LarsP Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hei! Først og fremst, specs: Hovedkort: Gigabyte X58A-UD3R CPU: i7-920 GPU: Asus GTX580 DCUII PSU: Corsair HX620 I dag krasjet datamaskinen (BSOD > automatisk restart) mens jeg spilte Battlefield 3. Jeg kjente på kabinettet direkte etter krasjen og kjente at den var noget varm. Etter oppstarten så kom jeg rett inn i windows login-skjermen, men krasjet på nytt etter at jeg hadde skrevet inn passordet. Ved gjennoppstart i safe mode kunne jeg lese av BSOD-beskjeden som ble maskert under den automatiske rebooten: Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 116 BCP1: FFFFFA800CEAD010 BCP2: FFFFF88010B37330 BCP3: FFFFFFFFC000009A BCP4: 0000000000000004 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\122611-12994-01.dmp C:\Users\Lars\AppData\Local\Temp\WER-27799-0.sysdata.xml Jeg trodde først at noe hadde skjedd med windowspartisjonen min under det opprinnelige krasjet, så jeg gjenopprettet fra et gammelt gjenopprettingspunkt. Resultat: Nytt krasj. Etter diverse plundering i safe mode, så bet jeg i det sure eplet og tok en ny (clean) installasjon av windows. Denne gangen kom jeg meg inn i windows etter installasjonen, men krasjet på nytt etter at jeg hadde installert skjermkortdriverne og restartet maskinen. Feilmeldingen i spoiler ovenfor er hentet fra dette punktet. Obs: Jeg har prøvd flere sett med drivere for kortet. Teori 1: Kan det være at skjermkortet mitt har tatt kvelden? Teori 2: Kan det være at PSU-en min har fått seg en knekk og ikke lenger leverer nok strøm til skjermkortet? Teori 3: Er det noe annet som kan være grunnen til at PC-en min krasjer under oppstart? Håper på snarlig hjelp da dette legger en demper på stemningen i ferien. På forhånd takk, Lars. Edit: Koblet nettopp ut strømmen og byttet om på de to 6+2 molexkontaktene i GPU, restartet systemet og voillá; Windows startet uten problem. Dette kan umulig være noen god/permanent løsning på problemet. Kanskje dette hjelper dere/meg diagnosere det opprinnelige problemet? Endret 26. desember 2011 av LarsP Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Det kan skyldes en masse ting, defekt hardware kan være en mulighet, men det er som regel driverfeil som lager bluescreens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå