spitonit Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg har tenkt til å kjøpe Sony Ericsson xperia pro i New York. Er det noe jeg må være obs på i forbindelse med dette? Må telefonen ha noe ekstra for å fungere i Norge? Kjøper telefonen uten abonnement for så å bruke mitt vanlige telenor abonnement når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Du må vaffal påse at det GSM Det er vel CDMA som dominerer i statene.Har lest at de er uten sim In the United States only GSM phones use SIM cards. The removable SIM card allows phones to be instantly activated, interchanged, swapped out and upgraded, all without carrier intervention. The SIM itself is tied to the network, rather than the actual phone. Phones that are card-enabled can be used with any GSM carrier. http://www.wisegeek.com/what-is-the-difference-between-gsm-and-cdma.htm Endret 26. desember 2011 av janaha Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Dobbelsjekk at telefonen ikke er SIM-låst til AT&T eller noe sånt. Mange av tilbuds-telefonene er SIM-låste. Ta med ditt eget SIM-kort for å sjekke. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Selv om telefonen er låst til en operatør går det an å få låst opp. Etter hva jeg har lest er det kun GSM telefoner som kan låses opp (T-Mobile, Cingular osv). Så pass på å kjøpe en telefon som har GSM og ikke CDMA teknologi (kun Verizon & sprint som bruker CDMA tror jeg, så hold deg vekke fra de) Lenke til kommentar
Salior Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Mobiltelefoner i USA og resten av amerika bruker et annet data nett, så om du kjøper der borte er det ikke sikkert du kan bruke 3G nettet i europa. Jeg har SE Arc LT15i, i Usa heter denne LT15a, mener SE's amerika telefoner har "a" i betegnelsen og ikke "i" som her. Min bruker kun edge nettet når jeg er der borte, etter det jeg vet er det bare nye iPhone 4s som har kan brukes på begge nettene, såkalt "world phone". Arrest me if I'm wrong!! ;-) Sjekk opp dette om du evt. skal kjøpe telefon i USA selv også. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Stemmer. I Norge bruker vi 900 og 1800 MHz, mens amerikanerne bruker 850 og 1900 MHz 2Gdatanett. Så pass på at telefonen du kjøper støtter nettverkstypene: GSM 900 og GSM 1800. For 3G, så må du passe på at telefonen støtter nettverkstype: UMTS 2100. Og etter hva jeg har lest så støtter Xperia Pro UMTS 2100 (altså 3G, og selvfølgelig 2G). Endret 26. desember 2011 av Lami Lenke til kommentar
StreakingCaddis Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Kjøper du telefonen ny over disk, så vil den - selv om du selvsagt går for et kontraktfritt abonnement - i 9/10 tilfeller vært låst til en nettverksleverandør, eksempelvis Verizon, AT&T, Sprint osv., og de oppgir ikke låsekode såfremt du ikke er abonnent hos dem og har vært det ut en kontraktperiode på enten ett eller to år. Det billigste alternativet er [email protected]. Om du kjøper en telefon og skulle ha behov for å låse den opp, er Swift Unlocks - kom jeg frem til, etter et relativt grundig søk på nettet - det rimeligste alternativet. Send modellnummer+carrier og prisforespørsel. Endret 30. desember 2011 av HHalling Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) For 3G, så må du passe på at telefonen støtter nettverkstype: UMTS 2100. ...og helst også UMTS900, som er i ferd med å bli bygget ut. Edit. NetCom, av alle (!) har en UMTS-900 sender litt nord for et sted som heter Ørnes... Endret 30. desember 2011 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå