Gå til innhold

Behov for ny router?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem med routeren min hjemme, og lurer på om jeg enten skal se om det er en feil noe sted, eller om jeg bør oppgradere :)

Jeg har nå en DIR-655 nå, den er en 4-5 år gammel. Kjøpte den da modellen var helt ny. Den har nyeste SW.

Problemet: Jeg har skikkelig dårlig dekning på nettverket. Jeg har tidvis en vanvittig lag på det trådløse, og til tross for riktig antenneplassering, har jeg knapt dekning til naborommet eller etasjen over. Jeg får også "heng" på nettet, og noen ganger får jeg ping på over 100ms til routeren. Dette gjelder flere enheter jeg har.

Jeg har routeren konfigurert til andre kanaler enn naboene.

Kobler jeg med kabel, år jeg GB-hastighetene jeg skal ha, og ingen lag.

Forslag? Jeg kjøper gjerne ny router, hastighet på kabel og rekkevidde er viktige kriterier :)

Endret av osse-mon waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan legge til at jeg har atheros ar9002wb-1ng nettverkskort, og det støtter vel ikke 5GHz?

Nei det støtter kun 2,4GHz.

Du kan jo prøve å flashe din DIR-655 med en nyere firmware og se om det hjelper. Jeg tipper det er radiomodulen på den som er defekt tho...

Skal du ha en router med god dekning, så vil jeg anbefale Buffalo WZR-HP-G300NH eller WZR-HP-G450H-EU med enda raskere trådløsnett.

Prisguide http://prisguide.tek.no/sok?pg-q=wzr-hp&n=0

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...