fsx v1.1 Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) This is troll!! Endret 27. desember 2011 av fsx v1.1 4 Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Vet ikke om jeg kvalifiserer til å våre blant de "rammede" av ekstremværet når jeg for andre dag på rad har fortøyd altanenen for å forsikre meg om at den ikke drar sin kos (halvparten gjorde det i går). Jeg vil uansett anbefale strådstarter å ta et par netter til fjells. Om man opplever naturkreftene på kloss hold virker de ikke like skremmende i dagligdagse situasjoner. Jeg tar forbehold om fylla, og eventuelt dårlige formuleringer, budskapene bør være de samme. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Etter å ha konstatert at TS anser seg selv som klarsynt og ser hendelser som enda ikke har funnet sted så sliter jeg og andre med å ta han seriøst. Det første problemet er klarsyntheten. Vi har til dags dato ikke fått beviser for dette. NTNU lovet ut en belønning på 1 mill for de som kunne fortelle hva som sto på en lapp innelåst i en safe de hadde for noen år siden. Snåsamannen nektet å delta og av alle svarene som kom inn var det ingen rette. Altså ingen av de klarsynte som sendte inn svar hadde greid å se hva som sto på lappen. Det er flere som har utfordret klarsynte og folk på annet vis har overnaturlige evner uten at evnene har blitt bevist. Når da det da kommer til "den store stormen" så må vi holde oss til virkeligheten og problemet er at store orkaner av typen som rammern de sørlige delene av USA og ellers på verdensbasis ikke kan oppstå eller overleve lengere nord. De trenger høy vanntemperatur i kombinasjon med høy lufttemperatur for å dannes og holdes i live, noe vi mangler på disse breddegrader. Det vi har som skaper de verste stormene her er sterke lavtrykk men de kommer aldri opp i styrken til sine slektninger lengere sør. Når det kommer til muligheter for å overleve en sterk storm så er Hammerfest et godt bevis på at det er mulig å bygge seg ut av krisen og hvordan det går med de som bygger uten å ta hensyn til elementene. Husene selv på de mest værutsatte stedene bygget før 80 tallet har ingen problemer med en vinterstorm mens nyere bygg med store vindusflater eller moderne takkonstruksjoner med store utstikk sliter med å holde sammen. Når det kommer til klimaforandringer så skal det ganske mange graders økning til før vi får tropiske orkaner og den gjennomsnitlige globale oppvarmingen må øke ganske mye før vi får noen sure varmergrader mere her i nord på grunn av golfstrømmen som regulerer klimaet i dette hjørnet av verden. Så ta deg en bolle for det er neppe noen som blåser bort i en ekstraordinær storm de nærmeste 50 år. 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Vi får vente å se til neste år da. Som sagt tidligere så trenger man ikke være klarsynt for å tenke framover. Eneste grunnen til at ingen klarte å gjette hva som sto på den lapper er at det var umulig å tenke seg til det men når det gjelder "levende fysikk" så går det an å tenke seg til hvordan dette kommer til å utarte seg i en viss periode fremover i tid. Det er utrolig mange tegn å legge merke til som bestemmer været. Det er alt fra å se hvilken retning det blåser til innsekter på bakkenivå. Jeg kan til og med se tegn på katten min. Det er det man ser og veit som danner grunnlaget til å forstå hvordan det utvikler seg og som selv-utdannet fysiker med hovedvekt på praktisk fysikk så er det ikke vanskelig å forstå hva som skjer. Det vanskelige er å forklare. Det er lettere å forstå enn å forklare. Jeg har sett i år hvordan kreften kan være og jeg har visst det lenge. Jeg har opplevd flere lokale katastrofer i 2011 som aldri kom i noe søkelys og dermed så er det fortsatt veldig ukjent. Jeg var også mye ute å reiste i 2011 og jeg kom i kontakt med flere mennesker som kunne fortelle spennende historier. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke forstår meg??? Hvis det er noe som er uklart for dere så legg fingra på tastaturet Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) VI forstår deg ikke fordi du er like kristen som Chi Spruger Så du mener i 2012 er jordens undergang? Et godt råd! http://www.diskusjon...ic=1314725&st=0 slå deg sammen med Chi Spurger frodi han er som deg! Endret 27. desember 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg har tidligere trodd at dommedagsprofeter var et produkt av primitive, førindustrielle samfunn der man ikke hadde de samme forutsetninger for å forstå virkeligheten. Dette er imidlertid motbevist. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Mine budskap har ingenting med 2012 og det dritte der å gjøre. Hva er vanskelig å forstå? Selvfølgelig så veit jeg hvor vanskelig dere har det. Dere tørr ikke å innrømme at det jeg mener ikke er noe dere ikke visste i fra før og dere tørr ikke å innrømme at dere tar feil og at det faktisk er dere som er uvitende her. Dere tørr vel ikke en gang å prate om død og destruksjon? Det er kun en ting som gjør at jeg kan skifte mening og det er hvis dere kan bevise det motsatte av det jeg mener. Hvis dere ikke klarer det så har dere ingen grunn til å gå i mot meg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Det var litt av en CV det der. Selv-utdannet Fysiker og Psykiater. Regner med du har master grad i disse fagene eller er det så enkelt som at du har satt deg ned og lest noen bøker om emnene. Om du er en praktisk fysiker av fag så skal vi ta deg mere seriøst men selv-utdannet skurrer litt her. Og poenget med testen til NTNU var ikke å finne ut hvem som kunne gjette hva som sto på lappen men de som kunne se det. Hva død og destruksjon skulle jeg meget gjerne hatt en dyptgående samtale med deg om det for når jeg var ferdig ville du søkt psykologhjelp for manisk depresjon for virkeligheten slik jeg ser den er mye grimmere en det du skal ha det til. Endret 27. desember 2011 av perpyro Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Hvis det er noe som er uklart for dere så legg fingra på tastaturet Jeg prøvde å spørre deg, så det er rimelig merkelig at du sier at du er åpen for spørsmål - men med en gang du får et spørsmål så hamrer du på tastaturet i sinne. Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener folk skal ta deg på alvor etter. Hva er det som skal skje? Hvorfor opprettet du denne tråden? Hva er hensikten? 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Nei, er ikke det. Jeg fryder meg over det som Dagmar har gjort og i kveld kommer det ny storm! :D:D:D Så... du fryder deg over at en person er død pga stormen, bare for at du skulle ha rett om klimaforandringene? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Det vi skal se er at vi forårsaker intens og meget kjapp global oppvarming som vil føre til store stormer av den typen som hamrer løs på Mexikogulfen og sørøstlige deler av asia. Vi må skjønne dette fordi trespiser har lest seg til og har opplevd mange personlige naturkatastrofer det siste året. Tror det var hva vi skulle se. Problemet jeg umiddelbart ser er en person med et ukontrolert sinne med personlige problemer som får sine egne opplevelser sammen med tillært informasjon til å bli en kjapp global oppvarming som vil gjøre at mye går til helvete fort. Global oppvarming om den finner sted (for der strides en del folk med personlige interesser) er noe som kommer til å ta tid uten at det skjer over natta. Menneskeheten må uansett tilpasse seg og forandringene vil ikke skje så fort her oppe i nord som lengere sør hva stormutvikling og middeltemperatur angår ettersom vi har golfstrømmen som regulerer temperaturen heromkring bra. Skulle golfstrømmen stoppe på grunn av høye konsentrasjoner av smeltevann i polområdene får vi for øvrig ikke noe glede av den globale oppvarmingen for uten golfstrømmen får ikke atlanteren tilført varmt vann sørfra som i sin tur vil gjøre det kaldere en før. Og kaldere havtempoeraturer er ikke med på å drive sterkere stormer en det vi har nå. Global oppvarming er nemlig litt mere avansert en at det blir varmere og vi får sterkere stormer for det har jeg misstanke om at TS tror. Endret 27. desember 2011 av perpyro Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Nyttårs stormer er jo ingenting nytt, har vært i alle de år. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Er det muuuulig? Ser jo hvor smarte folk rundt om kring kan være så jeg hvordan "folk" kan være. Ikke ta det personlig. Har svært god peiling på samfunnspsykologi så jeg skjønner hva som skjer. jeg synes det er artig, ikke alle men noen av dere tar meg for å være mentalt syk samtidig som dere tar meg alvorlig. Dere lar dere styre av følelser uansett og det er ikke bra. Dere tar fullstendig feil. Jeg veit mye mer enn det jeg klarer å få frem og dere forstår ikke alt en gang. Jeg fryder meg ikke over at personer dør. Jeg fryder meg over de som fikk seg en støkk og jeg håper at de som ikke har tatt meg alvorlig før klarer å våkne. Ikke spør så dumme spørsmål. Spør om det tråden handler om internt og ikke det som er rundt tråden for det har ikke noe med saken å gjøre. Les hva jeg har sagt og still spørsmål ut i fra det om det er noe som er uklart. Jeg er ikke ukontrollert. Jeg bestemmer over meg selv og lar ikke følelser ha innflytelse på meg selv. Nyttårs stormer er jo ingenting nytt, har vært i alle de år. i prinsippet så er det ikke det nei... Endret 27. desember 2011 av trespiser Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Dette er ikke diskusjon men monolåg der du prater og vi lytter. Diskusjon er du ikke ute etter for her er ingen argumenter for eller mot påstander som er satt fram hva klima angår. Du har ikke engang forkastet korrelasjonen mellom antall pirater i verden og global oppvarming, kun fortalt at vi er dumme og du er klok. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Det er global nedkjøling, alle fyr i peisen! Kanskje vi slipper unna vinterstormer hvis vi blir kvitt vinteren (og hippien som startet tråden) 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg er ikke bedre enn dere men dere er heller ikke bedre enn meg. Kan opplyse om at jeg overtrøtt etter å ikke ha fått sove på grunn av vind som fikk trær til å knekk andre natta på rad så jeg er ikke på mine fulle fem akkurat nå og derfor orker jeg ikke å være så aktiv i dag. Jeg trenger å sove men før det så må jeg sørge for å fange kuene som rømte i natt. Men det som plager meg er at når jeg er i lag med andre mennesker så er det jeg som alltid legger merke til ting først og folk har lett for å bli gla i meg og da er det ikke lett å få den fred og ro som jeg selv ønsker så derfor må jeg være litt sint og ekkel med vilje hvis ikke så hadde jeg hatt huset fullt av folk som er nysgjerrig på meg og sånn kan jeg ikke ha det. Folk som forstår fysikk på mitt nivå hadde forstått meg med en gang så jeg føler at jeg prater med feil folk. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Kan ikke du belære oss litt inngående i fysikken som styrer klimaet og været. En lang og dyptgående post skulle jeg meget gjerne ha lest så tøm av din visdom. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg er ikke bedre enn dere men dere er heller ikke bedre enn meg. Kan opplyse om at jeg overtrøtt etter å ikke ha fått sove på grunn av vind som fikk trær til å knekk andre natta på rad så jeg er ikke på mine fulle fem akkurat nå og derfor orker jeg ikke å være så aktiv i dag. Jeg trenger å sove men før det så må jeg sørge for å fange kuene som rømte i natt. Men det som plager meg er at når jeg er i lag med andre mennesker så er det jeg som alltid legger merke til ting først og folk har lett for å bli gla i meg og da er det ikke lett å få den fred og ro som jeg selv ønsker så derfor må jeg være litt sint og ekkel med vilje hvis ikke så hadde jeg hatt huset fullt av folk som er nysgjerrig på meg og sånn kan jeg ikke ha det. Folk som forstår fysikk på mitt nivå hadde forstått meg med en gang så jeg føler at jeg prater med feil folk. Så du er bonde? Så hyggelig du er kan jeg komme så kan vi ta en kopp kaffe? så kan vi prate om alt og ingenting? hadde vært hyggelig! skal vi si at vi møtes i morgen? Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg er ikke bedre enn dere men dere er heller ikke bedre enn meg. Kan opplyse om at jeg overtrøtt etter å ikke ha fått sove på grunn av vind som fikk trær til å knekk andre natta på rad så jeg er ikke på mine fulle fem akkurat nå og derfor orker jeg ikke å være så aktiv i dag. Jeg trenger å sove men før det så må jeg sørge for å fange kuene som rømte i natt. Men det som plager meg er at når jeg er i lag med andre mennesker så er det jeg som alltid legger merke til ting først og folk har lett for å bli gla i meg og da er det ikke lett å få den fred og ro som jeg selv ønsker så derfor må jeg være litt sint og ekkel med vilje hvis ikke så hadde jeg hatt huset fullt av folk som er nysgjerrig på meg og sånn kan jeg ikke ha det. Folk som forstår fysikk på mitt nivå hadde forstått meg med en gang så jeg føler at jeg prater med feil folk. Så du er bonde? Så hyggelig du er kan jeg komme så kan vi ta en kopp kaffe? så kan vi prate om alt og ingenting? hadde vært hyggelig! skal vi si at vi møtes i morgen? Det spørs hvem du er. Men du har vel planlagt noe annet så tviler på at du tar sånt på sparket nå i romjula. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 http://www.youtube.com/user/UCBerkeley Etter å ha sett flere hundre (kanskje tusenvis) av leksjoner så har jeg begynt å fatte litt mer enn jeg burde ha gjort men UCB er en fin plass å starte om det er noen som har mye tid til overs og er interessert i å ta selv studier så dere kan åpne hjernene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg