osse-mon waits for alice Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hei! Jeg har et lite problem med routeren min hjemme, og lurer på om jeg enten skal se om det er en feil noe sted, eller om jeg bør oppgradere Jeg har nå en DIR-655 nå, den er en 4-5 år gammel. Kjøpte den da modellen var helt ny. Den har nyeste SW. Problemet: Jeg har skikkelig dårlig dekning på nettverket. Jeg har tidvis en vanvittig lag på det trådløse, og til tross for riktig antenneplassering, har jeg knapt dekning til naborommet eller etasjen over. Jeg får også "heng" på nettet, og noen ganger får jeg ping på over 100ms til routeren. Dette gjelder flere enheter jeg har. Jeg har routeren konfigurert til andre kanaler enn naboene. Kobler jeg med kabel, år jeg GB-hastighetene jeg skal ha, og ingen lag. Forslag? Jeg kjøper gjerne ny router, hastighet på kabel og rekkevidde er viktige kriterier Endret 26. desember 2011 av osse-mon waits for alice Lenke til kommentar
okasin Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hadde samme problem.. kjøpte Cisco E4200 her rett før Jul og er strålende fornøyd.. E4200 Kan anbefales på det aller varmeste.. Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Det er ut fra det du beskriver routeren som er problemet - uten tvil. Det finnes mye forskjellig på markedet så du må velge noe du selv synes passer ditt behov. Men hva med D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655. Jens Hammersgård Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Hva er forskjellen på den jeg har nå og denne 655'en? Cisco har jeg sett på, men de blir litt stive i prisen! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Kan legge til at jeg har atheros ar9002wb-1ng nettverkskort, og det støtter vel ikke 5GHz? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Kan legge til at jeg har atheros ar9002wb-1ng nettverkskort, og det støtter vel ikke 5GHz? Nei det støtter kun 2,4GHz. Du kan jo prøve å flashe din DIR-655 med en nyere firmware og se om det hjelper. Jeg tipper det er radiomodulen på den som er defekt tho... Skal du ha en router med god dekning, så vil jeg anbefale Buffalo WZR-HP-G300NH eller WZR-HP-G450H-EU med enda raskere trådløsnett. Prisguide http://prisguide.tek.no/sok?pg-q=wzr-hp&n=0 Endret 26. desember 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg har nyeste firmware... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå