NoraO Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Heisann! Jeg har snart bursdag og jeg vurderer å ønske med en blits av foreldrene mine i bursdagsgave. Jeg har et Canon 1000D og et objektiv fra Sigma (18-200 mm), som jeg er veldig fornøyd med Har også et stativ som jeg ofte bruker. Føler at jeg mangler en skikkelig blits. Er det et "must", slik jeg har oppfattet? Og er det mulig og få tak i en blits rundt tusenlappen, som fint går ann å bruke? Er det noen som har noe og anbefale? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Blits å anbefale: 430 EXII - og før Nautica trår til - pass på at det er "430 EXII" - noen elkjeder selger første versjon "430 EX" til samme pris som II'ern, som er bedre. Blits å anbefale: 430 EXII - og før Nautica trår til - pass på at det er "430 EXII" - noen elkjeder selger første versjon "430 EX" til samme pris som II'ern, som er bedre. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Blits å anbefale: 430 EXII - og før Nautica trår til He,he Riktig det, kjipt å kjøpe en blits som er dårligere og dyrere når man kunne fått noe bedre og billigere. Hvorfor vi anbefaler 430EX II er først og fremst at den fungerer perfekt i auto, samt at du får raskere fokus i mørke og for ikke å glemme at du kan justere blitsen så du slipper og rette den direkte på motivet, fordelen da er at du får softere skygger og slipper overeksponerte "hvite" tryner på personer, man retter blitsen mot et hvitt taket eller hvit veggen så veggen/taket fungerer som en stor reflektor. Du finner blitser ned til en 600/700.- uoriginale men da må du justere de manuelt, du får også automatiske blitser fra Canon ned til en 900.- men de fungerer storsett som den innebygde blitsen bare litt sterkere, du kan rette/justere enkelte av de blitsene oppover i taket også. Endret 26. desember 2011 av Nautica Lenke til kommentar
NoraO Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Hørtes jo bra ut! Tusen takk for anbefalninger, skal nok tipse mamma og pappa om det, ja Endret 28. desember 2011 av NoraO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå