Gå til innhold

Sjekk ut settet før jeg bestiller!

Anbefalte innlegg

https://www.aquatuning.no/shopping_cart.php/bkey/727953ea6dc2f176d8951037dd145abd

Satt opp en handlekurv på aquatuning.no

Det skal brukes til

Nzxt Phantom case

Asus p6t SE MB

Intel I7 930 CPU

AMD Radeon HD 6970 x2

Kingston 8GB RAM (1600mhz)

800W Psu (mist)

Hovedårsaken til at jeg bestiller vannkjøling er at jeg har slitt med høye temperaturer til gpu'ene mine. En added benefit til det hele blir også at jeg kan clocke cpu'en min.

http://bildr.no/view/1060403

Dette er planlagt loop.

Har også et par spørsmål.

- På kabinettet mitt har jeg 2 120mm intake fans nederst på side-panelet, imens outtake fansene er øverst i form av en 200mm på toppen og en 120mm øverst bak. Det er her jeg har planer om å feste radiatorene. Er det mulig å bruke radiatorer som out-take fans? Eller må jeg snu air-flowen når jeg installerer radiatorene?

- På toppen av kabinettet hvor jeg har tenkt til å installere 240 mm radiatoren er det opprinnelig fester til 2x 200mm vifter. orginalt hadde jeg tenkt til å kjøpe 400mm radiator, men det var noen som sa at det var en dårlig ide grunnet pris og utvalg på den størrelsen. Derfor går jeg for 120x120. Blir det et problem å feste dette? Trenger jeg en form for brackets?

Fant et bilde av en kar som har samme kabinett som meg. Der jeg fikk løsningen om 120mm + 240mm, i steden for orginal plan om 360mm. Da måtte jeg ha rivd ut litt viftestyring og annet møl.

1060268.jpeg

Hvis du har noen inspill eller svar på spørsmål er jeg veldig taknemmelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikkje nevnt kor pumpa skal gjøres av hen. Eg antar du installerer den under tanken. Det anbefales då at vatnet går fra pumpe til radiator i følge stickiene her, om husken ikkje slår meg feil, til vannblokkene.

Personlig hadde eg gått for 400 radiatoren i topp, flytta vifta bak ned i bunnen og hatt 120mm radiator der, ettersom det blir ein del negativt luft-trykk med 2x 200mm vifter i topp imo.

Lenke til kommentar

Har 2x 200mm vifter fra før. De er på 700 rpm. Holder det? Til en 400mm radiator?

Mest sannsynlig er det lav fpi på disse radiatorene, så det vil nok fungere greit.

Angående kjøleoverflate:

120*120*3 = 43 200 mm^2

200*200*2 = 80 000 mm^2

Så med mindre du sammenligner en 5cm 360 rad mot en 2.5cm 400 rad vil du ha betydelig bedre kjøleevne mot støynivå på en 200mm*2 rad ;)

Jeg vil fortsatt anbefale deg å sjekke hvordan en slik SLI-"link" for to kort fungerer i praksis, tviler sterkt på at dette fungerer uten fullcover-blokker fra samme merke.

Lenke til kommentar

Var minhund eg tenkte på, som tydeligvis såg etter full-cover og undret over to CPU-blokker. :p

Trur det er godt mulig det funker med det uansett, men eg ville satsa på å gjøra ting manuelt og skikkelig sjøl. laugh.gif

:p

Jeg så ikke at de EK HF blokkene var til CPU, falt meg ikke inn en gang siden jeg har 5 stk av CPU versjonen. Men jeg tror trådstarter skal slite med å få til den linken, jeg antar at den er til Swiftech sine fullcover-blokker på samme måte som EK har til sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...