Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Til dere som ikke tok meg på alvor

trespiser

Anbefalte innlegg

Jeg er så forbanna når folk ikke skjønner simple ting som global oppvarming uten å måtte dra frem dette med at været alltid har variert og andre påstander om ting dere ikke har peiling på.

Vel global oppvarming er på ingen måte noen enkel ting å beregne.

Det er kanskje derfor klimamodellene som kjøres ikke går på en vanlig hjemmePC.

Det er 1000 vis av data som skal samles inn for å se om det er noen korrelasjon mellom de.

Når da man i tillegg vet at modellene man bruker har innlagt avvik for å få kabalen til å gå i riktig retning så gjør det meg skeptisk på om klimaet går rett i dass eller ikke.

At klimaet har variert har vi faktisk empiriska data på i motsetning til global oppvarmingstilhengerne som kun har modeller å støtte seg til og data fra en veldig kort periode som modellene bygger videre på.

Så hvem som har peiling her kan nok diskuteres.

Det skal i hvertfall mere en en sinnamann til for å få meg til å gå bort fra fakta over til tro.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10032650

NY STORM PÅ VEI NÅ! HÅPER DERE SOM IKKE FIKK SMAKE PÅ DAGMAR FÅR SMAKE PÅ DEN!

På satelitt bildet så ser vi hvordan det er i ferd med å utvikle seg.

Også kan dere komme tilbake i morgen å si at det bare var naturlig hvis dere ikke har mista strømmen eller i verste fall livet.

Endret av trespiser
Lenke til kommentar

Også kan dere komme tilbake i morgen å si at det bare var naturlig hvis dere ikke har mista strømmen eller i verste fall livet.

Det er naturen. Du får ikke noe mer naturlig enn det :roll:

Du har et poeng der men det du sier er helt feil. Det er det samme som å si at alt er naturlig fordi alt kommer i fra naturen til slutt.

Endret av trespiser
Lenke til kommentar

Vær gang det har vært stormer rundt i landet, så har det aldri skjedd noe mer hos meg, enn at bosspannet har veltet. har ikke opplevd noe verre. så jeg sitter trygt på min høye hest

Ja det er noen som bor litt mer i ly enn andre. Det er som regel mange lokale ting som skjer som ingen får høre om ellers.

Lenke til kommentar

Selv om det er vanlig med Tornado i amerika så betyr ikke det at det er vanlig her i Norge... Det er vanlig med hardere vær oppi Finnmark eller Samelandet hvor du sitter men det er ikke så langt man skal reise før det været er unormalt. Det er ikke lenge siden vi hadde Berit mend det er vel bare smågodt i forhold til Dagmar.

Wut?

ÅÅÅÅÅÅÅÅ PATRICK KLYFTE LURVETUFSA SI OG 4 KILO VEIDE ULLA!!!!

Okei, nok humor. Fra spøk til revolver; med "Samelandet" antar jeg du mener blant annet Indre Finnmark. Si meg, hvor mye ekstremvær tror du et område som indre Finnmark opplever? Du kan tydeligvis det du snakker om når den høyeste vindstyrken Kautokeino har opplevd i løpet av det siste kalenderåret var 12.4m/s, dette skjedde 4 ganger, sist oktober 2011. Ikke akkurat orkan om du spør meg...

Kan du bevise dette? du vet at kautokeino er i ett grop og ikke på vidda, der det faktisk blåser hele tiden, og er du på tur der når det blåser så er du ferdig, med mindre du er lommekjent, noe som få faktisk er.

Lenke til kommentar

Dårlig vær kommer å går, er ikke noe nytt.

Neida, men det er forskjellige grader på hvordan ting skjer jenta mi.. Og nå begynner det å toppe seg.

Dersom 2012 blir like ille som 2011 eller verre så er det jo klart at verden sagte men sikkert brytes ned.

Min hensikt har aldri vært å formidle nytt om det er det du tror. Jeg prøver å formidle det som skjer med verden og den er større enn bare Norge og Sverige.

Lenke til kommentar

Dårlig vær kommer å går, er ikke noe nytt.

Neida, men det er forskjellige grader på hvordan ting skjer jenta mi.. Og nå begynner det å toppe seg.

Dersom 2012 blir like ille som 2011 eller verre så er det jo klart at verden sagte men sikkert brytes ned.

Min hensikt har aldri vært å formidle nytt om det er det du tror. Jeg prøver å formidle det som skjer med verden og den er større enn bare Norge og Sverige.

Jeg tror det er store deler av verden som vil huske at 2004 og 2005 var ganske mye værre år enn 2011, verden er større enn norge og sverige vet du ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...