Gå til innhold

PC til swtor/bf3/skyrim og alt av nye spill 2012

Anbefalte innlegg

Hei

Over 2 år siden jeg kjøpte ny pc nå, og siden den da ikke kostet mer en 6k, begynner jeg å slite med nye spill :)

Trenger en PC som kjører spill som SWTOR/BF3/SKYRIM osv på full grafikk uten å dette under 60 fps, og som kjører alt av nye spill i 2-3 år.

Usikker på hvor mye penger det er lurt å legge i PC, da jeg ser intel osv kommer med en del nye cpuer snart. Er ikke noe stress å vente en stund på ny PC dersom det er lurt. Tenker da på om 4 kjerners i7-2500 er god nok i 2-3 år da 8 kjerners begynner å bli mer normalt?

Planen er å legge 10k +- 2k, har allerede skjerm, mus, tastatur og lyd.

Har ikke fulgt noe med på PC teknologi på mange år, så er helt blank.

http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=1027164

Usikker på hvor mye jeg bør legge i et kabinett, og om det i det hele tatt er nok plass i et til 400 f.eks?

Endret av Hordpower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, bumper denne tråden med en nytt spørmål :)

Hvor god er denne pcen fra elkjøp?

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASM3970228/acer-aspire-m-stasjonar-pc-am3970_h

Slik jeg ser det er det en solid pc med unntak av GPU. Kan jo kjøpe f.eks geforce 580 fra komplett i tillegg til pcen fra elkjop. (Lander da på +-12000 som er innenfor budsjettet mitt) men får jeg da en bedre pc en om jeg bestiller en pakkeløsning fra komplett? trenger ikke hdd da jeg har 2* 2tb relativt nye hdd, og 16gb minne er 0 vits, 8 holder vell i lange baner til gaming.

Er egentlig veldig i tvil hvor mye penger det er lurt å bruke, ettersom en pc til 5000 atm er mye bedre enn den jeg har og drar lett alle spill på medium en stund. samtidig så tenker jeg at når jeg først skal ha pc må den være mye bedre enn den jeg har nå.

10k i pc hvert 3. år ser ut til å funke veldig bra, (kanskje ny gpu etter 2år) og er relativt økonomisk :)

Takker på forhand for svar og GL me wall of text :p

Endret av Hordpower
Lenke til kommentar

Hei, bumper denne tråden med en nytt spørmål :)

Hvor god er denne pcen fra elkjøp?

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASM3970228/acer-aspire-m-stasjonar-pc-am3970_h

Slik jeg ser det er det en solid pc med unntak av GPU. Kan jo kjøpe f.eks geforce 580 fra komplett i tillegg til pcen fra elkjop. (Lander da på +-12000 som er innenfor budsjettet mitt) men får jeg da en bedre pc en om jeg bestiller en pakkeløsning fra komplett? trenger ikke hdd da jeg har 2* 2tb relativt nye hdd, og 16gb minne er 0 vits, 8 holder vell i lange baner til gaming.

Er egentlig veldig i tvil hvor mye penger det er lurt å bruke, ettersom en pc til 5000 atm er mye bedre enn den jeg har og drar lett alle spill på medium en stund. samtidig så tenker jeg at når jeg først skal ha pc må den være mye bedre enn den jeg har nå.

10k i pc hvert 3. år ser ut til å funke veldig bra, (kanskje ny gpu etter 2år) og er relativt økonomisk :)

Takker på forhand for svar og GL me wall of text :p

heh

etter hva elkjøp opplyser ser den jo fin ut... (ikke at jeg sier at noen andre er så veldig mye bedre)

men du kan jo tenke på strømforsyning for eksempel

300W? nå vet jeg ikke om den er 80+ eller ikke (de har en som er og en som ikke er)

men det er i aller minste laget for et GTX 580 for å si det på den måten....

strømforsyning burde ikke byttet av to grunner

det er mulig at dette er en av de strømforsyningene som ikke kan brukes på andre hovedkort, som også tilsier at hovedkortet ikke kan brukes med andre strømforsyninger enn de fra Acer

i tillegg så er det elendig lufting i de aller fleste av disse kabinettene

post-227710-0-12015500-1324980416_thumb.jpg

(dette er hva som gir meg mareritt om natten :cry: )

hvis du i tillegg setter inn ett GTX 580 inni der, da kan det gå gæli :nei:

det er ikke noen flere PWN (vifte) kontakter igjen der så vlere vifter må kobles til en viftekontroll eller via molex (som vil bety full fart hele tiden)

bare tank for deg dette:

GTX 580 + intel stock kjøler + strømforsyning

som skal ha luft gjennom undertrykk!?! (jeg ser luftinga på siden, men likevel)

i tillegg kammer det til å bråke som et "pip"

acer kan være veldig vanskelige på service også, samme med elkjøp

i tillegg så er det ikke mulig med overklokking...

Lenke til kommentar

nå har jeg funnet noe som vil ta ned Acer PCen på alle punkter utenom HT og 16GB RAM (som er de tingene du ikke trenger)

merk at den har ikke noe grafikkort!

post-227710-0-70703900-1324985051_thumb.png

grunnen til at jeg ikke har valgt grafikkort er fordi dette å du være med på å bestemme

enten kan du kjøpe et GTX 570/GTX 580 nå

eller kjøpe ett billigere grafikkort som AMD HD 6870 og vente på AMD HD 7970 som kommer rundt 9.januar

HD 7970 er det kraftigste enkjernede grafikkortet som noen gang laget

jeg anbefaler deg å vente til januar og kjøpe HD 7970

Lenke til kommentar

nå har jeg funnet noe som vil ta ned Acer PCen på alle punkter utenom HT og 16GB RAM (som er de tingene du ikke trenger)

grunnen til at jeg ikke har valgt grafikkort er fordi dette å du være med på å bestemme

eller kjøpe ett billigere grafikkort som AMD HD 6870 og vente på AMD HD 7970 som kommer rundt 9.januar

Oki, tror jeg satser på å vente til januar da.

Kjapt siste spørsmål, atm har jeg 8gb minne, ati radeon hd 5770 og intel core duo e8500 OC til 4ghz, tror du jeg kjører SWTOR på min med ok fps? 30+

Lenke til kommentar

Oki, tror jeg satser på å vente til januar da.

Kjapt siste spørsmål, atm har jeg 8gb minne, ati radeon hd 5770 og intel core duo e8500 OC til 4ghz, tror du jeg kjører SWTOR på min med ok fps? 30+

grafikkort skal klare det på MAX med 30 FPS minimum

nå er jeg ikke sikker men jeg tror CPUen kan flaskehalse deg, men jeg har dessverre ingen kunnskaper innenfor så gamle prosessorer :(

Lenke til kommentar

grafikkort skal klare det på MAX med 30 FPS minimum

nå er jeg ikke sikker men jeg tror CPUen kan flaskehalse deg, men jeg har dessverre ingen kunnskaper innenfor så gamle prosessorer :(

Prøvde betaen et par timer men selv me alt på minimum droppa fpsen fort ned til 20 med en gang det skjedde noe. Har ikke noe tid til å spille her om dagen uansett, så tenker jeg venter med swtor og pc til ut i januar en gang :)

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar

kan jeg få lov til å bumpe fra en annen tråd, og be om en handleliste fra dustinhome, komplett elns, til en spillpc til ca 10-15k?

jeg trenger også god skjerm og et greit tastatur og mus, gjerne ssd til operativsystem, og en hd til spill og en til filmer o.l? spiller ikke spill som cod og battlefield

stillegående er også et stort pluss

Lenke til kommentar

bumper denne tråden med et kjapt spørsmål :)

Har sett sammen en PC nå, lander på 7k med frakt, og etter hva jeg forstår er den mer en god nok for alt av spill nå og et par år fremover. i5-2500k, gtx 570 (som scorer bare 5-6% bak gtx 580 på videocardbenchmark.com) 8gb 1600mhz ram, ok hovedkort, god nok strømforsyning. Det jeg er usikker på er kabinettet, om det er stort nok, bra nok, med tanke på plass/kjøling.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1028533&su=5A121467-0D8D-4E5C-A3FE-1F8F5A3B91E0

Er ikke noe os, dvd-spiller eller hdd med, da jeg har dette fra før.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Kjøp et 570 kort til om et par mnd å kjør SLI. Kan hende det blir trangt tho med kabinettet du har valgt.

Ja, har nå byttet kabinett til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620616 og tenker at plassen da ikke er noe problem. (prisen er fortsatt bare 7.5k (med frakt og SWTOR)

Men kan jeg kjøpe noe bedre til denne prisen? Tenker mest på cpu, da jeg ikke vet om den er god nok om et år?

Endret av Hordpower
Lenke til kommentar

Kjøp et 570 kort til om et par mnd å kjør SLI. Kan hende det blir trangt tho med kabinettet du har valgt.

Ja, har nå byttet kabinett til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620616 og tenker at plassen da ikke er noe problem. (prisen er fortsatt bare 7.5k (med frakt og SWTOR)

Men kan jeg kjøpe noe bedre til denne prisen? Tenker mest på cpu, da jeg ikke vet om den er god nok om et år?

Jeg kan se over alle delene i morgen, CPUen kan du leve på lenge. Selv bruker jeg fremdeles i7 920 som var highend når jeg kjøpte den for 2+ år siden.

Se i5 2500k vs i7 2600k bench her: http://www.anandtech.com/bench/Product/287?vs=288

For gaming er i5 god nok. Hvis du driver med andre ting som krever mye CPU kraft og du har rå gå for i7.

Lenke til kommentar

Jeg kan se over alle delene i morgen, CPUen kan du leve på lenge. Selv bruker jeg fremdeles i7 920 som var highend når jeg kjøpte den for 2+ år siden.

Se i5 2500k vs i7 2600k bench her: http://www.anandtech.com/bench/Product/287?vs=288

For gaming er i5 god nok. Hvis du driver med andre ting som krever mye CPU kraft og du har rå gå for i7.

Etter mer tenking og lesing har jeg funnet ut at dette er noe av det mest prisgunstige jeg kan få. Ser at hovedkortet jeg har valgt ikke støtter 1600mhz minne. Men hva er forskjellen på 1333 mhz og 1600mhz minne? har det noe å si? Kan jo bare gå et hakk opp med tanke på hovedkort å få støtte for 1600 mhz dersom det er viktig.

Lenke til kommentar

Etter mer tenking og lesing har jeg funnet ut at dette er noe av det mest prisgunstige jeg kan få. Ser at hovedkortet jeg har valgt ikke støtter 1600mhz minne. Men hva er forskjellen på 1333 mhz og 1600mhz minne? har det noe å si? Kan jo bare gå et hakk opp med tanke på hovedkort å få støtte for 1600 mhz dersom det er viktig.

du merker ikke forskjellen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...