trespiser Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Her er oversikt over nedbør de siste 100 årene på vestlandet. Du som er både praktisk fysikker og samfunnspsykolog må da kunne svare på hva som skjedde på 70-tallet... Hva skal vi forresten tro på? At det regner og blåser, eller noe mer som global oppvarming og helvete på jord? Det er et klassisk historiespørsmål du stiller her og mine felt gjelder ikke historie! Det du må komme med er kilder, og ikke egne erfaringer. Her står det mye informativt om emnet: http://www.cicero.uio.no/home/ Så dere kan ikke tro på noe dersom det ikke kommer fra en kjent kilde? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Herlig, ingen beviser, ingen forklaringer, strengt tatt ingenting det kan diskuteres om heller. For hva er temaet egentlig? At ingen tok deg på alvor? At det faktisk er uvær her i landet fra tid til annen? Hvor var det ingen tok deg på alvor? Eller er kanskje det info ingen trenger heller? Regner ikke med at noen av spørsmålene mine faktisk blir besvart, i likhet med så godt som samtlige andre spørsmål i tråden her... Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Herlig, ingen beviser, ingen forklaringer, strengt tatt ingenting det kan diskuteres om heller. For hva er temaet egentlig? At ingen tok deg på alvor? At det faktisk er uvær her i landet fra tid til annen? Hvor var det ingen tok deg på alvor? Eller er kanskje det info ingen trenger heller? Regner ikke med at noen av spørsmålene mine faktisk blir besvart, i likhet med så godt som samtlige andre spørsmål i tråden her... Hvis du kommer med litt mer konkrete og saklige spørsmål så skal jeg besvare de men det er ikke så mange som har klart å stille meg. Det er dere som ikke klarer å diskutere med meg. Jeg er ikke umulig å diskutere med. Dere klarer jo aldri å si i mot meg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Her er oversikt over nedbør de siste 100 årene på vestlandet. Du som er både praktisk fysikker og samfunnspsykolog må da kunne svare på hva som skjedde på 70-tallet... Hva skal vi forresten tro på? At det regner og blåser, eller noe mer som global oppvarming og helvete på jord? Det er et klassisk historiespørsmål du stiller her og mine felt gjelder ikke historie! Det du må komme med er kilder, og ikke egne erfaringer. Her står det mye informativt om emnet: http://www.cicero.uio.no/home/ Så dere kan ikke tro på noe dersom det ikke kommer fra en kjent kilde? Er det ikke litt lurt å ta en titt i bakspeilet på hvordan ting har vært før man kaser seg ut og argumenterer for at alt var mye bedre før? Mønsteret vi er inne i nå er kun en fortsettelse av det som har vært og man må ha helheten i tankene for å få den hele og fulle forståelse så langt det er mulig. Uten historiske data kommer man i hvertfall til kort for å spå framtiden. Endret 28. desember 2011 av perpyro Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg er ikke umulig å diskutere med. Problemet er vel mer at du ikke diskuterer, dermed vanskelig å både motsi, være enig med og i det hele tatt skjønne hva du faktisk mener... 2 Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Hei, Til dere som lo av meg og ikke tok meg på alvor når de lokale og svært kraftige klimakatastrofene jeg har opplevd i 2011 så håper jeg at dere fikk en støkk i fra Dagmar. Håper det tar flere dager før dere får tilbake strømmen og jeg håper det kommer flere uvær som er minst like kraftige. Hadde bygda jeg bodde i vært litt mer sivilisert og mindre isolert i fra omverdenen så hadde det stått mer om det som har skjedd i avisa også men det er det ikke. Avisa er vel det eneste dere klarer å ta til dere ny informasjon i fra og ikke en psykotisk tulling som meg. Bare vent... Det kommer flere uvær og jeg håper dere lærer og jeg håper dere har vært redde og er redde og at dere får kjenne livet på kroppen. Dere trenger frykt og usikkerhet nå. Jeg løfter ikke en forbanna finger for å hjelpe noen eventuelle offer eller trengende etter Dagmar med mindre det er folk jeg kjenner personlig men det må vurderes. Jeg er uberørt av Dagmar så jeg fortsetter alt som før. Godt nytt år! Det er sånn at den som ler sist, er den som ler best og nå ler jeg sist. Velkommen etter! Ja det der var jo seriøst! God jul til deg å... Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Nei! Det er ikke jeg som er problemet. Det er dere som er problemet for dere veit ikke hva dere prater om en gang. Dere må slutte å være etter meg for alt mulig men fortsette og gå fremover. Dere synker jo så langt ned og dere tar jo tilbakeskritt og ikke fremskritt. Jeg liker å ta fremskritt for å komme fremover i livet og få noe ut av det jeg gjør men da er jeg avhengig av et fellesskap som forstår hva jeg mener og ikke en haug med tenåringer og 20 åringer som aldri har vært ute om vinteren. Dere må slutte å henge dere opp men gå videre. Hvis dere ikke skjønner hva jeg mener så gå til neste tråd eller så er det lov til å lese mer enn første posten og jeg starten denne tråden på grunnlag av at jeg tidligere ikke ble tatt alvorlig da jeg var seriøs og det at jeg blir irritert betyr ikke at jeg ikke er seriøs. Jeg prøvde en litt mildere tone lenger ute i denne tråden men det var bare å henge seg opp i det som hadde blitt sagt før. Det er dere som ikke skjønner greia og dere tørr ikke å innrømme at jeg faktisk har rett. Gå ut en tur og gå i minst 2 timer så får dere litt mer blodsirkulasjon i kroppen og hjernen og hør på musikk som dere digger maks for å fremkalle de indre energiene deres. Dere er av siste generasjon så jeg veit at det er feil folk jeg prater med men dere er så hjernevaska av det som er rundt dere at dere blir naive. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg er ikke umulig å diskutere med. Problemet er vel mer at du ikke diskuterer, dermed vanskelig å både motsi, være enig med og i det hele tatt skjønne hva du faktisk mener... Det som virkelig er problemet er at du ikke har lest nok også at du ikke forstår meg. Du veit ikke en gang hva tråden handler om. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Nei! Det er ikke jeg som er problemet. Det er dere som er problemet for dere veit ikke hva dere prater om en gang. Dere må slutte å være etter meg for alt mulig men fortsette og gå fremover. Dere synker jo så langt ned og dere tar jo tilbakeskritt og ikke fremskritt. Jeg liker å ta fremskritt for å komme fremover i livet og få noe ut av det jeg gjør men da er jeg avhengig av et fellesskap som forstår hva jeg mener og ikke en haug med tenåringer og 20 åringer som aldri har vært ute om vinteren. Dere må slutte å henge dere opp men gå videre. Hvis dere ikke skjønner hva jeg mener så gå til neste tråd eller så er det lov til å lese mer enn første posten og jeg starten denne tråden på grunnlag av at jeg tidligere ikke ble tatt alvorlig da jeg var seriøs og det at jeg blir irritert betyr ikke at jeg ikke er seriøs. Jeg prøvde en litt mildere tone lenger ute i denne tråden men det var bare å henge seg opp i det som hadde blitt sagt før. Det er dere som ikke skjønner greia og dere tørr ikke å innrømme at jeg faktisk har rett. Gå ut en tur og gå i minst 2 timer så får dere litt mer blodsirkulasjon i kroppen og hjernen og hør på musikk som dere digger maks for å fremkalle de indre energiene deres. Dere er av siste generasjon så jeg veit at det er feil folk jeg prater med men dere er så hjernevaska av det som er rundt dere at dere blir naive. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Nei! Det er ikke jeg som er problemet. Det er dere som er problemet for dere veit ikke hva dere prater om en gang. Dere må slutte å være etter meg for alt mulig men fortsette og gå fremover. Dere synker jo så langt ned og dere tar jo tilbakeskritt og ikke fremskritt. Jeg liker å ta fremskritt for å komme fremover i livet og få noe ut av det jeg gjør men da er jeg avhengig av et fellesskap som forstår hva jeg mener og ikke en haug med tenåringer og 20 åringer som aldri har vært ute om vinteren. Dere må slutte å henge dere opp men gå videre. Hvis dere ikke skjønner hva jeg mener så gå til neste tråd eller så er det lov til å lese mer enn første posten og jeg starten denne tråden på grunnlag av at jeg tidligere ikke ble tatt alvorlig da jeg var seriøs og det at jeg blir irritert betyr ikke at jeg ikke er seriøs. Jeg prøvde en litt mildere tone lenger ute i denne tråden men det var bare å henge seg opp i det som hadde blitt sagt før. Det er dere som ikke skjønner greia og dere tørr ikke å innrømme at jeg faktisk har rett. Gå ut en tur og gå i minst 2 timer så får dere litt mer blodsirkulasjon i kroppen og hjernen og hør på musikk som dere digger maks for å fremkalle de indre energiene deres. Dere er av siste generasjon så jeg veit at det er feil folk jeg prater med men dere er så hjernevaska av det som er rundt dere at dere blir naive. Nå er det andre gang du kommer med familiebildene dine og det er ikke noe morsomt lenger. Du mener at jeg ikke er seriøs. Der kan du se hvor langt ned du klarte å synke. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Vi trenger mer detaljer og informasjon om påstandene dine. Vær så snill. Lenke til kommentar
Snaffo Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Slutt og fø trollet da, dere har alle vært på internett lenge nok til å kjenne igjen en. Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Do not argue with trolls - it means that they win. Rule 14 of the internet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Det som virkelig er problemet er at du ikke har lest nok også at du ikke forstår meg. Du veit ikke en gang hva tråden handler om. Det burde være et minimumskrav å få fram hva man vil diskutere. Du vil bli tatt seriøst på grunn av at du er nævøs for fremtiden hva vær anngår uten å være villig til å diskutere været annet en at alt var så mye bedre før. Vi trenger ikke å forstå tankene dine men du bør i hvertfall formulere deg sånn av vi forstår det du prøver å frambringe. Jeg er redd for storm og dere forstår meg ikke duger ikke for en real diskusjon. Skal du bli tatt seriøst må du ha noe seriøst å fare med. Men etter 1 1/2 år i dalen der du bor fikk jeg god forståelse hvorfor samfunnet der er litt annerledes en andre steder i landet. Kall det gjerne en kulturkollisjon om du vill for forholdene i Øystre Slidre er meget spesiell. Mulig det er det samme i Vestre Slidre også men andre steder er det ikke sånn så du får være unnskylt på grunn av kulturelle og samfunsmessige forskjeller med resten av landet. Hilsen en som har bodd rundt i landet som en farende fant tildigere i livet. 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Det som virkelig er problemet er at du ikke har lest nok også at du ikke forstår meg. Du veit ikke en gang hva tråden handler om. Det burde være et minimumskrav å få fram hva man vil diskutere. Du vil bli tatt seriøst på grunn av at du er nævøs for fremtiden hva vær anngår uten å være villig til å diskutere været annet en at alt var så mye bedre før. Vi trenger ikke å forstå tankene dine men du bør i hvertfall formulere deg sånn av vi forstår det du prøver å frambringe. Jeg er redd for storm og dere forstår meg ikke duger ikke for en real diskusjon. Skal du bli tatt seriøst må du ha noe seriøst å fare med. Men etter 1 1/2 år i dalen der du bor fikk jeg god forståelse hvorfor samfunnet der er litt annerledes en andre steder i landet. Kall det gjerne en kulturkollisjon om du vill for forholdene i Øystre Slidre er meget spesiell. Mulig det er det samme i Vestre Slidre også men andre steder er det ikke sånn så du får være unnskylt på grunn av kulturelle og samfunsmessige forskjeller med resten av landet. Hilsen en som har bodd rundt i landet som en farende fant tildigere i livet. Det er ikke jeg som er dårlig til å forklare. Det er dere som er dårlige til å forstå meg. Jeg veit hvor spesielt det er i dalen så derfor så har jeg så lite kontakt med folk i bygda som mulig. og jeg har bodd mange steder for å studere lokalsamfunn og det er store forskjeller rundt om kring. De største faktorene er befolkningstetthet, kultur, geografi og klima som bestemmer levemåten til folk og det har veldig mye å si på hvordan folk utvikler seg til å bli. Jeg veit hvor lett det er å lure folk. Jeg veit hvor lett folk blir hjernevaska. Jeg veit hvor lett folk dømmer. Jeg veit hvor lett onde sirkler slår rot. Som sagt så har jeg også bodd mye rundt i landet og utlandet så jeg er klar over det du sier og det virker som at du har potensiale til å forstå mer enn det du viser. Jeg har også vært mye i utlandet og kommet tett inn på kultur og folk. Jeg veit ikke hva som er med meg men uansett så klarer jeg å integrere meg så godt med folk at det ender opp med at jeg får både opphold, mat og penger av folk. Til og med one night stands med familiens datter har jeg også opplevd(det var i utlandet). Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Er det plass til flere i boblen din egentlig trespiser? Virker som du har ganske sterke meninger som du ikke er ute etter å diskutere med andre. Ville jo vært greit om du kunne høre på andre medmennesker isteden for å sitte og tro at du vet så mye mer enn de andre. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Det som virkelig er problemet er at du ikke har lest nok også at du ikke forstår meg. Du veit ikke en gang hva tråden handler om. Det burde være et minimumskrav å få fram hva man vil diskutere. Du vil bli tatt seriøst på grunn av at du er nævøs for fremtiden hva vær anngår uten å være villig til å diskutere været annet en at alt var så mye bedre før. Vi trenger ikke å forstå tankene dine men du bør i hvertfall formulere deg sånn av vi forstår det du prøver å frambringe. Jeg er redd for storm og dere forstår meg ikke duger ikke for en real diskusjon. Skal du bli tatt seriøst må du ha noe seriøst å fare med. Men etter 1 1/2 år i dalen der du bor fikk jeg god forståelse hvorfor samfunnet der er litt annerledes en andre steder i landet. Kall det gjerne en kulturkollisjon om du vill for forholdene i Øystre Slidre er meget spesiell. Mulig det er det samme i Vestre Slidre også men andre steder er det ikke sånn så du får være unnskylt på grunn av kulturelle og samfunsmessige forskjeller med resten av landet. Hilsen en som har bodd rundt i landet som en farende fant tildigere i livet. Det er ikke jeg som er dårlig til å forklare. Det er dere som er dårlige til å forstå meg. Jeg veit hvor spesielt det er i dalen så derfor så har jeg så lite kontakt med folk i bygda som mulig. og jeg har bodd mange steder for å studere lokalsamfunn og det er store forskjeller rundt om kring. De største faktorene er befolkningstetthet, kultur, geografi og klima som bestemmer levemåten til folk og det har veldig mye å si på hvordan folk utvikler seg til å bli. Jeg veit hvor lett det er å lure folk. Jeg veit hvor lett folk blir hjernevaska. Jeg veit hvor lett folk dømmer. Jeg veit hvor lett onde sirkler slår rot. Som sagt så har jeg også bodd mye rundt i landet og utlandet så jeg er klar over det du sier og det virker som at du har potensiale til å forstå mer enn det du viser. Jeg har også vært mye i utlandet og kommet tett inn på kultur og folk. Jeg veit ikke hva som er med meg men uansett så klarer jeg å integrere meg så godt med folk at det ender opp med at jeg får både opphold, mat og penger av folk. Til og med one night stands med familiens datter har jeg også opplevd(det var i utlandet). Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg ser at folk tror på troll og det finnes ikke Troll. De finnes bare i eventyr. Og det her er ikke noe eventyr men blodig alvor. Men nå skal trollet ut å gjøre innkjøp av mer potetgull, melk, brus, pizza, sjokolade, haribo, film, spill, teknisk utstyr, bytte gave, hente pakke også noe hemmelig! : ) Er det plass til flere i boblen din egentlig trespiser? Virker som du har ganske sterke meninger som du ikke er ute etter å diskutere med andre. Ville jo vært greit om du kunne høre på andre medmennesker isteden for å sitte og tro at du vet så mye mer enn de andre. Hva er det du egentlig vil da? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2011 Spør deg heller selv om hva du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg