Ordinær Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hei, Nå har det gått mange år uten at jeg har fått virus, men nå i dag tror jeg det har skjedd igjen. Jeg får ikke tilgang til internett, selv om nettet fungerer bra på de andre datamaskinene i huset (sjekket ledninger og router). Plutselig er min windows 7-kopi ikke mer gyldig (står i hjørnet på desktop), og ja, min Windows 7-kopi er kjøpt og betalt. Når jeg går i system og prøver å skrive inn produktnøkkelen en gang til får jeg beskjed om at systempropertiescomputername.exe ikke er å finne. Produkt-ID står som "ikke tilgengelig. Har prøvd å google symptomene litt, men har ikke funnet noe klart sammenlignbart. Har også sjekket prosessoversikten for å se om noe mistenkelig kjører i bakgrunnen. Det så greit ut, hvis ikke viruset har tatt identiteten til en normalt harmløs prosess. Uten noe klart svar har jeg derfor lastet ned malwarebytes og kjører en scann as we speak, den sier at den allerede har funnet et infisert objekt, men jeg kan forløpig ikke se hva dette er. Har også lastet ned rkill, combofix og superantispyware pro, som jeg planlegger å kjøre etterpå. Hva tror dere dette kan være? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Kanskje lisensen din er gått ut? Selv om du har betalt for det trenger det ikke være ekte Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Kanskje lisensen din er gått ut? Selv om du har betalt for det trenger det ikke være ekte Lisens gått ut? Kopien fulgte med en datamskin jeg kjøpte fra multicom. Og hva med de andre symtomene som kom samtidig? EDIT: Det ene objektet malwarebytes fant var ikke et virus, men uten internett får jeg ikke oppdatert malwarebytes. Kjører combofix og SASP nå. Endret 26. desember 2011 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Varer lisensen din evig? Kanskje den bare varte en liten stund? Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Varer lisensen din evig? Kanskje den bare varte en liten stund? Ja, varer den ikke evig? Det var i så fall nytt for meg at det kan være tidsbegrensing på windows 7-lisenser. EDIT: De andre programmene fant heller intet virus. Endret 26. desember 2011 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hei, Ser ut som Overdox bare troller deg Poenget med Combofix er forresten at du skal poste loggen den lager da jeg/vi kan finne ting der som div. programmer ikke tar. ~ Submit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå