It's me Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Så skal bestefar få seg ny pc. Den gamle Apple Powerbook100 med 15,4mb harddisk og 8(?) tommers svart/hvit skjerm har begynt å gå ut på dato. Kravene som dere sikkert skjønner er ikke store. Plass er det viktigeste. Støy er også helt uvesentlig. Selv med 10x 50db deltavifter vil pcen være lydløs for ham . Noe internettbutikksak er også helt uaktuelt, så kjøper utstyret hos Digital Impuls eller Komplett Data i Oslo. Han har massevis av penger, men har ikke behov for kraft i pcen. Likevel nekter jeg å kjøpe en dårlig drittpc til ham. Brukt er ikke aktuelt. Barebone eller vanlig pc? Hva er fordeler/ulemper. Det jeg hovedsakelig tenker på er om det er vanskelig å bygge i førstnevnte. De er jo sinnsykt små. Det som evt er aktuelt er et lite vanlig kabinett. Det han bryr seg om er størrelse og ikke over 8-10k. Lcd skjerm og laserskriver er meget ønskelig. Laserskriveren trenger ikke ha farge. Håper på tips og råd. Plukke ut deler til vanlig pc klarer jeg fint, men er usikker på barebone, og hva jeg skal velge. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Helt klart en Shuttle, eller hvem som helst barebone ja. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Her er en fin Shuttle til bestefaren din? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Barbone har sine fordeler med at den er liten og at hovedkortet er ferdig montert. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Barbone har sine fordeler med at den er liten og at hovedkortet er ferdig montert. + Barebone er elgelant Lenke til kommentar
It's me Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Regner med at jeg går for shuttle/barebone, men ingen har svart meg på om det er vanskelig å bygge i en slik maskin. Blir det alt for smått og kronglete? Lever opp til uttrykket: "Selvgjort er velgjort", så er lite lysten på å kjøpe en ferdigbygget pc. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Regner med at jeg går for shuttle/barebone, men ingen har svart meg på om det er vanskelig å bygge i en slik maskin. Blir det alt for smått og kronglete? Lever opp til uttrykket: "Selvgjort er velgjort", så er lite lysten på å kjøpe en ferdigbygget pc. Jeg har selv en Shuttle XPC SB51G som er Intel basert. Det du spor om er enkelt aa svare paa. NEI, det er ikke vanskelig aa bygge, for det forste saa kommer Shuttle XPC ferdig montert, det eneste du trenger aa gjore er aa montere inn CPU'en og sette paa lit goop eller artic silver, montere inn diskettstasjon hvis onskelig, inn med HD og en combo DVD-CDbrenner. Eventuelt et grafikk kort. Det er enklere aa faa igang en Shuttle XPC enn aa bygge en vanlig maskin fra begynnelsen av, ihvertfall hvis du ikke har erfaring med PC bygging. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Scott Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg har en Slix p4 pc (samme som shuttel x). Vil nå si at det er ganske trangt å skru i den. Særlig og sette på cpu vifte kan være litt stress. Men har vært borte i være pcer å skru i.. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Bestfar fortjener det beste, derfor fåreslår jeg vannkjøling, lian li med akvarie, radeon 9800pro 256mb, P4 3.06, 1024mb corsair 4000.... Neida, denne er utrolig bra, og ikke fullt så dyr, har 19", 512 ram og GFX5600 256mb... holder den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå