North Pole Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Som tidligere rusmisbruker kan jeg dele med de som ser i denne tråden at jeg har sett og prøvd det meste, og hørt alt for mange bagatellisere som det du og flere gjør i denne tråden. Mange av de er ikke i dag. Det stinker så veldig blottet for fornuftig tankegang når du bare i løpet av noen få innlegg forsøker å vinne en debatt ved å gå til personangrep fordi motdebattanten ikke rikker på seg. Du skal passe litt på hva du sier, du vet ingenting om meg, hvorfor i all verden skal du være så usaklig å blande religion? Tror egentlig du og flere andre her inne burde våkne opp litt, jeg blir SPESIELT provosert av at det får holde på i denne tråden, for det er mange brukere innom dette forumet, og ingen fornuftige mennesker vil at de man er glad i skal teste ut noe som kan ødelegge en for livet. Ikke kom med at det er den personen ene og alene som står ansvarlig for hva som går inn i kroppen, for selv om det er fint å tenke sånn for de som ikke ønsker noe ansvar for noe, er det ikke slik det er i realiteten. Du starter debatten med å påstå at LSD er dødelig, at det er så mye verre at folk bruker LSD enn alkohol fordi jordkloden ville blitt mer romslig (altså mindre folk på kloden). Dette er ikke bare usaklig, det er renspikka tøv. LSD er ikke dødelig, og om heroin og metamfetamin dreper folk så er det fullstendig irrelevant i denne tråden. Nå sier du plutselig at du er rusmisbruker og har "prøvd det meste". Da kan jo du forklare meg hvilke effekter LSD har på folk, hvorfor det er dødelig og hva som gjør at folk tar LSD blir misbrukere. Jeg tipper du ikke er i stand til å besvare dette, men heller lirer av deg et eller annet som omhandler et annet rusmiddel, type alkohol eller amfetamin (som, for tusende gang, ikke har NOE med denne debatten å gjøre). Du kan sikkert prøve å fraskrive deg ansvaret for at du ble rusmisbruker. Og det er flere grunner til at folk blir misbrukere, for mye av dette kan faktisk tilskrives andre enn deg selv. Men psykedeliske rusmidler, som vi diskuterer her, er ikke skyld i at du ble misbruker. Ikke bare fordi det ikke har misbrukerpotensial, men også fordi rusmidler er uten bevissthet og uten egen vilje. Folk som skylder på rusmidlene fordi de ble avhengige bedriver ansvarsfraskrivelse, på samme måte som at de som stryker på en matteprøve mener det er matematikkens lover sin skyld at de ikke har øvd til prøven. Endret 18. oktober 2014 av LimeCanes Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Det er nettopp det å skremme de unge vekk fra farlige rusmiidler jeg gjør. Jeg har rett, dere kan tro hva dere vil. Du har nok ikke rett. Men som du nå har skrevet. Du er tidligere misbruker og derfor tar utgangspunkt i deg selv. Helt normalt for dere som ikke klarte og ruse dere slik de aller fleste faktisk gjør. Det forklarer ditt enspora syn. Men du har ikke på noen måte rett. Jeg er tidligere misbruker ja, men det bestemmer ikke at du eller noen andre kan ikke konkludere at jeg bare tar utgangspunkt i meg selv slik uten videre. Du må gjerne kalle meg ensporet, mine venner og bekjente ville nok vært svært uenig med deg, og det viser kanskje litt om hvem du er, som fortest mulig må hefte noe på den du er uenig i, rakke ned litt. Skjønner at dette er litt sårt, men innerst inne vet du også like godt som noen annen fornuftig person (grav godt) at slike tunge stoffer denne tråden handler om ikke er noe vi vil at våre kjære skal putte i kroppen. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Som tidligere rusmisbruker kan jeg dele med de som ser i denne tråden at jeg har sett og prøvd det meste, og hørt alt for mange bagatellisere som det du og flere gjør i denne tråden. Mange av de er ikke i dag. Det stinker så veldig blottet for fornuftig tankegang når du bare i løpet av noen få innlegg forsøker å vinne en debatt ved å gå til personangrep fordi motdebattanten ikke rikker på seg. Du skal passe litt på hva du sier, du vet ingenting om meg, hvorfor i all verden skal du være så usaklig å blande religion? Tror egentlig du og flere andre her inne burde våkne opp litt, jeg blir SPESIELT provosert av at det får holde på i denne tråden, for det er mange brukere innom dette forumet, og ingen fornuftige mennesker vil at de man er glad i skal teste ut noe som kan ødelegge en for livet. Ikke kom med at det er den personen ene og alene som står ansvarlig for hva som går inn i kroppen, for selv om det er fint å tenke sånn for de som ikke ønsker noe ansvar for noe, er det ikke slik det er i realiteten. Du starter debatten med å påstå at LSD er dødelig, at det er så mye verre at folk bruker LSD enn alkohol fordi jordkloden ville blitt mer romslig (altså mindre folk på kloden). Dette er ikke bare usaklig, det er renspikka tøv. LSD er ikke dødelig, og om heroin og metamfetamin dreper folk så er det fullstendig irrelevant i denne tråden. Nå sier du plutselig at du er rusmisbruker og har "prøvd det meste". Da kan jo du forklare meg hvilke effekter LSD har på folk, hvorfor det er dødelig og hva som gjør at folk tar LSD blir misbrukere. Jeg tipper du ikke er i stand til å besvare dette, men heller lirer av deg et eller annet som omhandler et annet rusmiddel, type alkohol eller amfetamin (som, for tusende gang, ikke har NOE med denne debatten å gjøre). Du kan sikkert prøve å fraskrive deg ansvaret for at du ble rusmisbruker. Og det er flere grunner til at folk blir misbrukere, for mye av dette kan faktisk tilskrives andre enn deg selv. Men psykedeliske rusmidler, som vi diskuterer her, er ikke skyld i at du ble misbruker. Ikke bare fordi det ikke har misbrukerpotensial, men også fordi rusmidler er uten bevissthet og uten egen vilje. Folk som skylder på rusmidlene fordi de ble avhengige bedriver ansvarsfraskrivelse, på samme måte som at de som stryker på en matteprøve mener det er matematikkens lover sin skyld at de ikke har øvd til prøven. Grunnen til at jeg nevner mitt tidligere misbruk er fordi det ble antatt at jeg ikke hadde noe som helst greie på hva jeg snakket om, og at jeg var en eller annen bibelgutt. Edit: Glemte å legge til en liten besvarelse, jeg ble misbruker fordi jeg ble introdusert for farlige rusmidler som om det var like ufarlig som å spise sjokolade, det var bare snakk om selvkontroll, noe som jeg i utgangspunktet ikke trodde på, men siden jeg skulle være like tøff som de andre så ble jeg med. At det som tråden handler om ikke har misbrukerpotensial må du gjerne utdype. Hvordan kan du med sikkerhet si dette? Jeg vil gå så langt som å si at absolutt alt har misbrukerpotensial. Endret 18. oktober 2014 av JanTerjeRiisOttoJohansen Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Skjønner at dette er litt sårt, men innerst inne vet du også like godt som noen annen fornuftig person (grav godt) at slike tunge stoffer denne tråden handler om ikke er noe vi vil at våre kjære skal putte i kroppen. Neimen hva i helsike? Nordmenns absolutte favorittdrug og voldtektskompis nummer én er regnet som det totalt sett mest harmfulle kjente narkotikum? Og hvor finner vi de to psykedeliske rusmidlene på listen, LSD og psilocybe (mushrooms)? Og ja, jeg skulle ønske mamma ville prøvd dette én gang i livet sitt, i legale forhold, med en dosering som tilsvarer en normal brukerdose. Endret 18. oktober 2014 av LimeCanes Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Skjønner at dette er litt sårt, men innerst inne vet du også like godt som noen annen fornuftig person (grav godt) at slike tunge stoffer denne tråden handler om ikke er noe vi vil at våre kjære skal putte i kroppen. Neimen hva i helsike? Nordmenns absolutte favorittdrug og voldtektskompis nummer én er regnet som det totalt sett mest harmfulle kjente narkotikum? Og hvor finner vi de to psykedeliske rusmidlene på listen, LSD og psilocybe (mushrooms)? Og ja, jeg skulle ønske mamma ville prøvd dette én gang i livet sitt, i legale forhold, med en dosering som tilsvarer en normal brukerdose. Nå vet både du og jeg at den listen hadde sett en del annerledes ut om det hadde vært shrooms tigjengelig i baren i stedet for øl Med all respekt for din mor, jeg håper ikke det. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Det er nettopp det å skremme de unge vekk fra farlige rusmiidler jeg gjør. Jeg har rett, dere kan tro hva dere vil. Du har nok ikke rett. Men som du nå har skrevet. Du er tidligere misbruker og derfor tar utgangspunkt i deg selv. Helt normalt for dere som ikke klarte og ruse dere slik de aller fleste faktisk gjør. Det forklarer ditt enspora syn. Men du har ikke på noen måte rett. Jeg er tidligere misbruker ja, men det bestemmer ikke at du eller noen andre kan ikke konkludere at jeg bare tar utgangspunkt i meg selv slik uten videre. Du må gjerne kalle meg ensporet, mine venner og bekjente ville nok vært svært uenig med deg, og det viser kanskje litt om hvem du er, som fortest mulig må hefte noe på den du er uenig i, rakke ned litt. Skjønner at dette er litt sårt, men innerst inne vet du også like godt som noen annen fornuftig person (grav godt) at slike tunge stoffer denne tråden handler om ikke er noe vi vil at våre kjære skal putte i kroppen. Jeg har i mer en 25 år jobbet med misbrukere og er helt enig med deg at man ikke ønsker at unge skal ruse seg. Ikke på alkohol eller noe annet. Men og drive med skremsler som at alle blir misbrukere og at alle former for rus fører til elendighet, det er tull og det vet unge mennesker i dag. De fleste blir aldri misbrukere, kun noen faller helt ut. Du må se dette på makro nivå. Siden du har vært misbruker burde du vite at veldig mange mennesker her i samfunnet bruker, sentralstimulerende, cannabis, opiater osv. uten at de faller. Dette er brukere. Akkurat slik de flest er på alkohol. For de fleste blir ikke alkoholikere. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Dette er legitime forklaringer, men du påpeker jo nettopp feilene med samfunnet som gjør at for eksempel bruken av LSD ikke er mer liberalisert. Rusmidler er ikke ufarlige, men som du sier så er det lite som er ufarlig. Derimot er psykedelika blant de minst skadelige rusmidlene som finnes. Ja, vi er sannsynligvis ganske enige på dette feltet, om ikke så mye annet. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Nå vet både du og jeg at den listen hadde sett en del annerledes ut om det hadde vært shrooms tigjengelig i baren i stedet for øl Jeg er ikke godt kjent med mange illegale rusmidler. Jeg har aldri prøvd kokain, heroin, morfin, GHB, krokodil, meth, ecstacy eller khat. Jeg har prøvd amfetamin to ganger i mitt liv, jeg har røkt hasj og jeg har prøvd sopp og LSD. Men til tross for at jeg ikke har brukt heroin eller noe slikt, så har jeg lest nok om det til å vite at heroin er dødelig, og at meth er veldig avhengighetsskapende, for eksempel. Sopp og LSD (psykedelika) har jeg derimot prøvd nok til å kunne uttale meg om. Jeg kjenner godt til effektene av dette. Psykedelika er ikke dødelig eller avhengighetsskapende. Du kan ikke bli avhengig av det, fordi reseptorene i bruk slites fort ut, og effekten forsvinner. Etter en trip er man sliten i hodet, på samme måte som man er sliten i hodet etter en femten timers arbeidsdag. En annen ting jeg vet om psykedelika, er at man er helt ufattelig, skammelig lite farlig overfor andre mennesker. Jeg liker å fortelle folk om den gangen vi, fem voksne gutter med mørke klær, møtte en 13-14 år gammel jente i en undergrunn midt på natta i sopprus. Om hvordan vi fem gutter sannsynligvis var langt mer bekymret for denne jenta enn hun var for oss. Å knaske sopp og LSD uhemmet og ukritisk er ikke bra for deg. Det har jeg aldri sagt heller. Men fordi disse rusmidlene ikke bare har et stort terapeutisk potensiale, men også er relativt ufarlige målt opp mot andre rusmidler, så synes jeg de påstandene du kom med i starten her var provoserende. Så beklager jeg de eventuelle personangrepene jeg kom med. 1 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har på ingen måte sagt at alle blir misbrukere, eller at all rus fører til elendighet. Man må gjerne hygge seg med en øl, eller få et adrenalinkikk av å hoppe i fallskjerm! Syre til alle? Nei takk, Jeg er glad i folk flest og liker at folk kan leve et nogen lunde normalt liv. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Nå vet både du og jeg at den listen hadde sett en del annerledes ut om det hadde vært shrooms tigjengelig i baren i stedet for øl Jeg er ikke godt kjent med mange illegale rusmidler. Jeg har aldri prøvd kokain, heroin, morfin, GHB, krokodil, meth, ecstacy eller khat. Jeg har prøvd amfetamin to ganger i mitt liv, jeg har røkt hasj og jeg har prøvd sopp og LSD. Men til tross for at jeg ikke har brukt heroin eller noe slikt, så har jeg lest nok om det til å vite at heroin er dødelig, og at meth er veldig avhengighetsskapende, for eksempel. Sopp og LSD (psykedelika) har jeg derimot prøvd nok til å kunne uttale meg om. Jeg kjenner godt til effektene av dette. Psykedelika er ikke dødelig eller avhengighetsskapende. Du kan ikke bli avhengig av det, fordi reseptorene i bruk slites fort ut, og effekten forsvinner. Etter en trip er man sliten i hodet, på samme måte som man er sliten i hodet etter en femten timers arbeidsdag. En annen ting jeg vet om psykedelika, er at man er helt ufattelig, skammelig lite farlig overfor andre mennesker. Jeg liker å fortelle folk om den gangen vi, fem voksne gutter med mørke klær, møtte en 13-14 år gammel jente i en undergrunn midt på natta i sopprus. Om hvordan vi fem gutter sannsynligvis var langt mer bekymret for denne jenta enn hun var for oss. Å knaske sopp og LSD uhemmet og ukritisk er ikke bra for deg. Det har jeg aldri sagt heller. Men fordi disse rusmidlene ikke bare har et stort terapeutisk potensiale, men også er relativt ufarlige målt opp mot andre rusmidler, så synes jeg de påstandene du kom med i starten her var provoserende. Så beklager jeg de eventuelle personangrepene jeg kom med. Avhengighet og misbruk er to vidt forskjellige ting. Syre kan misbrukes som alt annet, så det å begrense muligheten for misbruket er veldig viktig. LSD i kombinasjon med andre stoffer er ekstremt farlig, så må bare få understreke hvor viktig det er å aktivt skjerme mennesker fra disse stoffene, og få printet inn at de er livsfarlig. Om man ønsker dypere kontakt med seg selv finnes det andre langt mer trygge metoder. En ting til, så og si alle jeg vet om som har prøvd LSD går på en eller annen form for antidepressiva, eller har vanskelig for å fungere i samfunnet. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Avhengighet og misbruk er to vidt forskjellige ting. Syre kan misbrukes som alt annet, så det å begrense muligheten for misbruket er veldig viktig. LSD i kombinasjon med andre stoffer er ekstremt farlig, så må bare få understreke hvor viktig det er å aktivt skjerme mennesker fra disse stoffene, og få printet inn at de er livsfarlig. Om man ønsker dypere kontakt med seg selv finnes det andre langt mer trygge metoder. En ting til, så og si alle jeg vet om som har prøvd LSD går på en eller annen form for antidepressiva, eller har vanskelig for å fungere i samfunnet. Nei, nei, nei. Misbruk begrenses ikke noe mer når det er ulovlig, snarere tvert imot. Så lenge det er ulovlig er det også umulig å forutsi doseringen i det man kjøper. LSD i kombinasjon med andre rusmidler er ikke livsfarlig, fordi LSD ikke har de egenskapene som gjør at kroppen din tar fysisk skade av det. Jeg har hørt én historie om en eller annen jente som trodde hun kunne fly en gang på 60-tallet. Det gjør ikke LSD til et livsfarlig dop, det gjør henne til en uansvarlig klovn. Og ja, du kan selvsagt bedrive transcendental meditasjon om du foretrekker det fremfor LSD. For all del. Men det krever trening og veiledning i mye større grad enn å legge en sukkerbit under tunga. Jeg har ingen betenkninger med å anbefale folk LSD. Det er ikke for alle, men det er det lite som er. Jeg ville aldri anbefalt noen tobakk, alkohol, hasj (med mindre de lider av MS e.l) eller andre rusmidler, til sammenligning. Det siste du sier har heller ikke noe med LSD å gjøre. Det finnes ikke forskning som tyder på at LSD gjør deg deprimert. Snarere tvert imot: http://forskning.no/content/lsd-gir-ikke-psykiske-problemer Brukere av LSD og fleinsopp har ikke dårligere psykisk helse enn andre, ifølge en studie fra NTNU i Trondheim. Derimot fant forskerne at folk som hadde brukt stoffene LSD, psilocybin (fleinsopp) og meskalin (psykedelisk kaktus) ser ut til å ha færre psykiske problemer enn folk som ikke har brukt disse stoffene. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Avhengighet og misbruk er to vidt forskjellige ting. Syre kan misbrukes som alt annet, så det å begrense muligheten for misbruket er veldig viktig. LSD i kombinasjon med andre stoffer er ekstremt farlig, så må bare få understreke hvor viktig det er å aktivt skjerme mennesker fra disse stoffene, og få printet inn at de er livsfarlig. Om man ønsker dypere kontakt med seg selv finnes det andre langt mer trygge metoder. En ting til, så og si alle jeg vet om som har prøvd LSD går på en eller annen form for antidepressiva, eller har vanskelig for å fungere i samfunnet. Nei, nei, nei. Misbruk begrenses ikke noe mer når det er ulovlig, snarere tvert imot. Så lenge det er ulovlig er det også umulig å forutsi doseringen i det man kjøper. LSD i kombinasjon med andre rusmidler er ikke livsfarlig, fordi LSD ikke har de egenskapene som gjør at kroppen din tar fysisk skade av det. Jeg har hørt én historie om en eller annen jente som trodde hun kunne fly en gang på 60-tallet. Det gjør ikke LSD til et livsfarlig dop, det gjør henne til en uansvarlig klovn. Og ja, du kan selvsagt bedrive transcendental meditasjon om du foretrekker det fremfor LSD. For all del. Men det krever trening og veiledning i mye større grad enn å legge en sukkerbit under tunga. Jeg har ingen betenkninger med å anbefale folk LSD. Det er ikke for alle, men det er det lite som er. Jeg ville aldri anbefalt noen tobakk, alkohol, hasj (med mindre de lider av MS e.l) eller andre rusmidler, til sammenligning. Det siste du sier har heller ikke noe med LSD å gjøre. Det finnes ikke forskning som tyder på at LSD gjør deg deprimert. Snarere tvert imot: http://forskning.no/content/lsd-gir-ikke-psykiske-problemer Brukere av LSD og fleinsopp har ikke dårligere psykisk helse enn andre, ifølge en studie fra NTNU i Trondheim. Derimot fant forskerne at folk som hadde brukt stoffene LSD, psilocybin (fleinsopp) og meskalin (psykedelisk kaktus) ser ut til å ha færre psykiske problemer enn folk som ikke har brukt disse stoffene. Misbruk kan i aller høyeste grad reduseres om stoffet som er potensielt livsfarlig ikke er tilgjengelig. LSD i kombinasjoner med andre rusmidler er livsfarlig nettopp av den grunnen at folk er forskjellige. Du må gjerne prøve å si så mye du vil at det er brukeren og ikke stoffet, men det er litt for risikabelt med tanke på antall potensielle farlige situasjoner som kan oppstå, for ikke å snakke om traumer, ikke bare for den som kan havne på "bad trip", men også for de som opplever folk som tripper, det kan være veldig skremmende for barn bare for å ta et eksempel. Nei, vi kan diskutere dette opp og ned dagen lang men vi er så uenige at dette kommer vi ingen vei med. Jeg prøver ikke spamme, eller være ekkel mot noen, jeg prøver bare å få folk som er nysgjerrig på dette her til å snu, for det er det som er mest riktig mtp konsekvensene. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) "LSD kan være sunt - og et forbud er absurd"http://www.vg.no/nyheter/meninger/rusmidler/kronikk-lsd-kan-vaere-sunt-og-et-forbud-er-absurd/a/23318841/ Med vennlig hilsen Teri Krebs og Pål-Ørjan Johansen ved Instituttet for Nevromedisin ved NTNU. I august i fjor lanserte de samme to folkene idéen om å bruke LSD i behandling av alkoholikere:http://www.tv2.no/a/4107317 Sammen med kona Teri Krebs har Johansen i flere år forsket på påvirkningen av LSD ved Harvard og NTNU. De har studert all forskning som ble gjort på 1960-tallet, og har funnet flere rapporter som er gode nok til å møte kravene til moderne forskning. Samtlige rapporter viste at LSD hadde positiv effekt, forklarer Johansen. – De viste entydig at en enkelt dose med LSD gitt i en behandlingssammenheng hadde en effekt på totalavhold, reduserte faren for tilbakefall, og førte til økt selvkontroll som vedvarte i seks måneder eller mer, forteller han. Dette er altså folk som har forsket på disse rusmidlene i mange år, ved to svært anerkjente universiteter. Endret 19. oktober 2014 av LimeCanes Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Nei til narkopropaganda som forderver ungdommen. Hvordan kan folk mene at et forbud er absurd, når stoffet i større doser kan gi så kraftige hallusinasjoner at vedkommende kan skade seg selv og andre? Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Les nå det de skriver. De har forsket på dette her, og mener LSD i terapeutisk behandling er positivt. Forbudet er absurd, fordi det gjør folk til kriminelle på tomt grunnlag. Med din logikk så bør absolutt alt som kan skape harme være forbudt. Og da sitter menneskeheten igjen med sirkulære objekter, laget av skumgummi. Å gå utendørs vil ikke være tillatt med din logikk. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Nei til narkopropaganda som forderver ungdommen. Hvordan kan folk mene at et forbud er absurd, når stoffet i større doser kan gi så kraftige hallusinasjoner at vedkommende kan skade seg selv og andre? Ingen rusmidler kan måle seg med alkohol i forhold til vold og skader på andre mennesker. Få rusmidler skader individet mer en alkohol. Vil du da også ha et forbud mot alkohol? Vil du påstå at forbud er en vellykket politikk etter mer en 40 år i kampen mot de illegale stoffene? Straff, forfølgelse, overvåkning er etter mitt syn et overgrep og skader individet mer en rusmiddelene. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Det virker som det er en økende trend som har brutt ut og blitt offentlig. Jeg spør meg selv litt av hvilke intensjoner. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Les nå det de skriver. De har forsket på dette her, og mener LSD i terapeutisk behandling er positivt. Forbudet er absurd, fordi det gjør folk til kriminelle på tomt grunnlag. Med din logikk så bør absolutt alt som kan skape harme være forbudt. Og da sitter menneskeheten igjen med sirkulære objekter, laget av skumgummi. Å gå utendørs vil ikke være tillatt med din logikk. Jeg mener fortsatt at et rusmiddel av denne karakteren kan være potensielt livsfarlig for alle og deres omgivelser, og kan føre til fysiske skader pga reaksjon av kraftige hallusinasjoner. Vingummi gir ikke samme effekten selv om man kan ruse seg på den, og derfor er det veldig viktig å sette et skille og ikke være så svart hvit som det du nå er. Endret 19. oktober 2014 av JanTerjeRiisOttoJohansen Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Nei til narkopropaganda som forderver ungdommen. Hvordan kan folk mene at et forbud er absurd, når stoffet i større doser kan gi så kraftige hallusinasjoner at vedkommende kan skade seg selv og andre? Ingen rusmidler kan måle seg med alkohol i forhold til vold og skader på andre mennesker. Få rusmidler skader individet mer en alkohol. Vil du da også ha et forbud mot alkohol? Vil du påstå at forbud er en vellykket politikk etter mer en 40 år i kampen mot de illegale stoffene? Straff, forfølgelse, overvåkning er etter mitt syn et overgrep og skader individet mer en rusmiddelene. Hvilke meninger jeg har om alkohol er knekkenes likegyldig! Jeg sier at jeg er sterkt uenig at dette stoffet skal lovliggjøres pga farlighetsgraden. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Nei til narkopropaganda som forderver ungdommen. Hvordan kan folk mene at et forbud er absurd, når stoffet i større doser kan gi så kraftige hallusinasjoner at vedkommende kan skade seg selv og andre? Ingen rusmidler kan måle seg med alkohol i forhold til vold og skader på andre mennesker. Få rusmidler skader individet mer en alkohol. Vil du da også ha et forbud mot alkohol? Vil du påstå at forbud er en vellykket politikk etter mer en 40 år i kampen mot de illegale stoffene? Straff, forfølgelse, overvåkning er etter mitt syn et overgrep og skader individet mer en rusmiddelene. Hvilke meninger jeg har om alkohol er knekkenes likegyldig! Jeg sier at jeg er sterkt uenig at dette stoffet skal lovliggjøres pga farlighetsgraden. Du tenker på LSD. Jeg vil nok heller ikke legalisere LSD. Dette fordi stoffet kan være svært skadelig for enkelte individer. Men slettes ikke de fleste. Men jeg vil ha en avkriminalisering av bruk på alle rusmidler. Det er et overgrep og straffe mennesker som ruser seg. Det burde du som misbruker selv være enig i. Men du som påstår at du er opptatt av at unge ikke skal ha tilgang på skadelige rusmidler. Du burde da legge mer vekt på det mest skadelige rusmidlet, alkohol. Det er det rusmidlet de unge som oftest kommer først i kontakt med. Derfor virker du lite troverdig når du ikke bryr deg om dette stoffet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå