NatroN Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hei! Har netopp fått ferdig ny TV stue i heimen, og har i den anledning kjøpt litt snasen elektronikk til fotballtittingen! Problemet et det at jeg ikke får liv i lydplanken jeg har kjøpt! Da alt var satt opp første gang på fredag, virket alt. Lyden hakket noe, så jeg tenkte å ta inn og ut kabelen for å sjekke om dette var feil. Da forsvant lyden helt, og jeg har ikke fått den tilbake enda! Lyden fra TV apparatet virker, men er ikke like bra! Panasonic G30 TV Arvani Ergosound II m/Trådløs sub ADB PVR Dekoder fra Canal Digital Playstation 3 PopBox HD Alle "boksene" er koblet til TVen med HDMI kabler. Har så koblet en optisk S/PDIF fra TVens "S/PDIF out" til lydplanken. Har lys i enden av kabelen fra TVen, men IKKE fra planken. Men ettersom denne kun skal motta og ikke sende signal regner jeg nesten med den ikke sender synlig lys. Jobber som fibermontør for Altibox, så jeg vet hvordan man skal behandle en fiberkabel, den er det IKKE brudd i. Kabelen er fra Biltema (Elkjøp var utsolgt og nekter å betale 650 kroner for en fra monster) Noen har sagt at det kan være en instilling på TVen, noe jeg ikke har funnet enda. Vært igjennom det meste. VieraLink var også et forslag... Da skulle jeg vist aktivere digital audio output der, men VieraLink er "Unnavailable" når jeg trykker på den på fjernkontrollen... Vet det er et skudd i blinde, men om noen har vært borti dette, blir jeg overlykkelig! Mistenker selv at planken kanskje er en mandags-modell, men er villig til å teste gode råd først! Takk for alle forslag Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå