DementedAlbino Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Trenger litt hjelp til å legge til en disk i et Raid-5 oppsett basert på Perc5 med LSI MegaRaid. Finner rett og slett ikke ut hvordan det gjøres Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Windows 2008 R2 Jeg misstenker at det ikke går fordi den har "background operations" den jobber med, og håper jeg får valget om å legge til en ekstra disk så snart dette er ferdig. Har akkurat satt opp arrayet, så ville teste hvordan det gjøres og at jeg ikke får datatap før jeg overfører alt av filer. Alle steder jeg har lest så skal det holde å høyreklikke og velge advanced options i megaraid, men jeg har ikke dette valget noen steder. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har aldri brukt Megaraid, kjører RAID5 med Intel Rapid Storage Manager. Men fant noe som kanskje kan brukes. I Megaraid Storage Manager, gå til Operations>Advanced Operations>Reconstruction Wizard. Du vil få en advarsel om å backe opp data, klikk Confirm og så Yes. Da bør du få opp en vindu som gir deg mulighet til å legge til en disk til RAIDet ditt. Kommer jo an på hvilken versjon av programmet du har da. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Ja jeg fant samme info i både brukermanuelen og på nettet selv. Problemet er at i nyere versjoner av programvaren så er dette valget fjernet. Jeg fant igjen hvor det gjøres til slutt, så problemet løst. Alternativt kan en legge inn gammel software og følge de mange guider som ligger på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå