Gå til innhold

Ps3 Slim ekstern/intern disktype


eradicatus

Anbefalte innlegg

Alright, jeg har kjøpt julegave til ungene, en Playstation 3 Slim (320gb)

Såh, siden Sony er den eneste konsollprodusenten jeg vet om som gjør hver revisjon av sin konsoll dårligere enn den forrige, (på alle mulige måter) trenger jeg å vite hva slags disk(er) som kan brukes med Slim.

 

Jeg har allerede en Western Digital Passport (USB 3.0 500gb) som fungerer utmerket på min gamle Fat 80gb Ps3.

Denne virker selvfølgelig ikke med Slim, av ukjente grunner.

Etter mye om og men, og googling, er en løsning å sakte sette inn USB-pluggen i disken slik at den spinner opp disken før den gjør selve USB-tilkoblingen.

 

Dette virker, men er altfor komplisert for ungene å få til, naturligvis.

Mye babbel, men jeg er passe irritert på slike ting, og det føles godt å få presset det ut.

 

Det jeg er ønsker å vite er om det er noen her som bruker en ekstern disk med Slim, eller har en intern disk som virker? Hva heter denne i så fall...

Hva er maks størrelse man kan bruke, både internt og/eller eksternt?

 

Min gamle Ps3 fat har en 9.5mm sata2 750gb intern disk, kan en slik også brukes i slim?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhh, ikke den mest relevante posten jeg har lest i et forum, men siden du spør:

 

Ikke når jeg har rippet alle Blu-Ray filmene og puttet de på tidligere nevnt USB-disk for avspilling på PS3.

Dette har minst 2 fordeler: Jeg slipper å løpe huset rundt for å finne akkurat den filmen, platen slipper å bli ripet opp etter en halvtime.

 

Thus, jeg ønsker en stor disk til Slim.

Men Slim er tydeligvis så kresen at jeg ønsker å ha litt info før jeg blindt raser ut og kjøper nok en disk som ikke vil virke.

Endret av eradicatus
Lenke til kommentar

Vanlig intern harddisk i et Chieftech Black Box (e.l.) eksternt kabinett burde fungere. Her spinner disken opp i det den får power så når du kobler den til PS3-en er den allerede klar.

 

Ulempe: 3,5" versjon har ekstern power. Flere ledninger.

2,5" versjonen har to USB-tilkoblinger, her kan du mulignes få problemer hvis du kun bruker én av de.

Lenke til kommentar

Er rett og slett redd for at man må bruke disker med ekstern strøm, eller i hvertfall en som er ekstremt strømgjerrig.

Sony må ha puttet inn en billigere USB-kontroller, kun for å plage godtfolket.

Meh, da er det rett og slett enklere å kjøpe en større intern disk.

Jaja.

 

BTW Wizzlee, du er hjertelig velkommen til å komme hit og slenge opp nettverkskabler tvers gjennom huset ( bokstavelig talt) slik at jeg kan bruke et serveroppsett... Nei, 802.11g er ikke raskt nok til media av høyere kvalitet. :)

Endret av eradicatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...