b0rre Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg har internett inkl i leien her jeg bor over trådløst nett. Jeg har problemer med å streame filmer og serier over det 54mbps nettverket da det er 4 andre som også er på samme linje. Der for tenkte jeg å bruke Dlink Dir655 ruteren jeg har liggende til å lage et LAN nede fra stasjonæren jeg har alt på. Stasjoner: Her har jeg trådløst usb nettverk som kjører hele tiden. Jeg har også 2 wired uttak på hovedkortet der planen er å montere en kabel fra stasjoner -> Dir655. Problemstilling: Jeg kobler til kabel og jeg mister internett på stasjoner maskinen. Jeg kommer meg heller ikke inn på den stasjonere pc'n via andre bærbare over nettverket. Hva må jeg gjøre for å få dette til å fungere? Stasjoner skal dele ut filer på et LAN nede i min etasje uten at det skal påvirke internetten. Jeg ønsker å beholde internett på denne maskinen samtidig som jeg deler innholdet over wired dir655 slik at jeg multitasker. Hvordan gjøres dette uten at jeg får store problemer? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Du bør endre ipadressen i DIR-655 for å unngå konflikt. Endre den til 192.168.0.200 og lagre. Logg inn på 192.168.0.200 og velg LAN. Slå av DHCP og lagre. Koble så en nettverkskabel fra PC til en av de fire lanportene på DIR-655. Deretter sjekk at du har delt kobling fra trådløsnett til kablet nett på PC. Dette gjøres normalt ved å velge de to aktuelle nettverkskortene og dele virtuelt. Endret 26. desember 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå