Gå til innhold

9600 Pro - Hva er forskjellen mellom de enkelte produktene?

Zett

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et 9600 pro skjermkort, men lurer på om noen kan forklare hva som skiller de enkelte kortene fra hverandre. Da tenker jeg på spesielle egenskaper/kvalitetsforskjeller.

Dette er de produsentene jeg har kommet over(som jeg husker) :

Sapphire

Hercules

Connect3D

Sapphire har også en UltimateED i tillegg til "vanlig" PRO.

Jeg blir helt forvirret av dette her :o ...Hva er forresten "firewire"??

Det frister å bare velge den billigste...

Anybody??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved kjøp av disse merkene så får du stort sett det samme kortet, så gå etter prisen her: Sapphire, Connect3D og Hightech.

Hercules koster litt mer, men har også kjøling på minnet (som forøvrig er ganske unødvendig) og kul vifte med LED. Her betaler du egentlig mer for å få et penere kort.

Tyan sitt Radeon 9600 kort bør du unngå. Det er klart dårligst. De andre kortene har 2.8ns minne, mens Tyan har 3.6 :(

Ultimate ED. Rått!
Rått og rått...jeg vet ikke helt jeg. Kortet er så kjølig at hvis du har litt luftflyt i kassa så er jeg sikker på at dette kortet overlever med selv en slik liten Zalman chipsestsvifte. Synes UE er litt for dyrt egentlig.
Firewire er en kontakt hvor du plugger i digital kameraer, printere og slikt. teoretisk bedre enn USB 2.0, men ikke praktisk.
Nå tuller du litt her ;) USB 2.0 er teoretisk best, mens i praksis er FireWire klart best.
Lenke til kommentar
Firewire er en kontakt hvor du plugger i digital kameraer, printere og slikt. teoretisk bedre enn USB 2.0, men ikke praktisk.
Nå tuller du litt her ;) USB 2.0 er teoretisk best, mens i praksis er FireWire klart best.

Hmm, lyst til å backe opp den der med en URL? Har ingen selv, bare hukommelsen som sier meg at det er korrekt. og jeg snakker om den FireWire 400 eller hva den nå heter, har sett at det finnes en FireWire som har SYKT ytelse også, men at denne ikke er i bruk eller noe.. :?

Lenke til kommentar

Hmm, lyst til å backe opp den der med en URL? Har ingen selv, bare hukommelsen som sier meg at det er korrekt.

Da er hukommelsen din feil. FW er oppgitt til 400 mbps mens Usb 2.0 er oppgitt til 480 mbps. Det gjenspeiler imidlertid ikke ytelsen i praktisk bruk da FW slår USB 2.0 i de fleste disipliner. FW er forresten en mye mer avansert teknologi.

Url gidder jeg ikke finne, det burde være unødvendig da det har stått om dette i masse tidsskrifter samt rundt om på nettet. For ikke å snakke om her på forumet. Dessuten er vi to mot en :wink: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...