Gå til innhold

Rimeligste og beste TV/Ekstern monitor-ordning?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18 år som skal flytte hjemmefra til høsten.

Dette siste halvåret skal jeg bruke pengene mine på å "utruste" meg litt med godis til leiligheten, og har et par spørsmål til dere som vet litt bedre enn meg.

Jeg har en MacBook Pro 15" m/bluetooth-tastatur og mus, og planlegger å kjøpe enten en god ekstern monitor, eller å bare bruke TV-en til dette. Er en TV upraktisk til vanlig surfing og/eller bilderedigering og jobbing med grafisk design? Isåfall har noen tips til hvilke TVer/eksterne monitorer som er bedre til dette?

Jeg lurer altså på om jeg skal gå for ekstern monitor og evt. prosjektor eller bare TV. I tillegg lurer jeg på om noen vet om Apple TV er lønnsomt for fattige studenter? Hvordan fungerer det?

Jeg jobber altså med litt grafisk design i tillegg til at jeg er veldig glad å se film (i HD også spesielt, så vil være litt godt utrustet mens jeg enda ikke betaler faste penger i måneden!)

Takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En normal flatskjerm vil funke greit som TV monitor. Men for grafisk arbeid så vil nok Apple skjermen nok funke bedre. Skal du ha noe skikkelig for det så blir det for dyrt.

Apples TV boks kjenner jeg ikke, men det er vel så å si en medie avspiller boks. Noe en TV fort kan ha innebygd, nok ikke like bra. Samt har du MACen koplet opp så funker denne like bra til det vil jeg tro.

Husk hvis du kjøper TV så kommer NRK lisensen på siden av. Kjøper du PC skjerm så får du ikke dette. Eventuelt få en av dine foreldre til å være den som kjøper TVen, selv om du betaler. Få den i dems navn, så slipper du lisens. Det er litt juks, men mange gjør det slik. Har du TV med dekoder, så regner de med at lisensen er betalt via TV apparatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...