Gå til innhold

Får ikke overført bildene til Mac

Anbefalte innlegg

Har tatt noen bilder med mitt nye Eos 600D som jeg tenkte jeg skulle overføre til min Mac.

Derfor installerte jeg diverse programmer som fulgte med med, bl.a Eos Utility.

Når jeg åpner programmet, får jeg beskjed om: Cannot be used with this version of the operating system.

Hva må jeg nå gjøre? Finnes det noen nyere version enn den som fulgte med kamera? Finner ingen update knapp.

Jeg bruker Mac OS X 10.7.2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er og oppgradere softvaren og firmvaren i kameraet, det gjør du på Canon sine hjemmesider vil også anbefale og registrere kameraet siden du kan få mange fine tips fra Canon.

Du burde også huske på og formatere kortet i kameraet for smertefritt bruk, efter at du har fått overført bildene selvfølgelig :)

Edit:er både Windows og Mac versjon på cd-plata du har lastet ned riktig versjon ?

Du åpner bildene i Zoombrowser som følger med.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tusen takk, fungerte utmerket med "Image Capture".

Kamera er registrert og skal se hva jeg får gjort med oppgradere softwaren og firmvaren.

Hva mente du med smertefritt bruk, ang. formatere kortet?

Både Windows og Mac versjon ligger på cd plate, men versionen var 10.6 og jeg har 10.7

Lenke til kommentar

Hva mente du med smertefritt bruk, ang. formatere kortet?

Ved å formatere kortet riktig i kameraet vil man ikke oppleve korrupte filer, man burde også formatere istedenfor og slette bilder når man har overført dem til datamaskinen, og det kan også være lurt og ikke slette bilder underveis siden det kan lage kluss med filnummereringen av bildene.

Du vil sikkert ikke oppleve noen problemer ved og ikke gjøre dette, men det er bedre og være føre var en etter snar :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...