forglemmegei Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Sitter nå hjemme og minner på en situasjon som skjedde i fjør før Jul. Da traff jeg en dame fra mitt land som bor her i Norge i ti år. Hun fikk vite at jeg ikke har kjæreste og så sa hun at hun er kjent med en enslig mann og kan gjøre oss kjent med hverandre. Men dette skulle vare en overraskelse for mann,jeg skulle bli "piano i buskene" som hun sa. Dette alt skulle se ut som jeg tilfeldigvis kom plutselig på det samme plass hvor de sittet. Det skjedde forresten ikke, og jeg aldri traff damen igjen. Men ønsker å forstå litt bedre menns psykologi. Hvorfor skulle det være "piano i buskene"? Hvorfor er dere redd (det virker for meg sånn) når noen anbefaler å bli kjent med en dame? Hva er dere redd for? Forpliktelser? Men voksne folk forstår at det er ikke noe garanti. Hvorfor tror dere at dere treffer kanskje en bedre dame ute i byen eller i noe andre plass? Eller har dere nedlatende syn på slike folk som de andre anbefaler å bli kjent med på en slik måte? Hvorfor det? Den andre spørsmål er hvorfor mange av dere er så apatiske, vil heller sitte hjemme på Internett dag og natt, kanskje chatte (noen - med helt ukjente folk) og er redd eller ikke ønsker å forandre noe i livet? Det virker ofte at bare vi, kvinner, er som oftest opptatt av familie, mens mannfolk vil ofte ha bare uforpliktende treff og i mange tilfeller i det hele tatt bare chatte osv. Dette grunnet sikkert delvis av at det er mer kvinner enn menn og det er lettere for dere å få ektefelle enn for oss (i hvert fall utenlandske damer, vil ikke si noe om norske). Så dere er ødelagt av utvalg! Må dere ikke bli fornærmet, det er ikke mening. La meg også fortelle min drøm. Jeg drømmer om en slik situasjon hvor man kunne bli en overraskelse og en "piano i buskene" for meg. Fordi jeg tenker at det er mann som skal sjarmere, fascinere og strebe etter kvinne, tror jeg. Og velge også, egnetlig... Ikke alle kvinner tilhører slik type kvinner som selv velger menn. Slik situasjon også skulle være ikke så traumatiserende for kvinner - hvis mann ikke ønsker - så kan han bare ikke gjøre noe. Skjønner dere, jeg tror vi blir mer traumert hvis vi mislykkes, enn dere. Men det er kanskje vanskelig å forstå for dere, jeg kommer fra samfunn hvor det tross alt ikke er likestilling mellom menn og kvinner og har en annen kulturel bakgrunn. Desto mer ønsker jeg å vite deres mening. Håper på en konstruktiv dialog. Beklager for min norsk, føler selv at den var ikke så bra. Bare spør, hvis det er noe uklart, så forklarer jeg. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Piano i buskene? Det er eit nytt uttrykk for meg. Eg kan ikkje si eg heilt er med i svingene, men eg må innrømma at ideen om å ha eit tredje parti arrangere eit møte for deg virker meir flaut og dumt enn hjelpsomt. Det er heller litt som å måtte ha nokon hjelpe deg gå på do. Vel må eg merke at eg ikkje gjenkjenner meg i disse mennene du beskriver ellers. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) "Piano i buskene" betyr nok noe annet på russisk, for det sier meg ingenting slik du bruker det her. Jeg tror at det du spør om er veldig individuelt. Jeg kunne sikkert møtt opp og truffet ei ukjent dame på oppfordring, men jeg kan også se for meg å være litt skeptisk. Man vet jo ikke hva man får. Man vil også være selvstendig og ta ansvar for sitt eget liv. Endret 26. desember 2011 av Zarac Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 "Piano i buskene" betyr nok noe annet på russisk, for det sier meg ingenting slik du bruker det her. Jeg tror at det du spør om er veldig individuelt. Jeg kunne sikkert møtt opp og truffet ei ukjent dame på oppfordring, men jeg kan også se for meg å være litt skeptisk. Man vet jo ikke hva man får. Man vil også være selvstendig og ta ansvar for sitt eget liv. Ja, det var akkurat et spørsmål, hvorfor skeptisk? Hvorfor er dere ikke skeptiske i forhold til damer dere kan treffe på utested eller også på internett, for eksempel, eller på noe annet sted? Og hvorfor snakker du med en gang om selvstendighet, det er ingen som prøver å overta deres ansvar for eget liv i slik situasjon. Minner nå på en situasjon jeg hørte for noen år siden i mitt land. En man i begynnelsen av 30 årene også nektet å bli kjent med noen som helst, han traff senere ei dame ute i byen, på gate, tror jeg, var forelsket og giftet seg fort. Om kort tid skilte ama seg fra ham og forsøkte å overta hans leilighet. Vet ikke finalen til historie, men det var åpenbart at damen ikke skulle ha familie, hun giftet seg bare for å rane leilighet. Var slik date mer trygt? Da kommer det et spørsmål til: hvorfor dere menn velger ofte ikke ærlige kvinner, men velger slike som jeg skrev om? Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Eg kan ikkje si eg heilt er med i svingene, men eg må innrømma at ideen om å ha eit tredje parti arrangere eit møte for deg virker meir flaut og dumt enn hjelpsomt. Det er heller litt som å måtte ha nokon hjelpe deg gå på do. Akkurat, hvorfor flaut og dumt? I slik situasjon har du i hvert fall noe informasjon om menneske, noe garanti på en måte. Er det ikke bedre enn å treffe en som er helt ukjent? 1 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Piano i buskene? Det er eit nytt uttrykk for meg. Hvordan kan man uttryke det på norsk? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg har aldri hørt om noe liknende her, men det finnes sikkert nok av uærlige kvinner som ikke blir gift også. Jeg tror ikke at det er slik at noen bevisst velger uærlige kvinner. Det handler ikke om at det er utrygt eller at man er redd for at noen skal overta ens liv. Man har bare lyst til å løse sine egne problemer og finne seg et kvinnfolk på egen hånd. Man vet hva slags person man går ut med hvis man allerede har sett og snakket med vedkommende og avtalt å møtes. Jeg kunne aldri tenke meg å møte nen på internett, så for meg gjelder det samme der. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Vel må eg merke at eg ikkje gjenkjenner meg i disse mennene du beskriver ellers. Det er bra! Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Man vet hva slags person man går ut med hvis man allerede har sett og snakket med vedkommende og avtalt å møtes. Jeg kunne aldri tenke meg å møte nen på internett, så for meg gjelder det samme der. Det var bare et eksempel om Internett. Hvor kunne du tenke deg å møte noen? Jeg tror at denne mannen tenkte også at han visste. Men i situasjon jeg beskrevet kan du jo også se og snakke, hva er forskjell? At dere tenker at det gjør noe forpliktelser? Hvorfor det? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Det fører ikke med seg forpliktelser, men det blir veldig stivt og formelt når man går ut med en person man ikke har truffet før. Man føler et press for at den andre personen skal like deg og at man må bli kjent med hverandre. Det kan være vanskelig å finne passende samtaleemner. Hele stemningen kan rett og slett bli ubehagelig. Jeg kunne tenke meg å møte noen naturlig, på skole, jobb eller på treningssenteret, for eksempel. Men jeg vet så klart ikke på forhånd. Det kan hende jeg møter noen helt uventet. Endret 26. desember 2011 av Zarac Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Ugler i mosen: Stammer fra ulver i mosen, og betyr at noe ikke er hva det ser ut som -- det er noe mystisk som foregår. Piano i buskene: ??? ??? ??? Det MÅ gå an å forklare et utrykk med egne ord?? Piano betyr uansett rolig, og busker skjuler innsyn, eller er landlig eller i en park. Rolig møte i en park? Picnic? Hemmelig møte? Uansett er det flere menn enn kvinner i verden. Endret 26. desember 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 "Piano i buskene" stammer fra Grigori Gorin, en russisk dramatiker som levde mellom 1940 og 2000. Det betyr noe sånt som å planlegge nøye hva som skal skje samtidig med at alt skal virke improvisert. 3 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg kjenner også til en slik historie, en russisk dame som giftet seg med en norsk mann i den tro at han var rik, med vedkommende var bare en student og hadde kun en liten leilighet å tilby. Så når hun fant ut det så ville hun skille seg, men tror ikke hun fikk så mye ut av ekteskapet i form av penger. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 "Piano i buskene" stammer fra Grigori Gorin, en russisk dramatiker som levde mellom 1940 og 2000. Det betyr noe sånt som å planlegge nøye hva som skal skje samtidig med at alt skal virke improvisert. Hvor flink du er! Jeg visste ikke at det var fra Grigori Gorin. Takk for en kjempefin forklaring. Nå vil alle forstå, håper jeg. 2 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Det fører ikke med seg forpliktelser, men det blir veldig stivt og formelt når man går ut med en person man ikke har truffet før. Zarac, jeg tror du har misforståt. Les forklaring fra CATO, den er fin. Ellers kan jeg prøve å forklare med egne ord en gang til. I denne situasjonen var det mening at de skulle gå på et eller annet plass, for eksempel på kantine på pause (på jobb) og jeg skulle "tilfeldigvis" komme akkurat på det samme plass på det samme tid. Og skulle prøve å sjarmere denne mannen på 10 min i pausen! Skjønner du bedre nå hvor stor press og hvor ubehagelig skulle det være for meg? La meg nå fortelle den andre historie, helt typisk for landet mitt, den skjedde med meg for noen år siden. Min venninne skulle gjøre meg kjent med en gutt. Vi avtalte med henne tidspunkt når vi begge skulle komme til henne, tidspunkt som passet bra for oss begge og for henne. Begge visste at vi går for å bli kjent med andre og at det er ingen forpliktelser og ingen garanti. VI traff hverandre, gått på kafeen i nærheten, tatt en kopp kaffe sammen, snakket og fant ut at vi begge ønsker å fortsette bekjentskap. Virker ikke det mye bedre og lettere for alle? Begge var like, ingen "pianoer i busker", ingen hemmeligheter og ingen lureri. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg kjenner også til en slik historie, en russisk dame som giftet seg med en norsk mann i den tro at han var rik. Jeeg lurer på hvorfor dere velger slike kvinner og gifter dere med de? Ser dere ikke at det er en som er bare interessert i deres penger? Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Ugler i mosen: Stammer fra ulver i mosen, og betyr at noe ikke er hva det ser ut som -- det er noe mystisk som foregår. Uansett er det flere menn enn kvinner i verden. Det er også passelig forklaring på en måte. Noe skulle se ut som det skjedde tilfeldigvis, men det skulle egentlig være planlagt nøye :-) Jeg vet at det er flere menn i verden, men hvor er de mennene? I Kina, India, Afrika og muslimske land! Jeg kunne tenke meg å ha en kinesisk kjæreste, men ikke de andre, selv om jeg ikke er rasist. Endret 27. desember 2011 av forglemmegei Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hva er da grunnen? Det fører ikke med seg forpliktelser, men det blir veldig stivt og formelt når man går ut med en person man ikke har truffet før. Zarac, jeg tror du har misforståt. Les forklaring fra CATO, den er fin. Ellers kan jeg prøve å forklare med egne ord en gang til. I denne situasjonen var det mening at de skulle gå på et eller annet plass, for eksempel på kantine på pause (på jobb) og jeg skulle "tilfeldigvis" komme akkurat på det samme plass på det samme tid. Og skulle prøve å sjarmere denne mannen på 10 min i pausen! Skjønner du bedre nå hvor stor press og hvor ubehagelig skulle det være for meg? Hvis venninna di ville arrangere det slik uten at mannen visste noe, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør oss hvorfor vi må være "piano i buskene"? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg kjenner også til en slik historie, en russisk dame som giftet seg med en norsk mann i den tro at han var rik. Jeeg lurer på hvorfor dere velger slike kvinner og gifter dere med de? Ser dere ikke at det er en som er bare interessert i deres penger? Han var håpløs med norske damer, og prøvde seg på en russian brides opplegg, ser nå at han heller skulle prøvd seg på en fillipinsk eller thaidame, de har lavere krav og er bedre i senga. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Han var håpløs med norske damer, og prøvde seg på en russian brides opplegg, ser nå at han heller skulle prøvd seg på en fillipinsk eller thaidame, de har lavere krav og er bedre i senga. Og hva? Alle russiske og norske er dårlige, alle filippinerne og thaidamer er gode? Om det har vi alleredee snakket i mitt første tråd, orker ikke å gjenta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå