MercedesMotor Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hei, Jeg har plassert ALT under senga mi, inkl. pc og har nå blitt smålei av å dra ut pcen for å starte så dytte den tilbake igjen. Har en knapp på trådløse tastaturet fra Logitech K260 som setter pcen til Hvilemodus, men den klarer ikke å vekke den opp igjen. Jeg fikk ikke med en cd til dette tastaturet og fant heller ikke programvare for dette settet og jeg har sjekket instillingene for mus og tastatur og der er det en grå boks som jeg ikke kan trykke på for å la tastaturet vekke opp pcen. Har deretter prøvd å starte Pc'en med Wake On Lan via Android, men fant ut til slutt at det ikke fungerer hvis jeg bruker trådløs nett. Noen som kan hjelpe meg her? eller har en annen metode for dette? All svar tas imot som takk. Endret 26. desember 2011 av MercedesMotor Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 tipper du har en stasjonær pc? Mekke en knapp selv som har noen meter lang kabel og plasere den en plass som er tilgjengelig for deg Skal finnes noe som man plugger inn i strømforsyning(har sett folk bruke kun strømforsyning uten hovedkort og resten av pc'n) eller der hvor "powerbutton" plugges inn til vanlig på hovedkortet f.eks. noe sånt med forlenger http://techbay.no/product.html/lian-li-brytersett-m/leder?category_id=53 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Sjekk i bios, det er der disse innstillingene er hvis de er noe sted. Vet at det er flere hovedkort som har denne muligheten, men kan hende at tastaturet må være kablet da... Og angående WoL fra telefonen via WiFi, så kan det hende du må åpne og route port 7 (eller 9) i routeren din. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) tipper du har en stasjonær pc? Mekke en knapp selv som har noen meter lang kabel og plasere den en plass som er tilgjengelig for deg Skal finnes noe som man plugger inn i strømforsyning(har sett folk bruke kun strømforsyning uten hovedkort og resten av pc'n) eller der hvor "powerbutton" plugges inn til vanlig på hovedkortet f.eks. noe sånt med forlenger http://techbay.no/product.html/lian-li-brytersett-m/leder?category_id=53 Det du skriver er for å starte en PSU uten HK vis jeg tolker deg rett . Det trådsterter er ute etter er å forlenge bryteren som går fra hk til kabinett videre ut av kabinettet. På bile under til høyre for de nederste USB portene må du lage en forlenger og en bryter på 2 av pinnene. EDIT: Linken han har nederst viser hva jeg mener. Endret 26. desember 2011 av martin808 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Tusen takk for så kjappe svar, men jeg har bærbar pc. Har vært inni biosen og trakk på Enable Network Adapter eller noe lignende, dette er det eneste som gikk ann fra biosen, resten gjorde jeg fra: Device Manager for å la pcen vekkes opp trådløst. Men det var tydeligvis ikke nok... Er det mulig å åpne bærbare pcen og forlenge kabelen til 'på knappen' og dra den opp ved senga og sette en bryter på den? Er litt redd for å tukle noe feil der. Endret 26. desember 2011 av MercedesMotor Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Noe videre, men skal lete etter mer http://www.mp3car.com/laptops-netbooks-tablets-umpcs-etc/99406-power-button-on-a-laptop.html Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Sjekk i bios, det er der disse innstillingene er hvis de er noe sted. Vet at det er flere hovedkort som har denne muligheten, men kan hende at tastaturet må være kablet da... Og angående WoL fra telefonen via WiFi, så kan det hende du må åpne og route port 7 (eller 9) i routeren din. Åssen gjøres dette? har du en link til en guide eller lignende? Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 hvilken pc og operativsystem har du? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg vet at det finnes strømforsyninger med på-knapp, Selv om dette ikke gir ubegrenset lengde kan det hindre at du må dra frem pc-en hver gang. Hvis du setter pc-en i ventemodus er det vel bare og trykke på Enter. Mulig det dog kun fungerer på kablede tastaturer. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 hvilken pc og operativsystem har du? HP Pavillion DV... - Win7 Husker ikke hele navnet på pcen, er ikke hjemme så får ikke sjekket før 8 imorra kveld. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg vet at det finnes strømforsyninger med på-knapp, Selv om dette ikke gir ubegrenset lengde kan det hindre at du må dra frem pc-en hver gang. Hvis du setter pc-en i ventemodus er det vel bare og trykke på Enter. Mulig det dog kun fungerer på kablede tastaturer. Tusen Takk, skal se på det Har trykket på alle knappene på tastaturet men vekkes fortsatt ikke. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) ^ Du skriver over at du har HP. Faktisk var det HP pc-er jeg så dette til så det er bare å bestille. Endret 27. desember 2011 av martin808 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 ^ Du skriver over at du har HP. Faktisk var det HP pc-er jeg så dette til så det er bare å bestille. Skal titte på det imorra, nå begynner øynene å lukke seg.. Tusen Takk Igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå