 med http://dressmann.com/no/index.asp?id=72046) - blir dette "godkjent" ? Har vært i en begravelse før, og det er en stund siden, og da var det personlig...

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle gå i mørkeblå dress, mørkeblått slips med hunder på og dette ps'et i en begravelse på tirsdag.Tviler på at det egentlig er "formelt" nok og mørkeblått slips med hunter er det nærmeste mørkeblåe slipset jeg har, ellers kan jeg også bruke et møreblått ullslips.

 

 

Ikke bruk hundeslips, og unngå mønstret tørkle. Hvis du på død og liv må bruke et lommetørkle, er et enkelt hvitt det eneste akseptable. Selv går jeg uten i begravelse. Man er ikke der for å vise hvor stilig man er, men for å vise respekt for avdøde og de pårørende. Da er det best å kle seg så enkelt som mulig i mørke farger uten mønster. Det er ikke du som er hovedpersonen i en begravelse.

Endret av -drugiS-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke bruk hundeslips, og unngå mønstret tørkle. Hvis du på død og liv må bruke et lommetørkle, er et enkelt hvitt det eneste akseptable. Selv går jeg uten i begravelse. Man er ikke der for å vise hvor stilig man er, men for å vise respekt for avdøde og de pårørende. Da er det best å kle seg så enkelt som mulig i mørke farger uten mønster. Det er ikke du som er hovedpersonen i en begravelse.

 

Herregud...

 

Hva de sa. Ikke vis hvor sartorial du er i en begravelse - vis respekt for avdøde. Svart eller mørk blå dress (svart hvis du har), hvit skjorte og svart slips (eller mørkt ensfarget hvis du ikke har svart). Svarte sko (eller de mørkeste brune hvis du ikke har svart).

 

Personlig dropper jeg PS i begravelser, fordi jeg føler at et hvitt PS ligner for mye på en svart dress- eller smokingfest.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...