G-Man™ Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Hei. Har siden jeg kjørt opp, betalt ungdoms tillegg frem til jeg fylte 24 år. 1200 kr pr år som er standard. Og da skal jeg i teorien, siden jeg har kjørt skadefritt, få igjen de pengene jeg har betalt. Problemet er bare at jeg var 20 når jeg tok lappen, og ikke 18 som de fleste er. Ringte banken for et par uker, for å etterlyse pengene og da fikk jeg beskjed om at jeg må ha bilforsikring sammenhengende, skade fritt og uten bonus tap i fem år, altså at jeg får igjen pengene om et år. Har lest litt på Sparebank 1 sine sider, og finner ingenting om de fem årene... Noen som har peiling på slikt? Er egentlig litt interisert i å skifte selskap, men da mister jeg vel alle pengene, siden jeg "bryter avtalen"?? Endret 27. desember 2011 av G-Man™ Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Nå vet jeg egentlig ingenting om avtalen du har med ditt forsikringsselskap, men jeg hadde før en tilsvarende forsikring (hos et annet selskap). Jeg betalte 1 000 kr ekstra i året, og det skulle jeg frem til jeg ble 23. Da jeg var 22, og hadde betalt 4 000 i ungdomstillegg, solgte jeg bilen og sa derfor opp forsikringen. De 4 000 kr ble da overført til min konto uten at jeg trengte å spørre om de en gang. Det du uansett må gjøre er å lese gjennom avtalen. Det kan helt sikkert få banken til å sende deg en kopi om trenger det. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Basert på Sparebank1s nettsider står det at du må 'kjøre skadefritt i fem år fra tillegget ble betalt første gang'. Du må imidlertid kontrollere forsikringsavtalen - det er denne som avgjør rettigheter og plikter mellom deg og forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå