Spenis Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hei, jeg har et speilreflekskamera. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan lagre bildene jeg tar direkte over på datamaskinen, altså ved en USB kabel. Har et Sony A330. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Det er mange måter å lagre bildene lokalt på datamaskinen på, og det avhenger av i hvor stor grad du skal bruke de faktiske filene etter import. Den enkleste måten er å koble til usb kabelen til maskinen, eller minnekortet i en minnekortleser, og så kopiere over bildene som ligger i mappen som så dukker opp på maskinen. Når du kobler til med usb kabel vil det dukke opp et vindu hvor du klikke videre for å se filene. Om man ikke ønsker å gjøre alt manuelt finnes det mange programmer som importerer for deg og som fungerer som ditt bibliotek. Windows Live Photogallery eller Lightroom (for den med høyere krav) er eksempler på slike programmer. Normalt er det enkleste å kopiere bildene manuelt fra windows utforsker til "Mine bilder" Endret 26. desember 2011 av Krølle Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Tror han mener at han vil ha alle bilder han tar fra kamera over til PC automagisk. 1 Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Det jeg mener er at, når jeg har tatt et bilde, så går det direkte over til datamaskinen. Det er mange måter å lagre bildene lokalt på datamaskinen på, og det avhenger av i hvor stor grad du skal bruke de faktiske filene etter import. Den enkleste måten er å koble til usb kabelen til maskinen, eller minnekortet i en minnekortleser, og så kopiere over bildene som ligger i mappen som så dukker opp på maskinen. Når du kobler til med usb kabel vil det dukke opp et vindu hvor du klikke videre for å se filene. Om man ikke ønsker å gjøre alt manuelt finnes det mange programmer som importerer for deg og som fungerer som ditt bibliotek. Windows Live Photogallery eller Lightroom (for den med høyere krav) er eksempler på slike programmer. Normalt er det enkleste å kopiere bildene manuelt fra windows utforsker til "Mine bilder" Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Haha, da har jeg nok misforstått spørsmålet ditt. Dessverre støtter ikke Lightroom 3 tethered shooting med Sony kameraer. Så vidt jeg kan se er Image Data Converter det eneste alternativet som jeg kan finne Endret 26. desember 2011 av Krølle Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Sjekk ut denne løsniongen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1444187 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Det jeg mener er at, når jeg har tatt et bilde, så går det direkte over til datamaskinen. Personlig så bruker jeg et program som heter Smart Shooter (koster noen få kroner). Dette fungerer utmerket for meg, bildenen lagrer seg automatisk både på minnekort og på laptoppen som er koblet til kamera via usb-kabel. Jeg bruker denne muligheten kun ved portrettfotografering", da kabelen fort kan bli i veien ved mye "bevegelse" fra fotograf. Om programmet støtter ditt kamera skal jeg selvsagt ikke garantere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå