johan1 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 HEI! Jeg var så heldig at jeg fikk en heftig elgitar til jul, med en finfin forsterker til. Det jeg lurer på er: Er det noen mulighet for å koble hodetelefoner elns. til forsterkeren slik at lyden stenges ute og jeg kan øve mens familien har lagt seg? Forsterkeren er en Marshall ett eller annet, har ikke peiling rett og slett. Er det noen som kan gi et fornuftig svar? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Noen forsterkere har det. Du må nesten spesifisere litt hva slags forsterker det er. Står nok noe på den et sted, en modellbetegnelse eller noe. Vet at en del av de mindre Marshall-forsterkerne har hodetelefonutgang. Det pleier å være en minijack-kontakt på fremsida av de som har det, med bilde av en hodetelefon ved siden av. Endret 27. desember 2011 av Knewt Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Noen forsterkere har det. Du må nesten spesifisere litt hva slags forsterker det er. Står nok noe på den et sted, en modellbetegnelse eller noe. Vet at en del av de mindre Marshall-forsterkerne har hodetelefonutgang. Det pleier å være en minijack-kontakt på fremsida av de som har det, med bilde av en hodetelefon ved siden av. Det er en liten en ja, og den har hodetelefonutgang. Men jeg skjønte fort at mine vanlige ipod-hodetelefoner ikke passet inn der. Edit: Det er en: "MG series 15 DFX" Endret 27. desember 2011 av johan1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Det stemmer det. Du må ha enten ha et headset med 1/4 jack (samme størrelse som på gitarkabelen) eller en overgang til vanlig minijack (som iPod-headsetet). Overgangen koster ikke mer enn 30 kroner http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=326_356_358&products_id=10683 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå