Nickless Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Tittel: Sivilingeniør (Utvikling). Utdannelsesvarighet: 5 år (Nyutdannet, med ca 1 års arbeidserfaring totalt innenfor IT). Arbeidsmengde: 40 timer i uken. Årslønn: 420 000 Er dette noe jeg burde være fornøyd med? Selv vil jeg påstå at jeg ikke er helt fornøyd Men mulig jeg bare er kravstor Edit: Skrivefeil Endret 26. desember 2011 av Nickless Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 http://www.dinside.no/514500/startlonn-som-fortjent http://www.dn.no/karriere/article1333520.ece Som startlønn virker ikke dette unormalt, nei. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Er du medlem i tekna? Kan jo sjekke lønnsstatistikken der. Mener å huske snittlønnen for nyutdannede der i fjor var rundt 420k. Endret, litt tall For folk ferdig utdannet i 2011 er lønnen i snitt Privat 452k Statlig 402k Kommunal 417k Dette gjelder da siving generelt. Uansett, vi trenger mere info. Gikk du ut med E i snitt og ikke fikk særlig god jobb kan man ikke forvente man er over snittet, akkurat. Endret 26. desember 2011 av Matsemann Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Helt ok vil jeg si, hvor er dette? Oslo? Antar at du også har overtidsbetaling? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Synes ikke det var noe å juble for nei, men det er vel rundt snittet. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Man skal ikke henge seg for mye opp startlønn på 420k. Det er helt greit nivå. Det som er viktig er å utvikle seg faglig og få kontakter/være grei med de man jobber med. Det kan tenkes at du tjener 500k om 4 år om du gjør jobben slik du skal. 1 Lenke til kommentar
WonkoDent_42 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Lønnen ser grei ut, brutto eller netto? Hvor meget arbeidsefaring har du sammenlagt, og er det stor arbeidsmengde? Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Les første post wonko.. Regner med at ts oppgav brutto, nettolønn er ikke særlig presist er det vel? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Vil si det var en grei startlønn. Jeg kjenner en som har jobbet seg fra 300k til 470k på 3,5 år med litt lavere utdannelse enn deg (bachelor) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg startet på 275, nå har jeg 780 Ingen som vil lønne en nyutdannet høyt uten å vite hva han er god for. Det er ganskje stor forskjell på utdanning og arbeid. 1 Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg startet på 275, nå har jeg 780 Ingen som vil lønne en nyutdannet høyt uten å vite hva han er god for. Det er ganskje stor forskjell på utdanning og arbeid. Noe spesielt språk, og teknologi, du har spesialisert på? Eller er det prosjektstyring? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Noe spesielt språk, og teknologi, du har spesialisert på? Eller er det prosjektstyring? Jeg jobber med IT sikkerhet / systemarkitektur. Det lønner seg å drive med noe ikke alle andre kan. Det er utrolig mange som er gode i java/.net. I Finansmarkedet vil det i nær fremtid være stor etterspørsel etter Cobol programmerere med business forståelse. Hvis du kan Cobol i tillegg til Java tror jeg det er mulighet til å tjene ganske mye penger. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Jeg jobber med IT sikkerhet / systemarkitektur. Det lønner seg å drive med noe ikke alle andre kan. Det er utrolig mange som er gode i java/.net. I Finansmarkedet vil det i nær fremtid være stor etterspørsel etter Cobol programmerere med business forståelse. Hvis du kan Cobol i tillegg til Java tror jeg det er mulighet til å tjene ganske mye penger. Godt tips. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Veldig sant. Mye stormaskin der ute, med minkende kompetanse. Så hvis penger er hovedmotivator, go for it. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 "Cobol programmerere med business forståelse." Cobol, are you kidding me??? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 "Cobol programmerere med business forståelse." Cobol, are you kidding me??? '"Ingen" som kan det lenger, derfor kan du tjene en del siden "du" er den eneste som har kompetanse på det. Dessverre er det slik at det forsatt er mange programmer/systemer der ute som er avhengig av Cobol. Lenke til kommentar
Dataslasken Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 "Cobol programmerere med business forståelse." Cobol, are you kidding me??? laurell har rett. Poenget er at det er en smal og relativt eksklusiv kompetanse - som retter seg mot en bransje med svært dype lommer. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Men mtp fremdtidsutsiker, tja. Hvor mange jobber finnes det som krever COBOL ekspertise, og hvor mange kommer det til å være om 10-20 år?... (jeg har enda ikke sett en jobbannonse med COBOL som krav ) Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Bank og finans er til tider ganske inngrodde greier. Mange av systemene er gamle, og det ville kostet langt mer å utvikle hele kodebasen på nytt. Jeg studerer informatikk, og har selv blitt fortalt at Cobol er kjekt å kunne om målet er penger. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Men mtp fremdtidsutsiker, tja. Hvor mange jobber finnes det som krever COBOL ekspertise, og hvor mange kommer det til å være om 10-20 år?... (jeg har enda ikke sett en jobbannonse med COBOL som krav ) Hvor mange tror du trenger Java kompetanse om 20 år ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå