North Pole Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 http://theantimedia.org/new-study-shows-marijuana-lower-iq-alcohol/Saken i seg selv handler om marijuana, men inni saken står det følgende: Likewise, pharmaceutical painkillers can be highly addictive, are increasingly abused by teenagers, kill more people than the drugs the state forbids, and remain perfectly legal. This is because they are approved by an agency in bed with pharmaceutical companies. Similarly, toxic chemicals are considered legal and safe (as are poisonous foods and pesticides approved by the FDA and EPA) because corporations pay for special treatment. Meanwhile, drugs deemed dangerous by the government continue to be outlawed and punished. Marijuana is not the only one. LSD, mushrooms and MDMA are increasingly recognized as beneficial yet they remain classified as Schedule 1 narcotics, described by the DEA as “Drugs, substances, or chemicals…defined as drugs with no currently accepted medical use and a high potential for abuse. Schedule I drugs are the most dangerous drugs of all the drug schedules with potentially severe psychological or physical dependence.” Lenke til kommentar
Foxium Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Nå skal ikke jeg si at jeg klarer å få frem kilden igjen, for det er ikke sikkert at jeg klarer. Men jeg vet at det var diskutert en ordning om å bruke mdma for å kurere PTSD så at det begynner å skje noe er jo interessant nok. Det er jo sterkt vanedannende mye av det, det finnes jo også eksempler på de som blir fullstendig rølpe gal etter å ha tatt rusmidler, men jeg annerkjenner argumentet at disse kanskje ikke var helt oppegående før heller. Psykedeliske rusmidler vanedannende sier du? Lenke til kommentar
Foxium Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg selv ble helt frisk fra alt jeg sleit med etter en liten syretripp. Etter det, så sluttet jeg også å røyke, drikke, eller bruke andre rusmidler, og ble total avholds. Det bare ble sånn. Fikk mer kontroll over meg selv, og ble mer bevisst på hva jeg ville, og ikke ville. Litt rart å tenke på egentlig. Jeg fikk forøvrig en svært god opplevelse den gangen. Det var på roskilde, det er vel en åtte ni år siden nå, eller mer, husker ikke nøyaktig. Men det var da Nettby.no fremdeles eksisterte. Er noe av det mest fantastiske jeg har opplevd i hele mitt liv. Jeg tok da også en ørliten tablett med extasy (som da faktisk er litt farlig etter jeg har hørt), dette gjorde at sinnet mitt ble lett lystbetont. Musikken der, opplevde jeg med voldsomt mye mer innlevelse enn hva jeg gjorde ellers. Jeg sleit med tunge depresjoner før det. Etter jeg tok LSD, så forsvant det. Var en merkelig opplevelse. Nesten litt magisk på en måte, bare kurrerer en sånn. Det sies jo at man kommer mer i kontakt med sinnet, altså sitt dypere "jeg", mer i kontakt med ens sanne natur og sånt. Jeg vet jo ikke om det er riktig, men det opplevdes sånn, og jeg fikk ganske annerledes syn på ting etter den trippen. Og jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det den gangen. Så min opplevelse av LSD har vært sterkt positiv, selv om jeg fikk noen ubehagelige kropslige hallusinasjoner, som at jeg trodde beinet var knekt (jeg hadde sittet litt forlenge med beina i kors utenfor Dj Tiesto der), samt at jeg hallusinerte at jeg dreit i boksa og utover hele teltet, haha, men at det hele ble borte når jeg inbildte meg selv at jeg ikke trodde på det, hahaha)... Så det var den trippen. Men opplevelsene. Sitte der i fluktstolen utenfor teltet å se opp på skyene som beveger seg. Helt fantastisk. Man blir liksom i ett med alt. Noenlunde samme her. Hadde sporadiske uskyldige tvangstanker som forsvant over natten etter første sopptrip. I tillegg forsvant all lyst på alkohol. Jeg har knapt drukket meg full etter. Jeg var ikke noen stordrikker før det heller, men lysten forsvant helt. 2 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 I teorien er det nok følgeskadene ved bruk av pskyedeliske stoff, det er jo en del mennesker som går bort i løpet av ett år pågrunn av diverse overdoser, der blant annet MDMA. Men når tilgangen uansett er såpass stor og hva de som ønsker å bruke det får kjøpt er såpass uvisst i kvalitet og renhet tror jeg nok at totalt sett vil vi få ett bedre samfunn om dette er regulert på samme måte som alkohol. Når du er inne på det; jeg har alltid lurt på hvor mange som dør av overdoser av psykedelika (evt. MDMA) hvert år i Norge? Det er vanskelige tall å finne, nesten som om noen ønsker å holde det skjult. Til sammenligning har vi rundt 35 overdosedødsfall av alkohol hvert år i Norge. http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/regpubl/stmeld/20022003/stmeld-nr-16-2002-2003-/14/4/2.html?id=328768 I Norge dør 1000 mennesker hvert år på grunn av alkoholbruk og 1000 mennesker på grunn av alkoholrelaterte ulykker, vold eller selvmord Alkoholkonsumet øker hos de unge og særlig de yngste jentene I 2001 døde 338 på grunn av narkotikabruk Det hadde vel vært mer riktig å si at ~1300 mennesker dør som følge av "narkotikabruk" årlig, og at ~77% av disse er fra alkohol, men det er ikke veldig populært å påpeke at alkohol faktisk er narkotika rent medisinsk (juridisk sett er det lovlig, og "ikke narkotika") 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Hvor har du det fra at folk skader seg? Jeg kjenner masse mennesker som har utstrakt brukt av hallusinogener - men "selv-skade problematikken" er helt ny for meg (og dem). Dette er bare noe du finner på fordi du ikke har peiling og har lyttet til løgn propaganda. Nuvel. LSD er et potent og noe uberegnelig stoff som langt fra er for alle. Grunnen til at det ble pakket bort var nettopp fordi det viste seg å være for mye for en del pasienter. Det ble brukt også i psykiatrien i Norge. Går du på bokhylla.no og søker på LSD ser du en del av grunnen til at stoffet ble lagt bort til tross for den initielle interessen. Tull prat, Det ble fjernet pga politikken nasjonalt og internasjonalt. Alle psy. på modum bad som eks ville fortsette med behandlingene, jeg kjenner en av de faktisk gjenlevende fra 1960tallet som fikk både LDS og Psilocybin, jeg har lest av resultater han oppnådde med behandling. Han sier selv det reddet livet hans. Og de skriver i avslutting brevet at dette var gjennomgående blant pasienter i forsøks gruppen at det hjalp, men at noen ikke responderte bra på stoffet men ikke fikk ettervirkinger. Noen kan spise en nøtt og død, andre kan få en badtrip i en dårlig setting, livet er ikke lagd for å ha putter under armene 24/7. En skienskvinne (75) var blant dem som ble utsatt for LSD-terapi ved Modum bad nervesanatorium. – Behandlingen var helt katastrofal for min psykiske helse, sier hun. Og en gang opplevde jeg min egen fødsel. Det er det mest vanvittige jeg har opplevd, men var også interessant. Det viser i hvert fall hva slags vanvittige forestillinger du kunne få av denne rusen. Det var da jeg følte dette vanvittige hatet. Det hatet som gjorde at jeg hadde et sterkt ønske om å drepe terapeuten med kniv – en skremmende følelse. En kvinne trodde hun var en løve. Hun angrep terapeuten. De måtte gi henne en sprøyte for å roe henne ned. Trenger jeg virkelig å skrive noe mer? Det gikk rett vest med meg etter Modum-oppholdet. Jeg slet med store psykiske problemer i mange år etterpå I 2003 iverksatte Helsedepartementet en granskning som viste at det fra begynnelsen av 1960-årene til midten av 1970-årene ble drevet utprøvning med bruk av LSD i behandlingen av psykiatriske pasienter, særlig ved Modum bad nervesanatorium. «Det er imidlertid ikke avdekket forhold som tyder på at den enkelte pasientens beste ikke var det overordnete hensynet i denne utprøvende behandlingen,» står det i rapporten. For de med litt inside i denne saken, så var det mange pasienter med en personlig vendteta mot spesielt Gordon Johonsen. Alle som opplever noe negativ vil alltid skrike høyest, de som opplever noe negativ på LSD har som vanlig et stort problem med ego og vansker med la ting bare flyte vekk, de prøver holde på sin komfort boble. Husk også at dette var eksperimenterer ikke fast satt behandlings mønster, de fikk aldri særlig tid å utvikle det. Endret 16. januar 2016 av DaniNichi Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Noenlunde samme her. Hadde sporadiske uskyldige tvangstanker som forsvant over natten etter første sopptrip. I tillegg forsvant all lyst på alkohol. Jeg har knapt drukket meg full etter. Jeg var ikke noen stordrikker før det heller, men lysten forsvant helt. This. Hvem faen er interessert i å bli drita når man nettopp har skjønt hvorfor staten kun tillater oss å bruke rusmidler som gjør oss hjernedøde? Foruten et par insta-deilige ligg og morsomme fyllehistorier i ettertid, vil jeg påstå at én LSD-trip alene gjør deg bedre enn de positive aspektene av tusen fyllekuler til sammen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå