Gå til innhold

[Løst] spill/hjemme pc til max 7000 kr

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har skjerm, kabinett(corsair 500R) mus og harddisk, resten trenger jeg.

Pc'en skal brukes til alt mulig hjemme, med en del spilling. Jeg spiller en del forskjellige spill men ikke så aktivt at jeg trenger max ytelse for å være fornøyd. (har til nå spillt på laptop, men den ga seg ved bc2).

Jeg har funnet et ok oppsett tror jeg, det største spørsmålet ligger i strømforsyning og skjermkort.

ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB PCI-E DVI/HDMI

eller

ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/DP

og

XFX CORE EDITION 650W PSU

er den for kraftig/svak for mitt oppsett.

Alle inspill tas vel imot, jeg har lite lyst å gå opp i pris så hvis noen ser noe å spare på er det ekstra positivt.

post-265877-0-83358600-1324975742_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

det ser veldig fint ut det der :)

strømforsyningen skal klare det der helt uten tvil

men du kan vurdere å bytte til denne fordi XFX core 650W ikke er modulær, det vil si at du må gjemme vekk alle kablene bak i kabelryddingsrommet, det blir bare ektra slitsomt når du bygger, og kan få sidedøra de til å bule ut

den fra OCZ er helt modulær som vil si at du bare plugger inn akuratt de kablene du trenger ;)

Lenke til kommentar

Hva med cpu kjøler, er det nødvendig med en annen en den som følger med?

hvordan er isåfall ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO, eller er det bare ved overklokking? Jeg kommer nok til å overklokke senere, så hvis stock kjøleren holder så venter jeg til da.

man kan faktisk overklokke ganske fint med intel stock kjøleren, grunner for å bytte til en annen en er vel det med lyden som kommer fra stock kjøleren, den bråker litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...