silje. Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg har et canon digital videokamera som jeg skulle legge over noen filmer fra over til pc. Jeg gjorde som jeg pleier med bilder fra speilreflekskameraet mitt klippe ut og lime inn på pc. Men det virka ikke så jeg kopierte fra pc og over på kamera igjen. Filmene vil ikke virke på kamera lenger og på pc bare hakker de. Hva kan jeg gjøre for å få filmene "sebare" på kamera igjen?? Har jo ikke hd pc, men trodde ikke det skulle ha noe å si??? (ja jeg er helt grønn på dette her hehe) Ønsker så gjerne å få filmene skikkelige igjen for dette er filmer fra de første minuttene etter min datter er født. Noen som vet hvordan jeg kan ordne dette igjen?? Silje Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 På PC kan det godt være de hakker fordi maskinen er for veik til å spille dem av - prøv på en annen maskin eller å brenne (og dermed konvertere) dem til DVD eller lignende. Prøv på en annen maskin. Det kan være de skal ligge sammen med noen andre filer på kameraet for å spilles av. Ta vare på filene som ble overført til PC - de er sannsynligvis helt ok. Du kan eventuelt opprette en Youtube-konto og laste opp filene dit - derfra kan de vises, og det er en enkel måte å dele filene med alle mulige andre slektninger. I det du laster dem opp kan du markere filmene som "private", så de kun er synlige for de få som kjenner den korrekte URL'en. Lenke til kommentar
silje. Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Takk for svar. Jeg prøvde å brenne de over på en cd for så å spille av på dvdspiller, men det fungerte ikke. Hvilket program må jeg ha for å konvertere filene da? (Jeg har ikke sletta filene på pc) Har ikke annen pc tilgjengelig heller. For å få filmene over på youtube må jeg vell gå via pc? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Du skal ikke brenne filene til en CD - du skal bruke et DVD-brenningsprogram som kan konvertere filen og så brenne den i DVD-format. For å få filmene på Youtube så logger du på en Youtube-konto og laster opp filene direkte til Youtube fra PC (eller Mac, for den del). Det tar år og dag - filene er ganske store, men det er en enkel måte å distribuere klippet til slekt og venner i høy kvalitet. Lenke til kommentar
Axxis Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kamera trenger infofiler for å gjenkjenne filmene. Kamera vil ikke spille av uten. Det er ikke alltid disse er synlige når du kopierer fram og tilbake. prøvd VLC media player for playback på datamaskin? Pleier å fungere greit til store tunge HD filer og tunge alternative formater. Lenke til kommentar
silje. Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Kamera trenger infofiler for å gjenkjenne filmene. Kamera vil ikke spille av uten. Det er ikke alltid disse er synlige når du kopierer fram og tilbake. prøvd VLC media player for playback på datamaskin? Pleier å fungere greit til store tunge HD filer og tunge alternative formater. bruker vlc, men det er fortsatt hakkete. Får prøve meg frem å se hva jeg får til da Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) bruker vlc, men det er fortsatt hakkete. Det høres ut som PCen er for treg. I såfall kan du kanskje få testet de hvis du har kjenner noen med en kraftigere PC. Selv kraftige maskiner kan ha problemer hvis det er noe feil i oppsettet, men det er ikke så vanlig. Det går også an å bruke et eget program som "transkoder" til et mindre krevende format. Det kan ta lang tid, men gir video som selv eldre/enkler maskiner kan spille av. Det finnes masseinfo på nettet om transkoding. Det er ikke spesielt vanskelig, men krever at du installerer et passende program og velger riktige innstilinger. Endret 3. januar 2012 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå