Diskutant Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hei! Er det noen mulighet for å skrive inn mobiltelefonkontakter i gmail, for så å synkronisere kontaktene til mobiltelefonen? Er så stress å skrive inn alle kontaktene på telefonen (må endre på nesten alle, kan forklare hvorfor på etterspørsel på PM) på nytt. Så, det jeg kort fortalt ønsker er noe ala dette: Skrive inn mobilnr, navn (og evt. andre detaljer) i gmail (e.l.) Kunne synkronisere de med min HTC Desire, og senere med telefonen jeg har neste gang jeg kjøper ny telefon Ha backup av alle kontaktene på nettet Kunne redigere og lagre alle kontaktene på nettet. (Går fortere å skrive på PC). Noen tips? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Funker flott som du beskriver ja ! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Hvordan gjøres det? Finner det ikke ut. Finner ikke ut hvor jeg kan skrive inn kontaktene, og finner ikke ut hvordan de kan synkroniseres til telefonen. Hjelp? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Ok. Har funnet ut hvordan jeg kan lagre kontakter i gmail. Men hvordan synkroniseres disse med telefonen? Og hvordan kan kontakter jeg lagrer på telefonen bli synkronisert i min gmail-konto? Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Ok. Har funnet ut hvordan jeg kan lagre kontakter i gmail. Men hvordan synkroniseres disse med telefonen? Og hvordan kan kontakter jeg lagrer på telefonen bli synkronisert i min gmail-konto? Dette skjedde automatisk på min nye telefon. Alle kontaktene på Gmail ble automatisk tilgjengelig straks jeg la inn kontoopplysningene på telefonen. Og de synkroniseres automatisk uansett hvor man gjør endringer. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Hmm.. det er spesielt, for når jeg legger inn kontakter på min ene gmailkonto (på telefonen), så blir det ikke oppdatert i gmail på nettet...... Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 I instillinger for kontakter/personer kan man sette hvilke kontoer man skal synkronisere mot - har du satt opp denne ? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 I instillinger for kontakter/personer kan man sette hvilke kontoer man skal synkronisere mot - har du satt opp denne ? Hmm.. Nå har jeg lett litt rundt i innstillinger, men finner ikke ut hvor jeg legger til kontoer det skal synkroniseres mot. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 satt simkortet mitt i en ny android tlf og logget inn med samme adr som på den forgje. uten at jeg gjordew noe kom alle appsne kontaktene og slikt som jeg hadde fra den gamle over på den nye. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 Jada, ikke noe problem det, men kontaktene fra gmail på internett, de får jeg ikke på telefonen min. Får bare de som er lagra fra telefonen til gmailkonto. Tror jeg. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Fungerer fint på min Desire. Nå har jeg ikke stock rom lengre så husker ikke helt menyvalget, men mener det var noe i denne duren: Sjekk under meny -> innstillinger -> synkronisering. Der ser du hva som synkroniseres, og hva som evt. kan aktiveres. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hmm.. det er spesielt, for når jeg legger inn kontakter på min ene gmailkonto (på telefonen), så blir det ikke oppdatert i gmail på nettet...... Det ser ut som om du har flere kontoer? Du må ha samme konto på nett som på telefon. Endret 28. desember 2011 av osmano Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har to kontoer både på telefonen og som epost. Ønsker både kontaktene fra konto 1 og konto 2 til å komme inn i telefonen i kontaktlisten, og helst kunne synkroniseres så alle oppdateringer i konto 2 ble lagt til i konto 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå